viernes, 13 de enero de 2012

Des de la meva finestra


  
Badajoz, un altre aeroport sense activitat
  
Fa deu anys es va posar en funcionament l’aeroport de Talavera la Real (Badajoz). Air Nostrum ha estat l’única aerolínia que volava des d’aquest aeroport fins Barcelona i Madrid.
Però AENA també s’equivoca, o si es vol dir en altre paraules, calcula malament. Va estimar unes previsions de uns 80.000 passatgers per l’any passat i només en van tenir 53.388. En acabar l’any, la companyia no ha volgut renovar el contracte, tot i al·legant que no li surt a compte degut al baix nombre de passatgers.

La Junta de Extremadura subvencionava el servei a Air Nostrum amb dos milions d’euros l’any. Es a dir, la Junta va pagar 37,4 euros per viatger.
Els treballadors de l’aeroport s’han quedat molt preocupats, pel fet de tenir que treballar des d’ara en un aeroport sense activitat.
La Junta intenta tancar acords amb altres companyies però de moment no ho ha aconseguit.

Si una aerolínia estima de que amb 53.000 passatgers i cobrant 2 milions d’euros, l’aeroport no és rendible, que passarà amb el de Alguaire que només en va tenir 47.000? Quant paga de subvenció anualment la Generalitat a la companyia?

Badajoz passa a ser un altre aeroport sense avions com ja n’hi ha d’altres, en un país on es veu que construir aeroports va estar com una cursa de despropòsits entre la classe política governant, però a pagar la voluminosa factura de construcció i manteniment, sempre ens toca als ciutadans.

Els molts aeroports construïts a Espanya en els últims anys, tenen un denominador comú, el de no tenir utilitat pública. Pot ser ja va sent hora de que ens preguntem, quin ha estat el motiu perquè a diferents governs autonòmics, se’ls hi ha permès fer un gran forat negre a les arques ciutadanes. I ara que en farem d’aquests aeroports?

Els ciutadans tenim entès, que abans de fer-se qualsevol projecte tant costós econòmicament parlant, és preceptiu tenir informes tècnics que avalin la viabilitat de la despesa a fer. Amb aquest condicionant, es pot arribar a la conclusió de que, o no es van fer aquests informes, la qual cosa inculparia presumptament als polítics que van impulsar aquests projectes, o bé els informes que tenien estaven falsejats, amb la qual cosa es podria inculpar directament als tècnics signants.

El més inquietant de tot, és quan es mira la figura de la Fiscalia, que sabem ha de defensar l’interès públic i funcionar baix els principis de legalitat i imparcialitat. Arribats aquí, ja no sabem si és que la Fiscalia defensa l’interès públic o es dedica a defensar l’interès del partit polític governant?

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]