lunes, 20 de mayo de 2013

La Tira


 La Tossuderia com a eina de govern

A meitats del 2002 es va privatitzar el servei d’autobusos a Lleida, la raó que va donar el aleshores alcalde Siurana, és que la privatització contindria el dèficit. Aquesta previsió no s’ha complert en absolut, sinó que cada any, Sarbus té un dèficit més gran que tenim de pagar entre tots, tant els que utilitzen el bus com els que no.
Les pèrdues de 1,68 milions d’euros al 2001, van augmentar fins a 2 milions al 2003. Al 2006 van arribar a 3,5 milions i encara van augmentar més al 2007, quan va ser de 4,2 milions. Al 2009, es va considerar un dèficit de 4,34 milions.

Sembla ser que la regidora d’Urbanisme, Marta Camps, va tenir l’idea de canviar les línies de bus a Lleida. Uns canvis que no han caigut gaire bé entre els usuaris. L’excusa que ella dóna, és que són uns canvis dissenyats per una empresa de Barcelona. Pilotes fora.  Ens està dient  pot ser, que són les empreses, qui prenen les decisions que adopta l’Ajuntament de Lleida?

Les crítiques als canvis li arriben a Camps des de diversos àmbits: els veïns de Lleida, que impotents veuen com se’ls hi ha creat un problema afegit per si ja no en tenien prous. La queixa més comú és que són uns canvis estrafolaris i poc pràctics, molts d’aquests lleidatans es veuen fent un curs accelerat sobre el terreny, per saber quin bus han d’agafar i on.
Des de l’oposició li estan dient que aquests recorreguts no són adequats. Des de l’Associació de Veïns de Cappont van dir que els canvis “creen confusió i malestar entre els usuaris”. Des de l’Associació de Veïns de la Bordeta, li han fet arribar un plec de queixes. Des de la FAVV, el seu president, diu que “Lleida no és tant gran per a fer aquests canvis”, uns canvis que qualifica de “maremagnum” i que “poden anar bé si algun lleidatà no ha visitat mai, el barri de Magraners, Gualda o Torrefarrera”.

L’Ajuntament ha fet campanya per dir-nos que els canvis milloren el servei, malgrat que no coneguem  massa usuaris que s’ho creguin.
Si havia unes línies que ja estaven assumides en l’estructura de la ciutat i funcionaven bé (encara que amb algunes mancances), perquè es canvien?  Doncs resulta molt senzill d’explicar: per motius econòmics. S’ha publicat que al 2012 el dèficit que es paga a Sarbus va arribar als 5,8 milions d’euros. Per tant l’Ajuntament ha ideat un pla per tal de pagar menys diners sense tenir en compte als usuaris. Si però, als usuaris els hi toquen allò que no sona.

L’Ajuntament tergiversant les coses com en altres ocasions, diu que les noves línies milloren el servei, el que no diu, és que l’únic que ha fet, és retallar línies en un 45%: de 18 que en havia, només n’ha deixat 10.  Aquesta és la causa per la que han d’encabir els recorreguts de les 8 línies que desapareixen, dintre les 10 línies que queden.

Que la regidora no té per costum reconèixer i rectificar és un fet que coneixem bé. Que les noves línies de bus tenen molta contestació també és una realitat. Ja sabem que la regidora pateix de la mateixa sordesa ciutadana  que el ex alcalde Siurana, per la qual cosa, l’acció de govern de l’Ajuntament no ha canviat gaire des de llavors.

És un detall de com ens tracta l’Ajuntament als lleidatans. Un detall a tenir en compte per quan arribin les properes eleccions. Mentrestant tindrem de suportar també un altre abús, el de l’autobús.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]