viernes, 17 de julio de 2009

Bones Vacances

Aquesta pagina quedarà fora de servei temporalment perquè
¡Marxem de vacances!
Fins la propera.



Que tingueu unes bones vacances










I una bona síndria




Etiquetas:


Troballes, cotorrillos i xerrameques

El descapotable patatable



Està clar que la maleïda crisi pot servir per activar la imaginació. Potser molts arribaran a la conclusió de que cal ser pràctic i no fantasiós, que les fantasies són pel cine i costen molts diners.

Aquí us presentem un nou model de cotxe descapotable per circular ben ventilat mentre dura el nostre rigorós estiu lleidatà. És un model que va d’acord amb la crisi; diu que té un preu molt moderat i a més, permet llaurar el bancal de patates desprès de haver-les collit, per tal cosa, algú l’anomenat “el descapotable patatable”.

Que tingueu un bon estiu.

Etiquetas:


El llapis impertinent

Volen fer un test d’estrès a la Banca

Etiquetas:


Cartes al Director

¿Hasta cuándo?

El coche es uno de los motores de la economía, paga muchos impuestos (matriculación, circulación...) y consume combustible con lo cual el estado se beneficia de más impuestos (un 72% del precio de los combustibles son impuestos).
¿Por qué últimamente el coche está cada vez más perseguido y acosado?
Me explico, ¿cómo es posible que se reduzca la velocidad a modos insospechados, que a cada hora nos cambien la velocidad (Barcelona por ejemplo), que en las ciudades se le limite el aparcamiento cada vez más y para aparcar haya que pagar otro impuesto?

Muchas calles se hacen peatonales, en otras se habilitan carriles bici, con la consiguiente destrucción de zonas de aparcamiento. Dicen que esto se hace para aumentar la calidad de vida, pero lo que aumenta es la recaudación.
Además para que el Ayuntamiento siga haciendo negocio, se ensanchan las aceras a anchuras que no utilizan los peatones con el afán de que el coche no pueda circular, ni aparcar.
El último invento ha sido gastarse los impuestos del contribuyente en idear zonas de velocidad reducida (se habla de calles con tramos de 30 km/h).
Pero si no se puede correr por las ciudades y si algún descerebrado corre es por la noche, cuando la policía está durmiendo?

En definitiva, el coche, con su consumo, paga una cantidad impresionante de impuestos para que lo tengamos en el garaje o salgamos el fin de semana para hacer colas en las autopistas de peaje.


Señores políticos:

¿Hasta cuándo seguirá este acoso y derribo a los coches?
¿Hasta cuándo nos seguirán multando para pagar más radares y esconderlos para sancionarnos?

¿Hasta cuándo seguiremos pagando la gasolina más cara a causa del 72% de impuestos?
¿Hasta cuándo nos creeremos que circulando más despacio contaminamos menos?
¿Hasta cuándo nos multaran por parar el coche en doble fila, para poderlo descargar?
¿Hasta cuándo tenemos que aguantar ver como la pareja de guardias aparecen con las motos a toda velocidad, para multar un coche mal aparcado y no se les ve pasar por allí si no hay ningún coche mal aparcado; es que alguien les avisa?

Como no digamos basta, los políticos de hoy no pararán hasta conseguir que no podamos utilizar el coche. Y no digamos del transporte público, uno de los más caros de Europa y más desastrosos, como los impuntuales autobuses de Lleida, con sus fuertes frenazos.Hoy en día que está tan de moda hacer asociaciones para todo, ¿cómo no ha salido una asociación para defender la libre circulación del coche?

Jordi Soler


--------------------------------------------------
Nota de la Redacció:
Les Cartes al Director aniran degudament identificades i no podran contenir ni insults, ni ser ofensives, en tot cas, no seran la nostra opinió sinó la del signant . En cap cas es mantindrà correspondència amb els autors. Les Cartes al Director es poden enviar a la nostra adreça:
ilergeta386@gmail.com

Etiquetas:


jueves, 16 de julio de 2009

La Tira

Lleida, vuitena ciutat on és més cara la cistella de la compra



S’acaba de publicar que Lleida és la vuitena ciutat del país on la cistella de la compra és més cara. Diu que “El Observatorio de Precios de Alimentación y Droguería”, en el segon trimestre de l’any, estima que posant com a base una ciutat on la cistella de la compra costa 100, resulta que la mitjana a Lleida, ens costa 110.

Si les indicacions del Observatorio son fiables, potser que el nostre Alcalde tindria d’haver pres cartes en l’assumpte; per exemple, en compte de apujar-nos els impostos municipals, baixar-los en aquest 10% diferencial.
Pensem que aquesta mesura fora molt ben vista pels Veïns de Lleida, ofegats ja com estem, per la crisi. El nostre Alcalde hauria d’haver tingut en compte aquest paràmetre per simple coherència amb el seu discurs, tindria d’haver demostrar la seva sensibilitat institucional i abaratir els impostos dels lleidatans, en vers la sostenibilitat i la cohesió social, que són la justificació publica i perpetua de la seva política. Perquè a veure: és sostenible que els lleidatans, tinguem de pagar un 10% més en la cistella de la compra (que no és un luxe, sinó una necessitat) mentre tenim els sous congelats, a la vegada que no ens baixen els impostos; és sostenible aquesta situació?
D’un altra banda, ¿fomenta d’alguna manera la cohesió, aquesta precarietat econòmica que estem sofrint els lleidatans?

Queda clar, que el discurs tant repetitiu del nostre Alcalde, dient sobre les seves polítiques que augmenten la sostenibilitat i la cohesió, és un argument que no s’aguanta ni escrivint-lo en una pancarta a les mans de Indivil i Mandoni.

Li volem demanar al alcalde de Lleida, que deixi de fer ja, tants discursos buits, de pandereta i és preocupi de les necessitats dels seus Veïns, que no estan gaire ben ateses des de l’Ajuntament.

Potser per part dels Veïns de Lleida, fora molt més interessant que el nostre Alcalde toqués de peus al terra i es dediques a fer polítiques Veïnals, i per tant, en favor dels interessos dels Veïns, en comptes de fer polítiques d’elit (La Llotja, Gardeny, etc), que no sabem a qui beneficien.

Etiquetas:


miércoles, 15 de julio de 2009

Des de la meva finestra

Robatoris a traves d'Internet





Agents de la Policia Nacional, han detingut a 14 persones acusades de frau, en robar claus de banca electrònica a centenars de usuaris, que utilitzaven per realitzar compres o transferències bancàries no autoritzades pels titulars dels comptes.

El principal acusat, es un jove de Navarra que sent un expert en informàtica es dedicava a capturar les claus dels usuaris de banca on line espanyols, mitjançant uns programes malèfics anomenats troyanos. El Troyano es una mena de virus que ens pot entrar al ordinador sense que ho notem, que copia totes les dades que troba en els nostres arxius i les envia al seu creador sense que ens adonem; desprès el creador i mitjançant un altre programa de recerca de claus, obté així el pin d’accés i compra o envia els diners del compte bancari, a comptes seus establerts en paradisos fiscals.

En un altre grup, estava format també per persones, que eren els que blanquejaven els diners que rebien en els seus comptes a canvi d’una comissió. En aquest cas concert, l’autor informàtic havia entrat dintre un servidor ubicat a España per no ser descobert. Les dades bancàries de targes que passaven per aquest canal, les feia servir desprès per comprar a traves de Internet.

La pregunta que ens tenim de fer des de la prudència, fora si és segura la banca electrònica i fins on és segura, doncs no seria la primera vegada, que hackers talentosos, va entrar en els serveis d’un banc i simplement van col·locar allí un algoritme, pel qual es multipliquen tots el números de compte, dels usuaris que fan consultes a través de banca electrònica i aleshores, simplement els hi sortia l’extracte d’un altre client del banc.
En aquest cas, no hi va haver cap sostracció de diners i tot va quedar només en una bretolada, però això sí, també en un avis molt seriós, de que el sistema no era tant segur con deien.

Els fraus coneguts ens aconsellen a ser prudents, per a evitar tenir problemes i aquí podríem dir, que el pirates o hackers no semblen dormir mai i sempre estan buscant entrar per la porta falsa, en els sistemes informàtics que no són seus.

Etiquetas:


martes, 14 de julio de 2009

A día de hoy


Un país de casualidades



Es una casualidad que el ministro de trabajo, Celestino Corbacho Chaves, tenga el mismo apellido que el vicepresidente tercero del Gobierno, Manuel Chaves.

Es una casualidad, que siendo Manuel Chaves presidente de la Junta de Andalucía, se cambiara una ley que permitía otorgar una subvención a una empresa llamada MATSA.

Es una casualidad que en el momento de cambiar esta ley, la hija de Chaves, Paulina, estuviera trabajando en la empresa MATSA como apoderada de la misma.

Es una casualidad que después y como quien dice sin darse cuenta, Chaves aprobara y firmara la adjudicación de la subvención.
Es una casualidad que Paulina, tenga entre sus tareas la de solicitar subvenciones.

Es otra casualidad, que Chaves no supiera que precisamente era su hija, quien tramitaba las peticiones de subvención por parte de MATSA.
Sigue siendo una casualidad que Chaves no se abstuviera en la votación para adjudicar dicha subvención, cuando por lo visto, era lo que indica la ley.

Fue una casualidad, que en el 11 de marzo, Zapatero llamara a Chaves para proponerle como vicepresidente tercero del Gobierno.
Continua siendo muy casual, que Chaves confesara “Sentir vértigo” cuando oyó la propuesta. Lo que no explicó exactamente es la causa por la que “sintió vértigo”, si fue por la altura del cargo, por tener que irse a Madrid dejando su Sevilla, por tener que pasar de Presidente a Vicepresidente...etc?

Hemos sido informados sobre lo que dicen las voces de pasillo en los mentideros sevillanos: explican que efectivamente Chaves tenía motivos para sentir vértigo, ya que supuestamente, Zapatero le habría informado de que alguien en Andalucía, iba a abrir públicamente una carpeta muy bien documentada en cuya tapa se leía el nombre de MATSA. Ahora se dice que el lenguaraz, fue quien en su día abrió la carpeta de CLIMO CUBIERTA, que tantos quebraderos de cabeza le ha ocasionado a Chaves. Pero se dice que casualmente también, tiene otras carpetas guardadas, que hablan de asuntos en los que habría intervenido Chaves y que iría abriendo periódicamente. ¿Querrá la diosa casualidad, que el anónimo tenedor de las carpetas, abra alguna otra, para pública información?

Las voces de pasillo dicen también, que Chaves está desolado porque sabe que el partido no le va a defender, que simplemente lo va a abandonar a su suerte. ¿Era casualmente todo ello, el motivo por el cual Chaves sintió vértigo el 11 de marzo?

A día de hoy, no sabemos si casualmente se cumplirán estas predicciones, pero de lo que ya estamos bastante seguros, es de que estamos viviendo en un país de casualidades.

Etiquetas:


lunes, 13 de julio de 2009

La Tira

¿De què ens serveix la Guardia Urbana?



Fa pocs dies, l’Associació de Veïns de la Bordeta va denunciar queixes veïnals per baralles i curses de motos a la plaça de L’Amistat. No cal dir que si hi ha baralles, la situació no fa honor al nom de la plaça.

Els veïns de la zona denuncien baralles reiterades de diferents bandes juvenils en la zona, uns grups que ocupen trams de vorera, impedint el pas als veïns de la zona, que es veuen obligats a passar per la carretera. A més, embruten la zona amb llaunes, botelles, bosses, envasos, crispetes, etc.
Diuen haver vist també, com alguns orinen les parets. Fins i tot, hi ha veïns que asseguren que en la zona hi ha un consum públic de droga.
Aquest estat de coses, entre uns grups de joves que no respecten l’ús normal de la zona i uns veïns molestos, que demanen ser respectats perquè paguen impostos, està provocant enfrontaments entre les dues parts.

A tot això, la regidora de Seguretat Ciutadana, Sara Mestres, actuant en nom de l’Alcalde (ja que segons diu la Llei, ell és sempre el cap de la Guardia Urbana), ha declarat per tota solució que: “es tracta d’un problema de convivència generacional” .Es a dir, Sra. Mestres i Sr. Alcalde, que quan en una zona hi han baralles, consum públic de droga, bloqueig de voreres i curses de motos, per a vostès és un problema de “convivència generacional”. Doncs mirin, per la mateixa i absurda regla de tres, quan els veïns tenim de deixar el cotxe en doble fila per descarregar (perquè no hi ha on deixar-lo), doncs la Guardia Urbana no ens pot multar, perquè no és una infracció, sinó que és tracta d’un problema de manca de previsió municipal, al no equipar el barri amb aparcaments; ho podem definir com: “una manca d’aparcament convivencial”.

No sabem exactament quina deu de ser la feina de la Regidora i del Alcalde en quan fa a la Guardia Urbana; si és que estan en el càrrec per a fer complir la llei i vetllar perquè els veïns siguin respectats en els seus drets, o si només estan per a fer de “florero” i cobrar un bon sou.

Arribats en aquest punt volem preguntar: ¿Sr. Alcalde, vos que sou el Cap de la Guardia Urbana, ens podeu dir, quina utilitat ciutadana té la Guardia Urbana, llevat de posar-nos multes a preu fet”?

ENS HO DIRÀ...... SÍ......NO ......JA ES VEURÀ....

Etiquetas:


viernes, 10 de julio de 2009

El llapis impertinent

Montilla defensa la protecció de les aus en la inauguració del canal Segarra Garrigues

Etiquetas:


La Tira

Ens volen fer creure que tenen una altra forma de governar?



No podem aïllar el debat sobre la consulta plantejada l’any passat per l’Ajuntament de Lleida, sobre la reforma de les Basses d’Alpicat, del debat més general sobre la participació social o veïnal en el govern actual de les ciutats.

¿Quin és el valor que aporta la participació veïnal, en una ciutat que està governada, seguint unes regles poc clares de democràcia representativa?
Si no es planteja el tema d’aquesta manera, el més fàcil es centrar-se en la pretesa millora que suposarà la reforma del Parc de les Basses i acte seguit, discutir si la gent està o no, prou documentada i capacitada, per decidir. El més fàcil per part de l’Ajuntament, és al·legar que les persones més capacitades per decidir són “els tècnics”, com si no sabéssim tots, que els tècnics no són més que uns manats del poder polític municipal i per tant, redacten el que els seus mandataris els diuen. I per ha dir-ho clar; si els tècnics són els que tenen les millors decisions, potser sobren els regidors, o potser és que tenim un govern municipal, on manen els qui no han estat mai votats a les urnes?

El tema clau és, si el govern d’una ciutat com Lleida, pot fer-se avui dia sense tenir en compte, l’opinió dels seus veïns, més enllà del fet de que aquests votin un cop cada quatre anys.

La deliberació ciutadana, en forma d’intervenció de les entitats cíviques i del teixit associatiu, ha de ser en forma de debat previ i partint d’un full en blanc, no a partir de unes decisions preses prèviament, tal i com va estar en el tema de les Basses d’Alpicat, on en les reunions es va exposar en primer lloc, el pla que ara diuen s’ha aprovat. Una gran casualitat, no creuen? Més motiu hi ha encara per dubtar, quan hi van haver entitats que es van posicionar en contra de privatitzar el Parc de les Basses d’Alpicat, unes al·legacions que no van ser tingudes en compte per a res. En contra d’aquesta privatització es va posicionar també, la Organització de Veïns Independents (OVI).

La consulta no té sentit si es pensa de forma aïllada i anecdòtica. Té sentit si es delibera entre el veïnatge i es parteix d’un full en blanc, entenent-se com un assaig d’un altra forma de governar la ciutat. I dona tota la impressió, de que la pretesa consulta sobre la reforma de les Basses d’Alpicat, en comptes de ser un acte en favor de la implicació institucional amb la ciutadania o el veïnatge, no és més que un simulacre que amaga la pròpia debilitat democràtica del consistori.

Etiquetas:


jueves, 9 de julio de 2009

Queixes veïnals

El superflu sí; el necessari no



Ens acaba d’arribar una queixa amb una fotografia feta el dia 7 a les 10:05 del mati, al començament de la Avinguda de València. És com en altres ocasions ja hem publicat, un contenidor ple fins dalt que vessa al terra i que la companyia concessionària de recollida d’escombriaires no buida.

La fotografia porta adjuntada una pregunta: ¿Com és possible que havent tingut una apujada tant gran en el rebut d’escombriaires que ens ha passat l’Ajuntament de Lleida, tinguem un servei cada cop més dolent?
Naturalment, no hem pogut contestar tal qüestió, perquè no és de rebut, que a les deu del mati d’un dia laborable, un contenidor estigui desbordat d’envasos (i no és l’únic).

Tampoc és de rebut, que els veïns tinguin de telefonar al número que s’indica en el contenidor quan aquest està ple; sinó que és responsabilitat de la companyia concessionària vigilar els contenidors, per això ens cobra el servei a preu d’or.

El que sí recordem, es que fa uns anys l’Ajuntament va adjudicar el contracte de recollida a una empresa diferent de la que sempre havíem tingut (SEINSA). Aquesta va presentar, amb tot el seu dret legal, un recurs contenciós administratiu, que en primera instància ha guanyat i per tant, ha perdut l’Ajuntament. I segons vam sentir a dir en el seu dia, si SEINSA acaba tenint una sentència ferma favorable, demanarà i estarà en el seu dret, la indemnització corresponent, que vindrà a ser com si paguéssim un altre contracte de recollida; és a dir, el que estem pagant ara, més el de la indemnització. ¡Vaja negoci faríem!

El nostre Alcalde esta sempre molt ocupat inaugurant això i allò; ahir per exemple va presentar el “Saló d’Aigua”. Està bé, però escolti senyor Alcalde, aquest “Saló d’Aigua”, solucionarà la recollida regular i eficaç dels contenidors de brossa a la ciutat, o és que només esteu presentant o inaugurant collonades? ¿No serà que vos practiqueu allò del superflu sí, però el necessari no?

Nosaltres li traslladem al nostre Alcalde la pregunta que ens han fet: ¿Com és possible, que havent tingut una apujada tant gran en el rebut d’escombriaires que ens ha passat l’Ajuntament de Lleida, tinguem un servei cada cop més dolent?
Contesti Alcalde. Ja sabem que vostè no té costum de contestar cap pregunta veïnal delicada, però els Veïns de Lleida es poden preguntar: si li paguem un molt bon sou i és incapaç de contestar les preguntes més senzilles, quina classe d’Alcalde tenim?


ALCALDE, VOSTÈ MOLTA RIALLETA... PERO... CONTESTARÀ... SÍ..... NO..... QUI LO SA?

Etiquetas:


miércoles, 8 de julio de 2009

A día de hoy

Irán inmerso en la revolución verde



La historia de Irán es tan accidentada como la de cualquier otro país: en 1925, un militar y antiguo ministro de guerra, Reza Jan Pahlevi, subió al poder y se auto proclamó emperador, inaugurando la dinastía Pahlevi. En 1941 fue obligado por el pueblo a abdicar en favor de su hijo Mohammad Reza Pahlevi, al descubrirse que el Sha, había puesto secretamente su país a disposición de la Alemania nazi para lo que conviniera.

El Sha, Mohammad Reza Pahlevi, en 1941 suprimió los partidos políticos, puso en marcha el sufragio femenino e inició una tendencia al laicismo; unas iniciativas que alcanzaron sólo a unos pocos ciudadanos. Después se auto coronó emperador o Sha de Irán en 1967.
El elevado presupuesto que dedicaba a sus lujos y compras personales, unido a otros excesos, provoca un descontento popular que alcanza cotas insospechadas, tanto es así que en febrero de 1979, el Sha para preservar su integridad física, decide abandonar el país y exiliarse en Egipto.
Al frente de las multitudes opositoras marchaban los seguidores de Jomeini, un imán, ayatolá, chiíta iraní, fundador del moderno estado chií, que instauró la ley islámica y gobernó Irán hasta que falleció en 1989.

En las elecciones del pasado 12 de junio, se abrieron las urnas reeligiendo sospechosamente a Mahmud Ahmadineyad con un 60%. Su opositor electoral Mir Husein Musavi, que fue derrotado con un 34% de los votos, denunció inmediatamente el resultado como “una farsa peligrosa”, a la vez que enseñaba un pañuelo de color verde, símbolo de su campaña. La oposición no dudó en echarse a las calles de Teherán y otras ciudades.

Los opositores dicen de Ahmadineyad, que es un tramposo ultraconservador y que haciendo funcionar a fondo la censura informativa, ha logrado que la extensa protesta llegue escasamente a la prensa internacional, aunque en comentarios de algunos periodistas se asegura, que había hasta dos millones de manifestantes en la plaza de la Libertad de Teherán.
A los tres días de las elecciones y en plenas manifestaciones murieron siete personas presuntamente por herida de bala.

Ali Jamenei, actual guía supremo de la Revolución, ha insistido una y otra vez en que no cederá a las presiones de los opositores y se niega a repetir unas elecciones que reconoce no están exentas de irregularidades.

Nadie es capaz de predecir, si Ahmadineyad logrará aplacar los ánimos a los opositores de la revolución verde, o si por el contrario tendrá que seguir los pasos de los dos anteriores emperadores que le han precedido en las protestas. Dos millones de manifestantes juntos, llamando tramposo al primer ministro de un país, puede tener una trascendencia que ningún gobernante quisiera para sí.
Parece que los iraníes no toleran que se les engañe o se les defraude. De cualquier manera, entre el cesarismo de cualquier emperador y el pucherazo electoral no existe tanta diferencia y todas las salidas al conflicto social están abiertas en Irán.


Para saber que está pasando en Irán desde el 13 de junio y ha sido prácticamente silenciado por la prensa internacional

Etiquetas:


martes, 7 de julio de 2009

El Confidente

Cuidado con las medusas



Estamos en plena época estival y con ello aumenta el acceso de bañistas a nuestras playas. El agua de mar que duda cabe, resulta ser de lo más refrescante contra los calores veraniegos, pero sucede que existen una serie de animales propios de estas aguas, que pueden causarnos graves problemas de salud.

Las grandes y redondas medusas aurelia, pueden producir fuertes picaduras que precisan de intervención sanitaria; lo normal en caso de picadura, es que queden unas marcas o cicatrices que tardan muchos años en desaparecer.

La llamada Carabela Portuguesa (Physalia physalis) de la fotografía, no resulta ser realmente una medusa, ya que no es capaz de nadar entre dos aguas como las auténticas medusas, lleva en cambio, un flotador lleno de aire que usa a modo de vela para que el viento la desplace por los mares.
Vista al natural aparece el flotador con un color blanquecino con ribetes violáceos, navegando por encima del agua a merced del viento y las olas.
Este tipo de seudo medusas, suele tener unas dimensiones que van entre los 5 y los 24 centímetros, pero sus tentáculos pueden alcanzar varios metros de longitud.

Sus picaduras urticantes pueden paralizar incluso a un pez grande y pueden afectar seriamente a una persona. El contacto de esos tentáculos con las personas, dispara las células urticantes que se clavan en la piel pudiendo producir quemazón, inflamación en la zona y fuertes dolores.
Desde hace años se ha dicho que están registradas varias muertes a causa de la picadura de este animal; ahora sabemos que la picadura provocó en su víctima un paro cardíaco. Esto suele suceder fundamentalmente (según explicaciones médicas generalizadas), en personas con afecciones alérgicas.

Aunque resulta ser un animal propio del Atlántico, tampoco resulta imposible verlo en el Mediterráneo; ahora se han detectado una bandada de unos 500 ejemplares entrando por el Estrecho de Gibraltar y hace unos cuantos años, apareció un ejemplar en las costas de Tarragona.

En caso de aparecer estos animales en una zona costera se desaconseja el baño y en caso de picadura, se aconseja retirar el tentáculo, acudiendo rápidamente a un centro hospitalario.

Etiquetas:


lunes, 6 de julio de 2009

El Confidente

Internet para todo



De unos años a esta parte, estamos sufriendo un constante bombardeo propagandístico en favor de Internet, presentado como "la última maravilla", símbolo de modernidad y cuando esto sucede, es lógico pensar que alguna fuerte motivación debe existir.

Parece obvio, que tanta insistencia por internetizarlo todo, sólo puede obedecer a un intento por parte de las empresas para institucionalizar culturalmente el comercio por Internet, con el único objetivo claro, de elevar sus ganancias a la enésima potencia, ya que si consiguen que "todo vaya por Internet", sobrarán gran cantidad de puestos de trabajo. Otra motivación es la publicidad.

La acuñación cultural del "Internet como base para todo", incide en un considerable ahorro de costes para las empresas, pero está claro que ello conlleva, una mayor precarización del mercado de trabajo.

El "Internet para todo" puede ser un negocio redondo para las empresas, pero desastroso para la clase obrera. De que esas son las intenciones, no cabe la menor duda. De que los ciudadanos tenemos "la última palabra", estamos convencidos también, porque si simplemente los usuarios NO COMPRAMOS, o sólo compramos mínimamente por Internet, estamos modelando la realidad a nuestra conveniencia.

En cierta manera, nuestras convicciones se ven reforzadas por la encuesta publicada por el Instituto Europeo Packard Bell de Informática, realizada entre ciudadanos residentes en Bélgica, Holanda, España, Francia, Inglaterra y Suecia: Internet es visto positivamente como un mejor acceso a la información (94%) y como un medio "de acercar" a los seres queridos que están más lejos (90%). Como aspectos negativos resaltan: que quita mucho tiempo libre (73%), que crea dependencia (80%), que contribuye al aislamiento social (56%), que no garantiza el pago seguro (59%), que supone una disminución de las actividades intelectuales (46%), que fomenta el consumo innecesario (44%) y que se duerme menos (35%).

Internet es una innovación tecnológica que puede ser muy útil, como método de comunicación, acceso o trasvase de grandes cantidades de información. En cambio, creemos que cuando se cruzan compras o relaciones económicas a través de este sistema, se están cuestionando muchos puestos de trabajo, pero tampoco descubrimos nada nuevo, si decimos que los hackers siempre están al acecho y nos pueden copiar la numeración de nuestra tarjeta para efectuar compras fraudulentas con ella.

Etiquetas:


viernes, 3 de julio de 2009

El llapis impertinent

Chaves diu que no tenia ni idea, de que la seva filla era qui tramitava les subvencions a l’empresa MATSA, subvencionada per la Junta de Andalucía amb 10 milions d’euros

Etiquetas:


Redacció

Benvinguts a la pagina de la


Organització de Veïns Independents


¿Què pretenem?

El Blogg de NOTICIES DE LLEIDA, pretén difondre noticies tant d’àmbit local, nacional i fins i tot algunes internacionals.

Som un grup de gent de Lleida que creiem en la democràcia es té de construir des de la igualtat, des de la llibertat, des de la transparència i des del respecte al ciutadà, que és qui paga a polítics i la política.

Així doncs, anirem sortint amb la regularitat que en sigui possible, amb les noticies que considerem importants pels ciutadans i que moltes vegades no trobareu en la premsa escrita, una premsa en gran part substanciosament subvencionada, així es desprèn de les pagines del Diari Oficial General de Catalunya.

Nosaltres creiem, que si es la premsa cobra una subvenció important cada any, existeix la sospita que d'alguna manera es deu un favor. Pensem doncs, que per poder tenir llibertat, es condició sine qua non, no estar subvencionat.

Nosaltres pensem, que quedi clar, que la classe política està al servei dels ciutadans i no es al inrevés, ja que la classe política cobra els seus sous dels ciutadans. Pensem que precisament per estar al servei dels ciutadans, el polítics governants deuen un respecte als ciutadans, que no poden ser tractats des del despotisme del “aquí mano jo”.

Pensem que els polítics tenen de complir els seus compromisos electorals si governen i si no es així, els tenen de defensar per pura coherència, ja que del contrari la política resulta ser una farsa.

Pensem que els que governen deuen als ciutadans la total transparència de la seva gestió.

Pensem que els que governen estan obligats, a complir la llei com tots els demés ciutadans i que no tenen "paten de corso", per fer en tot moment el que els vingui en gana.

Pensem que els que ens governen, tenen el deure de treballar per solucionar els problemes ciutadans i no pas per solucionar-se els seus problemes particulars de butxaca.

Si tu també penses així, pots contactar amb nosaltres: ilergeta386@gmail.com

Etiquetas:


La Tira

¿Que passa amb les Subvencions que dona l’Ajuntament de Lleida ?

Emana de l’article 9 de la Constitució Espanyola; “Els ciutadans i els poders públics resten subjectes a la Constitució i a la resta de l’ordenament jurídic”. Vol dir, que tant ciutadans com Administració estem obligats a complir la llei, totes les lleis.

D’un altra part, la Llei 38/2003, General de Subvencions i en el seu article 18/1 diu:“Los órganos administrativos concedentes publicarán en el diario oficial correspondiente, y en los términos que se fijen reglamentariamente, las subvenciones concedidas con expresión de la convocatoria, el programa y crédito presupuestario al que se imputen, beneficiario, cantidad concedida y finalidad o finalidades de la subvención”.

Resulta per tant, al menys sospitós, que l’Ajuntament de Lleida, a l’any 2004, 2005 i 2006, incompleixi la Llei, no publicant el llistat de subvencions donades cada any al Butlletí Oficial de la Província, i al 2007 publicant-ne només unes quantes.

Es comenta que una Associació de Veïns, no feia cap activitat, per tant no pot tenir factures pagades i no pot justificar subvencions rebudes. No feia assemblees generals anuals tal i com diu la llei, per tant, no se li podia donar subvencions, en canvi l’Ajuntament de Lleida ni donava? ¿És cert això?

¿Com és, que l’Alcalde, el Sr. Ros, ha amagat aquestes publicacions?¿Perquè s’han amagat aquestes publicacions a la publica coneixença? ¿A qui s'han donat les subvencions?¿Com és, que l’Alcalde no dona transparència a aquestes dades, tot i que li obliga la Llei, essent subvencions donades amb càrrec al pressupost públic i per tant pagat entre tots, amb els nostres elevats impostos?
Ho hem preguntat fins i tot per escrit, però des de l’Ajuntament no hem obtingut cap resposta, tothom calla.

¿Com és, que l’Alcalde Ros ha incomplert la Llei? ¿No tindria d’intervenir la Fiscalia en aquest cas?
Un altre misteri en l’acció de govern municipal de l'Alcalde Ros. ¿Quan sabrem la veritat? ¿Quan acabarà la opacitat del nostre Ajuntament?

Etiquetas:


jueves, 2 de julio de 2009

El Confidente

Prozac no, gracias



Puede que muchos de nosotros no hayamos oído hablar todavía del Prozac, pero sin duda no cosecharemos desconocimiento, si nos preguntamos por algo llamado DEPRESIÓN.
Prozac no es el nombre de ningún compositor polaco, sino el de un fármaco aparecido en EEUU alrededor de 1988 y que en poco tiempo se convirtió en el antidepresivo por excelencia, pero este éxito parece tener su lado oscuro: las denuncias de comportamientos criminales y suicidas atribuidos a causa de su consumo.

La reluciente cápsula verdi-blanca con clorhidrato de fluoxetina, arrastra una historia en la que al final, parece que avería más que repara la mente de sus consumidores. La empresa farmacéutica Lilly, comenzó a venderla en EEUU no como un fármaco, sino como un tónico revestido de propiedades maravillosas. Se llegó a la escalofriante cifra de unos 130 millones de personas en su sólo año (registradas por las autoridades) que tomaban las cápsulas.

Los consumidores eran un agregado de profesionales con problemas, trabajadores en paro, jóvenes, matrimonios frustrados y jubilados con dudas existenciales; todos ellos víctimas de la depresión. Así pues, para huir de la sensación de ser menos que cero, se aferraron al Prozac, animados seguramente, por una publicidad alentadora; “tomando el fármaco, uno se siente genial, optimista y lleno de ilusión”.

El consumo del Prozac se disparó hasta convertirse en una de las medicinas más populares del siglo XX, sin embargo fue al cabo de unos 10 años de consumo, cuando aparecieron los casos en los que consumidores, sin motivo alguno y presos de una furia homicida descontrolada, asesinaban a las personas más cercanas para acabar suicidándose después.
Ahora se ha conocido un informe de las farmacéuticas que comercializan el antidepresivo basado en esta fórmula, donde se dice que desde hace años saben, que “en algunas ocasiones, pueden tener muy graves efectos secundarios”, aunque los abogados de la empresa defiendan que estos casos extremos “son producto de la propia depresión”.

Independientemente de las tergiversaciones que en nombre de “la pastilla de la felicidad” hagan unos y otros para justificar acciones jurídicas, que duda cabe, de que el Prozac es como una droga, con unos espectaculares efectos secundarios catalogados por la ciencia médica. En 1998 “Business Week” publicaba: “El Prozac está asociado con más hospitalizaciones, muertes y reacciones adversas que cualquier otra droga en Norteamérica”.

Ahora con la grave crisis económica, es la clase trabajadora la que encaja más presión psíquica, por parte de unas empresas que para conseguir beneficios, no cejan en estrujar a sus empleados con tareas excesivas y con prolongaciones de jornada laboral no retribuida.
Ya sabemos que la situación laboral en este país esta muy mal, pero (y aunque parezca un consejo absurdo) debemos hacer todo lo posible por no agobiarnos a nosotros mismos; si perdemos la salud lo habremos perdido todo.
Si acaso, el Prozac que se lo tomen las empresas, nosotros no.

Etiquetas:


miércoles, 1 de julio de 2009

Des de la meva finestra

Els més ben pagats



Que estem en crisi econòmica ja no ho discuteix ni en Zapatero. Que la crisi acabarà mossegant, ja sigui directa o indirectament a tothom, és el temps qui ho acabarà demostrant. Mentre però, ni ha alguns entre els que han permès en gran manera, la profunditat de la crisi i que tenen la obligació legal i moral, de solucionar el problema.Alguns, tot sigui dit, als que realment i vist el seu sou declarat, no els hi afecta la crisi, per tant cal preguntar-se, si realment cobrant tant, es pot esperar que es prenguin algun interès en solucionar el greu problema.
Ja fa algun temps que a la premsa es ve publicant la llista dels polítics professionals més “ben pagats”.

No sabem si realment aquestes xifres són certes, malgrat que, cap dels anomenats ha protestat, ni tenim noticia de que hagi demanat cap rectificació.En un temps en el que permeten que es parli tant de abaratir els sous ja baixos dels treballadors, potser el més adequat en temps de forta crisi, fora que parlessin de baixar-se el sou també ells, per a fer bona aquella dita que explica com el bon polític té de predicar amb l’exemple. Ho faran? Tindran el que s’ha de tenir i es baixaran els sous?

ELS 10 POLITICS MILLOR PAGATS DEL PAÍS
1. President Generalitat de Catalunya, José Montilla (PSC) 164.043 €
2. President Diputació de Barcelona, Antoni Fogué (PSC) 144.200 €
3. Alcalde de Barcelona, Jordi Hereu (PSC) 117.398 €
4. President Diputació de Lleida, Jaume Gilabert (ERC) 108.220 €
5. Alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón (PP) 100.743 €
6. President País Basc, Patxi López (PSOE) 99.574 €
7. President Diputació de Vizcaya, José Luis Bilbao (PNV) 99.540 €
8. Presidenta C. Auto. de Madrid, Esperanza Aguirre (PP) 98.700 €
9. President Diputació de Girona, Enric Vilert (ERC) 98.000 €
10. President Diputació de Palencia, Enrique Martín (PP) 97.339 €

ELS 15 ALCALDES MILLOR PAGATS DEL PAÍS
1. Barcelona - Jordi Hereu (PSC) 117.398 €
2. Madrid - Alberto Ruiz Gallardón (PP) 100.743 €
3. Bilbao - Iñaki Azcuna (PNV) 92.873 €
4. Zaragoza - Juan Alberto Belloch (PSOE) 92.414 €
5. Valladolid - Francisco J. León de la Riva (PP) 91.000 €
6. Valencia - Rita Barberá (PP) 90.296 €
7. Salamanca- Julián Lanzarote (PP) 88.000 €
8. Vitoria - Patxi Lazcoz (PSOE) 85.570 €
9. Oviedo- Gabino de Lorenzo (PP) 84.588 €
10. Tenerife - Miguel Zerolo (CC) 84.445 €
11. San Sebastián - Odón Elorza (PSOE) 82.091 €
12. Huelva - Pedro Rodríguez (PP) 81.014 €
13. Lleida - Ángel Ros (PSC) 80.645 €
14. Málaga - Francisco de la Torre (PP) 77.678 €
15. Badajoz - Miguel Ángel Celdrán (PP) 73.500 €

Etiquetas:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]