martes, 20 de junio de 2017
La Tira
L’Autobús, un altre abús
A meitats del 2002
es va privatitzar el servei d’autobusos a Lleida; la raó que va donar el
aleshores alcalde Siurana, és que com a conseqüència de la privatització en
forma de concessió, es reduiria el dèficit anual que provocava el servei. Però
aquesta previsió no s’ha complert en absolut, sinó que cada any, la empresa beneficiaria
de la concessió, té un dèficit encara més gran, que hem de pagar entre tots,
tant els que utilitzen l’autobús com els que no.
Les pèrdues de
1,68 milions d’euros al 2001, van
augmentar fins a 2 milions al 2003. Al 2006 vam arribar a 3,5 milions i encara
es van augmentar més al 2007, quan va estar de 4,2 milions i pel que sabem, la
subvenció dels 4 milions s’ha cronificat, any rere any.
Hem de dir que, la
previsió de Siurana, ja no és que no s’hagi complert, sinó que s’ha disparat en
sentit contrari, ja que ara, en els pressupostos de la Paeria, cada any hi ha
una previsió per l’autobús. I si no anem errats, cada any ens costa uns 30
euros per habitant de la ciutat, bé això contant amb que tots paguem impostos,
perquè tots saben que n’hi ha que no en paguen, per tant la seva càrrega
impositiva la tenim d’assumir els “paganinis” de sempre.
A banda del fred
extrem que fa dintre els autobusos a l’estiu
(i anem amb màniga curta), una queixa unànime per part dels usuaris de
autobusos a Lleida, és que solen anar a una velocitat excessiva, cosa que
comporta brusques frenades que han originat usuaris accidentats i ferits. Per
tant, pensem que l’Alcalde que tant justifica els semàfors multadors per a reduir
els atropellaments a la ciutat, hauria de demostrar el mateix interès per
reduir també aquesta sinistralitat
motivada per la gran velocitat dels autobusos.
Perquè, és cert
que els autobusos cobren de la Paeria per quilometres recorreguts, motiu diuen,
perquè corrent tant, per a fer molts quilometres cada dia?
Incorporem aquí
una nova queixa: es tracta de preguntar, si és que l’autobús ha de respectar
els passos de vianants que es troben a la via pública, ho és que l’autobús a
Lleida té “patent de cors”?
Ho preguntem
perquè ens han arribat queixes, sobre que hi ha autobusos que no respecten la
preferència de pas dels vianants. Per tant, a més del abús que suposa l’apartat
econòmic, volem saber si l’autobús ha de respectar el Codi de la Circulació com
tots els demés veïns de Lleida, o si és que pel contrari, poden abusar encara
més i circular per Lleida com els doni la gana, circulant per la ciutat posant
en perill la integritat física dels vianants?
Etiquetas: lautobualtrabus
Suscribirse a Entradas [Atom]