jueves, 30 de mayo de 2013

Des de la meva finestra



El dubte sobre la testaferria 

Al 1986, va saltar a la fama cert advocat de Barcelona, per haver lliurat a Jordi Pujol, aleshores president de la Generalitat, de ser processat pel cas Banca Catalana.
Joan Piqué Vidal, es va fer amb un despatx dels mes cotitzats de Barcelona, però no estava sol, tenia empleats a 40 advocats, a més d’altres que exercien com a testaferros pels seus clients, donaven doncs un servei bastant complert: assessoria, defensa jurídica i testaferria

Piqué Vidal, va arribar a tenir un despatx d’allò que diuen en el llenguatge jurídic “de campanetes”, la campanada la va donar, quan va ser condemnat juntament amb el jutge Pasqual Estevill, a set anys de presó, per extorsionar des del seu càrrec a empresaris. A més, al setembre té pendent un altre judici per blanquejar 80 milions d’euros del narcotrafic.

Es dóna també la circumstància, de que a meitats de l’etapa presidencial de Jordi Pujol, el seu fill, Jordi Pujol Ferrusola, va muntar la empresa Iniciatives Marketing i Inversions SA, una empresa que té avui un patrimoni de 18 milions d’euros y que va se creada per un testaferro professional, Javier Villalba, qui té un centenar de càrrecs en 97 empreses, però és la mateixa persona que va usar com testaferro Javier de La Rosa, condemnat per l’assumpte de Gran Tibidabo. Aquesta empresa, Iniciatives Marketing, juntament amb quatre més, van moure els 32 milions d’euros en peregrinació tot i buscant opacitat, per tretze països.
Es veu que inventar empreses gestionades per testaferros és una de les especialitats de Piqué Vidal. 

Parlant en plata: potser cal preguntar-se, quines amistats tenia Jordi Pujol mentre era president de la Generalitat, sembla que aquestes al menys, no eren que diguem, de les més honestes. Si més no, és inevitable preguntar-se, quin motiu podia tenir el seu fill, per encarregar muntar una empresa pantalla amb un testaferro i perquè no la podia muntar ell mateix?  Tenien potser, alguna cosa que amagar?
Jo sí penso, que les aliances denoten afinitats i per tant no em queda més que dubtar de certa honorabilitat, a menys que ens expliquin, de on va sortir tants diners. Són no ho oblidem, 32 milions d’euros, que semblen uns beneficis difícils d’obtenir en pocs anys de la venda de marbres.  
De on van sortir tants diners?

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]