martes, 29 de enero de 2013
La Tira
Parquímetre a Cappont
L’Ajuntament acaba de fer un altre intent de posar parquímetre al barri de
Cappont. Una vegada més, s’acompleixen els diagnòstics d’algú que va conèixer
molt de prop els entrellats del poder municipal a Lleida. Posar paquímetre a
Cappont va estar sempre una de les intencions del ex alcalde Siurana, ara ell
no hi és a l’Alcaldia, però continuen quedant paleses, que les intencions de
fer negocis a costa dels veïns del barri, continuen.
Hem trobat curiós l’eufemisme que en una ocasió va utilitzar l’Ajuntament
per a referir-se al parquímetre: “Prestació del servei d’aparcament vigilat
a la via pública”, està clar que aquesta vigilància no fa referència a la
custodia del automòbil, sinó a vigilar si s’ha pagat per aparcar.
Posar parquímetre suposa, recaptar molts diners pel servei al cap de l’any,
però encara suposa recaptar-ne moltíssims més, per les multes al parquímetre.
La regidora d’Urbanisme, Marta Camps, qui sembla haver perllongat des del seu
càrrec, totes les iniciatives municipals que va començar Siurana, està
capficada en que ha de muntar aquest negoci sigui com sigui. No sabem si ara ho
aconseguirà, però ho ha intentat unes quantes vegades.
Camps
ha ordenat pintar de blau alguns trams de carrer i fins i tot, posar a la
vorera les bases per ficar la maquina “tragaperres”. El
que passa, és que legalment parlant, les coses no es poden fer simplement, per
allò del “aquí mano jo”, Sra. Camps.
Si
mirem la legalitat vigent, veurem que en el seu dia, l’Ajuntament havia d’haver
fet una concessió, la qual cosa legalment suposa licitar el servei, i totes
aquestes actuacions, inclosa l’adjudicació al final del procés, havien d’haver
estat públiques i per tant publicades en diari oficial. A meitats de 2001, el
servei de parquímetre va canviar de PARCOSA a l’actual EYSA, però no hem vist
que es fessin els canvis legals publicats que marca la llei. Convindria per
tant, que Camps, regidora delegada de concessions, expliqués com i quan, es va
fer legalment aquest canvi i on es va publicar perquè pogués tenir la
consideració de legalitat, atès que és un contracte de prestació de serveis.
Tenint
en compte que aquesta concessió, havia de complir tots els requisits legals que
no semblen haver-se complit, podem pensar lògicament, que EYSA no ens podia ni
pot cobrar per aparcar, però és que de la mateixa manera, no ens podia ni pot
cobrar per retirar l’automòbil de la via pública per portar-lo al Dipòsit
municipal de vehicles, ni se’ns podien posar multes per excés de temps, en una
zona blava legalment inexistent.
Ens
tindrien de tornar potser, tots els diners que ens han cobrat per aparcar, les
multes que ens han imposat a la zona de parquímetre i tot el que hem pagat per
la retirada d'automòbils fins al Dipòsit municipal?
Si
la regidora d’Urbanisme, Marta Camps no ens pot demostrar que en aquest cas, la
licitació de EYSA es va fer, complint amb punts i comes, tota la legalitat
vigent, Camps hauria de dimitir del seu càrrec, per haver consentit i emparat
aquest suposat frau.
Etiquetas: parquimetacappont
Suscribirse a Entradas [Atom]