miércoles, 21 de marzo de 2012

Des de la meva finestra



Foradant les arques públiques mentre somniem truites

Spanair ha tancat, deixant a 3.075 treballadors a l’atur entre Spanair i Newco. La Generalitat que ja havia aportat 150 milions d’euros en els últims tres anys per mitigar el seu forat, ha tancat l’aixeta. Mas, ha decidit no continuar finançant una empresa que estava tremendament foradada des de feia temps i que no té solució, a no ser que entre tots posem els 474 milions per tapar el seu forat econòmic.

És molt lamentable que 3.075 persones més, incrementin l’atur i que desaparegui una altra empresa de la nostra xarxa econòmica, ja molt encongida.


El que no té cap sentit però, és que tinguem de finançar empreses que només generen pèrdues, sense cap més utilitat. De la mateixa manera, es tindrien de tancar els departaments i empreses públiques de la Generalitat, que no ens són de cap utilitat publica.


A primers de gener es va tancar l’aeroport de Badajoz perquè només tenia 90.000 passatgers l’any. Aleshores, que hem de fer amb l’aeroport d’Alguaire que no en té ni 18.000?
L’Aeroport d’Alguaire, no serà mai, res més que un forat a les arques publiques sense cap utilitat ciutadana. Somniar truites, no farà que l’aeroport tingui una utilitat que justifiqui les elevades despeses de manteniment. Ni els pocs turistes de neu, ni les somniades exportacions de fruita, ni per suposat, el transport de passatgers lleidatans, faran funcionar un aeroport construït sense pla de viabilitat, es a dir, construït sense haver cap necessitat. I el que no es pot pretendre, és incitar als ciutadans a tenir una necessitat inexistent.
En definitiva, es va construir un aeroport on previsiblement no hi havia de ser, perquè ja es sabia que no tindria cap utilitat i a les proves em remeto. I això no és prevaricació?

És una instal·lació, que només de construcció ens va costar 97 milions d’euros. Aquí es tenen d’afegir, les depeses ocasionades per la subvenció que cobra la línia que ara opera i les despeses de manteniment. Es diu que si són uns dos milions l’any.
En suma, uns milions malbaratats, que tenen a veure també amb les retallades que ara estem patint. Per tant, un 10 en inutilitat, per l’anterior Govern Tripartit de la Generalitat.

Fa poc, el ex director del aeroport acompanyant a l’alcalde Ros, va fer unes declaracions donant a entendre que continuen somniant truites: “L’aeroport té darrera la il·lusió d’un país”. Sí, que els hi expliqui al 20% de catalans que estan a l’atur, més els que sense estar-hi, passen per series penúries econòmiques per arribar a finals de mes. ¡Tots estan molt il·lusionats, Sr. ex director!

De fet, sembla que Ros té molt a veure amb aquest desastre, perquè hem sentit a dir, que l’acord per construir l’aeroport a Alguaire, es va prendre en un sopar al restaurant La Barretina de Artesa de Lleida, en el que estaven presents, el aleshores conseller de la Generalitat, Carretero, Ros i una representació de l’empresa Vall Companys? És cert això?
Si es així i ja que l’aeroport es va pagar amb diners públics, Ros en tant que impulsor de l’invent, alcalde i Primer Secretari provincial del partit socialista, ens tindria d’explicar als contribuents lleidatans, que en part som els que hem pagat l’invent, tot el que es va acordar allí i el perquè van prendre aquesta decisió tant nefasta. Ens temem que no ho farà, perquè Ros com alcalde s’està guanyant a pols el títol de “Mister Opacitat”.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]