jueves, 23 de octubre de 2014

La Tira


Aeroport d’Alguaire, 92 milions que ens van volar

Al 2010, el tripartit que formava el govern de la Generalitat, juntament amb l’alcalde de Lleida, van inaugurar amb gran pompa l’aeroport d’Alguaire, una obra que ben pocs van entendre com a necessària per les nostres contrades, menys encara, al tenir relativament a prop l’aeroport de Barcelona, amb gran quantitat de destinacions, cosa que ve a ser impossible tenir a Alguaire.

La titularitat de l’aeroport d’Alguaire és de la Generalitat de Catalunya. Les “eminències” del tripartit, José Montilla, Joan Saura i Carod Rovira, van dir que es construïa per “a ser el primer aeroport de la Generalitat”. Es a dir, van reconèixer des del primer moment, que la justificació per a construir-lo no era una necessitat comunicacional, sinó una decisió de treure pit des de la Generalitat, un treure pit, que ens va costar a tots 92 milions d’euros. En aquest sentit des del tripartit (PSC-ICV-ERC) no van enganyar ningú, simplement es tractava de demostrar que amb el pressupost de la Generalitat de Catalunya, ells podien fer el que els hi donava la gana. En definitiva una “xuleria”, basada en la borratxera de prepotència que portaven tots tres. 

Com era previsible, l’aeroport d’Alguaire ha tingut sempre molt pocs viatgers, fonts del mateix aeroport, diuen que sent generosos es podrien considerar uns 30.000 passatgers l’any. Una xifra molt baixa i a més, amb vols de baix cost, en unes instal·lacions que tenen unes despeses de funcionament elevades, donen com a resultat econòmic, uns dèficits anuals importants. Però l’aeroport rep (com molts altres) ajuts públics per poder-se mantenir obert i en funcionament.

Brussel·les acaba d’endurir les seves normatives aeroportuàries, de manera que a partir del 2024, sancionarà els ajuts públics a aeroports amb menys de 700.000 viatgers l’any.  Amb la qual cosa, l’aeroport d’Alguaire, primer aeroport de la Generalitat de Catalunya, previsiblement haurà de tancar perquè no es podrà sostenir. Aleshores ens podríem trobar, amb que un aeroport que al 2010 ens va costar 92 milions d’euros, només hauria pogut funcionar durant 14 anys, a base de pagar amb diners públics i per tant entre tots, no només la despesa constructiva, sinó també les despeses, via ajuts públics.
Es vol dir doncs, que només en despeses de construcció, hauríem pagat entre tots, 6,5 milions d’euros anuals durant aquests 14 anys, per a tenir un aeroport infrautilitzat, quan abans de construir-lo ja es sabia que seria insostenible.

I això no podria ser qualificat com una malversació de cabdals públics?  

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]