jueves, 23 de octubre de 2014
La Tira
Aeroport d’Alguaire, 92 milions que ens van volar
Al 2010, el tripartit que formava el govern de la
Generalitat, juntament amb l’alcalde de Lleida, van inaugurar amb gran pompa
l’aeroport d’Alguaire, una obra que ben
pocs van entendre com a necessària per les nostres contrades, menys encara, al
tenir relativament a prop l’aeroport de Barcelona, amb gran quantitat de
destinacions, cosa que ve a ser impossible tenir a Alguaire.
La titularitat de l’aeroport d’Alguaire és de la
Generalitat de Catalunya. Les “eminències” del tripartit, José Montilla, Joan
Saura i Carod Rovira, van dir que es construïa per “a ser el primer aeroport de
la Generalitat”. Es a dir, van reconèixer des del primer moment, que la
justificació per a construir-lo no era una necessitat comunicacional, sinó una decisió
de treure pit des de la Generalitat, un treure pit, que ens va costar a tots 92
milions d’euros. En aquest sentit des del tripartit (PSC-ICV-ERC) no van
enganyar ningú, simplement es tractava de demostrar que amb el pressupost de la
Generalitat de Catalunya, ells podien fer el que els hi donava la gana. En
definitiva una “xuleria”, basada en la borratxera de prepotència que portaven
tots tres.
Com era previsible, l’aeroport d’Alguaire ha
tingut sempre molt pocs viatgers, fonts del mateix aeroport, diuen que sent
generosos es podrien considerar uns 30.000 passatgers l’any. Una xifra molt baixa
i a més, amb vols de baix cost, en unes instal·lacions que tenen unes despeses
de funcionament elevades, donen com a resultat econòmic, uns dèficits anuals
importants. Però l’aeroport rep (com molts altres) ajuts públics per poder-se
mantenir obert i en funcionament.
Brussel·les acaba d’endurir les seves normatives
aeroportuàries, de manera que a partir del 2024, sancionarà els ajuts públics a
aeroports amb menys de 700.000 viatgers l’any.
Amb la qual cosa, l’aeroport d’Alguaire, primer aeroport de la
Generalitat de Catalunya, previsiblement haurà de tancar perquè no es podrà
sostenir. Aleshores ens podríem trobar, amb que un aeroport que al 2010 ens va
costar 92 milions d’euros, només hauria pogut funcionar durant 14 anys, a base
de pagar amb diners públics i per tant entre tots, no només la despesa
constructiva, sinó també les despeses, via ajuts públics.
Es vol dir doncs, que només en despeses de
construcció, hauríem pagat entre tots, 6,5 milions d’euros anuals durant
aquests 14 anys, per a tenir un aeroport infrautilitzat, quan abans de
construir-lo ja es sabia que seria insostenible.
I això no podria ser qualificat com una
malversació de cabdals públics?
Etiquetas: aeropal92milquvvol
Suscribirse a Entradas [Atom]