miércoles, 4 de enero de 2017

La Tira


Un aeroport minusvàlid

L’aeroport d’Alguaire es va inaugurar al gener del 2010, amb gran enrenou pel Govern Tripartit de trist record, fins i tot, el aleshores conseller Carod-Rovia, es va fer portar fins allí amb un helicòpter, segurament per a tenir més protagonisme, a l’estil de com feia Jordi Pujol quan era president.

El projecte preveia que hi haurien uns 50.000 usuaris a l’any, malgrat que sis anys desprès la mitjana no arriba ni als 29.000, i això treballant amb companyies de baix cost i rebent grans ajuts institucionals per rebaixar el preu dels bitllets.

El més curiós, és que tot i tractant-se d’una importat instal·lació aeroportuaria, que oficialment ens va costar a tots 95 milions d’euros, no tingui un bon sistema electrònic de navegació, que permeti als avions aterrar o enlairar-se en dies de boira intensa, molt comuns als hiverns de les contrades lleidatanes.

Entre les limitacions de destinació d’aquest aeroport, tant recolzat per l’alcalde de Lleida, i la boira, han fet que aquest no hagi funcionat mai.  
La Generalitat ha intentat donar-li altres usos a la instal·lació,  malgrat que tots han estat efímers i ja no saben que fer. L’actual conseller de Territori, Josep Rull, acaba de declarar que el futur de la infraestructura passa per trobar-li altres activitats més enllà de la aviació comercial.  Parlant clar: reconeix que posar a Alguaire aquest aeroport no va estar del tot encertat, o dit en altres paraules més planeres, és un forat negre.

És de suposar que un aeroport que oficialment ens va costar 95 milions d’euros, s’havia d’haver fet amb tot el seny possible. I si no va ser així, tal i com els fets demostren, què hem de pensar?

En resum, no es va tenir en compte la gran limitaciò de destinacions que tindria el nou aeroport, la qual cosa minvaria la seva activitat. Tampoc es va tenir en compte l’impediment de la boira hivernal. Ambdós factors eren sabuts i coneguts.

Per cert, abans de escometre un projecte com aquest, és de suposar que s’han de tenir uns projectes reals de viabilitat. O és que potser es va decidir fer-ho, recolzat amb un projecte de interesabilitat?

Etiquetas:






<< Página principal

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]