jueves, 31 de marzo de 2016
Des de la meva finestra
Cotxes oficials, despeses generals
No cal tenir
grans estudis, ni ser un gran economista, per a calcular pel damunt quant ens
costen als contribuents les despeses públiques, es a dir les que paguem entre
tots.
Hem trobat unes
informacions que ens poden ajudar a calcular quant ens costen al cap de l’any,
els “automòbils oficials”.
El “Parque Movil”
de l’Estat esta format per 1.000 automòbils, mentre que entre els 17 governs
autonòmics sumen uns 1.220 cotxes oficials, destinats als alts càrrecs.
Podem calcular el
que ens costa el manteniment dels 1.220 cotxes “oficials autonòmics”, que no
són precisament “utilitaris”, sinó que són de alta gama, no podrem saber quan
van costar, però el que podem intentar calcular, és quant ens costa als
contribuents el manteniment anual de tota aquesta “flota oficial”, en ben entès
de que cada vehicle porta el seu conductor, el seu consum de gasolina,
assegurances, revisions i en alguns casos, lloguer de plaça de garatge.
Pel que fa a les
revisions i sense entrar en algunes possibles reparacions, tindrem en compte
només la despesa de ITV. La tarifa d’una revisió per part de la Inspecció
Técnica de Vehicles (ITV), varia segons la Comunitat Autònoma: segons FACUA, el
preu de les inspeccions de turismes, oscil·la des dels 23,48 euros que costa a
Extremadura, fins als 55,80 que costa a la Comunitat Valenciana. A què venen
aquestes diferencies, és que uns revisen millor que altres, o simplement
cobrent més?
Al ser vehicles
de alta gama podríem estar en uns 45 euros per vehicle de mitjana.
Per tant això
representa:
1.220 x 45 =
54.900 euros/any.
La despesa pels
conductors ja és més elevada, doncs pel que sabem aquests llocs de treball
estan ben pagats i poden oscil·lar entre els 25.000 i els 45.000 euros anuals.
Per arrodoniu,
posarem una mitjana de 30.000 euros anuals.
1.220 x 30.000 =
36.600.000 euros/any, foren les nòmines dels conductors.
Però, 1.220 x
10.000 = 12.200.000 euros/any en despesa de seguretat social. Sumades ambdós
xifres donen un total de 48.800.000 euros/any, com a salari dels conductors.
Hem de pensar, en
que són vehicles de gama alta, la qual cosa fa, que les assegurances tinguin un
cost més elevat que les d’un utilitari. Posant només un preu mitja
d’assegurança d’uns 1.000 euros/any.
Per tant, 1.220 x
1.000 = 1.220.000 euros/any.
I cada vehicle té
un consum diari de gasolina i suposem que com són alts càrrecs, faran servir el
cotxe oficial per pràcticament tots els
desplaçaments. Tots els dies fan el recorregut fins al domicili de l’alt
càrrec, sovint van als actes oficials i en ocasions es desplacen a altres
ciutats per assistir a reunions, entre una cosa i altra contem que cada vehicle
fa cada dia uns 50 km.
Per tant, 1.220 x
50 = 61.000 km diaris que fan els vehicles.
Són vehicles de
gran cilindrada i per tant de consum elevat: un Audi A8 (que són molts) té un
consum de 15 litres als 100 km. Contarem un cost de 1 euro/litre.
Per tant, 61.000
x 365 dies = 22.265 Km/any
22.265.000 x 15 :
100 = 3.339.750 euros/any
En resum:
Conductors:......
48.800.000
Gasolina:............
3.339.750
Assegurances:....1.220.000
Revisions:...............
54.900
En total
............53.414.650 euros
Sumant tot, el
manteniment dels “cotxes oficials autonòmics” ens donaria els 53.414.650 euros
per alts càrrecs. Aquesta xifra l’hauríem de multiplicar aproximadament per 2,
si volem saber la despesa total, es a dir l’autonòmica més l’Estatal.
Una altra qüestió
a banda del manteniment dels vehicles, fora el preguntar-se pels sous d’aquests
1.220 alts càrrecs. I és que aquí no pot escapar-se la pregunta del perquè hem
de tenir 1.220 alts càrrecs, es a dir 24 alts càrrecs per cada província, i
perquè no es poden reduir a 125 en total? Resolen els problemes dels ciutadans,
aquests 1.220 alts càrrecs?
Etiquetas: cotxoficidespgene
Suscribirse a Entradas [Atom]