lunes, 20 de mayo de 2013
La Tira
La Tossuderia com a
eina de govern
A meitats del 2002 es va privatitzar el servei d’autobusos a Lleida, la raó
que va donar el aleshores alcalde Siurana, és que la privatització contindria
el dèficit. Aquesta previsió no s’ha complert en absolut, sinó que cada any,
Sarbus té un dèficit més gran que tenim de pagar entre tots, tant els que
utilitzen el bus com els que no.
Les pèrdues de 1,68 milions d’euros al 2001, van augmentar fins a 2 milions
al 2003. Al 2006 van arribar a 3,5 milions i encara van augmentar més al 2007,
quan va ser de 4,2 milions. Al 2009, es va considerar un dèficit de 4,34
milions.
Sembla ser que la regidora d’Urbanisme, Marta Camps, va tenir l’idea de
canviar les línies de bus a Lleida. Uns canvis que no han caigut gaire bé entre
els usuaris. L’excusa que ella dóna, és que són uns canvis dissenyats per una
empresa de Barcelona. Pilotes fora. Ens
està dient pot ser, que són les
empreses, qui prenen les decisions que adopta l’Ajuntament de Lleida?
Les crítiques als canvis li arriben a Camps des de diversos àmbits: els
veïns de Lleida, que impotents veuen com se’ls hi ha creat un problema afegit
per si ja no en tenien prous. La queixa més comú és que són uns canvis
estrafolaris i poc pràctics, molts d’aquests lleidatans es veuen fent un curs
accelerat sobre el terreny, per saber quin bus han d’agafar i on.
Des de l’oposició li estan dient que aquests recorreguts no són adequats.
Des de l’Associació de Veïns de Cappont van dir que els canvis “creen confusió i malestar entre els
usuaris”. Des de l’Associació de Veïns de la Bordeta, li han fet arribar un
plec de queixes. Des de la FAVV, el seu president, diu que “Lleida no és tant gran per a fer aquests canvis”, uns canvis que
qualifica de “maremagnum” i que “poden anar bé si algun lleidatà no ha
visitat mai, el barri de Magraners, Gualda o Torrefarrera”.
L’Ajuntament ha fet campanya per dir-nos que els canvis milloren el servei,
malgrat que no coneguem massa usuaris
que s’ho creguin.
Si havia unes línies que ja estaven assumides en l’estructura de la ciutat
i funcionaven bé (encara que amb algunes mancances), perquè es canvien? Doncs resulta molt senzill d’explicar: per
motius econòmics. S’ha publicat que al 2012 el dèficit que es paga a Sarbus va
arribar als 5,8 milions d’euros. Per tant l’Ajuntament ha ideat un pla per tal
de pagar menys diners sense tenir en compte als usuaris. Si però, als usuaris
els hi toquen allò que no sona.
L’Ajuntament tergiversant les coses com en altres ocasions, diu que les
noves línies milloren el servei, el que no diu, és que l’únic que ha fet, és
retallar línies en un 45%: de 18 que en havia, només n’ha deixat 10. Aquesta és la causa per la que han d’encabir
els recorreguts de les 8 línies que desapareixen, dintre les 10 línies que
queden.
Que la regidora no té per costum reconèixer i rectificar és un fet que
coneixem bé. Que les noves línies de bus tenen molta contestació també és una
realitat. Ja sabem que la regidora pateix de la mateixa sordesa ciutadana que el ex alcalde Siurana, per la qual cosa,
l’acció de govern de l’Ajuntament no ha canviat gaire des de llavors.
Etiquetas: latossudecoeindgover
Suscribirse a Entradas [Atom]