martes, 29 de enero de 2013

La Tira


Parquímetre a Cappont

L’Ajuntament acaba de fer un altre intent de posar parquímetre al barri de Cappont. Una vegada més, s’acompleixen els diagnòstics d’algú que va conèixer molt de prop els entrellats del poder municipal a Lleida. Posar paquímetre a Cappont va estar sempre una de les intencions del ex alcalde Siurana, ara ell no hi és a l’Alcaldia, però continuen quedant paleses, que les intencions de fer negocis a costa dels veïns del barri, continuen.
Hem trobat curiós l’eufemisme que en una ocasió va utilitzar l’Ajuntament per a referir-se al parquímetre: “Prestació del servei d’aparcament vigilat a la via pública”, està clar que aquesta vigilància no fa referència a la custodia del automòbil, sinó a vigilar si s’ha pagat per aparcar.

Posar parquímetre suposa, recaptar molts diners pel servei al cap de l’any, però encara suposa recaptar-ne moltíssims més, per les multes al parquímetre. La regidora d’Urbanisme, Marta Camps, qui sembla haver perllongat des del seu càrrec, totes les iniciatives municipals que va començar Siurana, està capficada en que ha de muntar aquest negoci sigui com sigui. No sabem si ara ho aconseguirà, però ho ha intentat unes quantes vegades. 

Camps ha ordenat pintar de blau alguns trams de carrer i fins i tot, posar a la vorera les bases per ficar la maquina “tragaperres”. El que passa, és que legalment parlant, les coses no es poden fer simplement, per allò del “aquí mano jo”, Sra. Camps.

Si mirem la legalitat vigent, veurem que en el seu dia, l’Ajuntament havia d’haver fet una concessió, la qual cosa legalment suposa licitar el servei, i totes aquestes actuacions, inclosa l’adjudicació al final del procés, havien d’haver estat públiques i per tant publicades en diari oficial. A meitats de 2001, el servei de parquímetre va canviar de PARCOSA a l’actual EYSA, però no hem vist que es fessin els canvis legals publicats que marca la llei. Convindria per tant, que Camps, regidora delegada de concessions, expliqués com i quan, es va fer legalment aquest canvi i on es va publicar perquè pogués tenir la consideració de legalitat, atès que és un contracte de prestació de serveis.

Tenint en compte que aquesta concessió, havia de complir tots els requisits legals que no semblen haver-se complit, podem pensar lògicament, que EYSA no ens podia ni pot cobrar per aparcar, però és que de la mateixa manera, no ens podia ni pot cobrar per retirar l’automòbil de la via pública per portar-lo al Dipòsit municipal de vehicles, ni se’ns podien posar multes per excés de temps, en una zona blava legalment inexistent.

Ens tindrien de tornar potser, tots els diners que ens han cobrat per aparcar, les multes que ens han imposat a la zona de parquímetre i tot el que hem pagat per la retirada d'automòbils fins al Dipòsit municipal?

Si la regidora d’Urbanisme, Marta Camps no ens pot demostrar que en aquest cas, la licitació de EYSA es va fer, complint amb punts i comes, tota la legalitat vigent, Camps hauria de dimitir del seu càrrec, per haver consentit i emparat aquest suposat frau. 

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]