martes, 22 de febrero de 2011

Des de la meva finestra



Agressions a metges  
El OMC, acaba de publicar que l’any passat, van estar al menys 451 els metges agredits per pacients o familiars, aquestes dades són únicament dels casos registrats, encara que es sap que hi ha molts casos en els que els metges agredits decideixen no denunciar.


Segons l’Observatorio de Agresiones de la Organización Médica Colegial (OMC), on es registren més agressions és en la Atenció Primària amb un 56% en consultes i un 9% en Urgències Extrahospitalaries. Fins i tot, es diu que s’han produït lesions entre el personal sanitari agredit en un 17%, d’aquests i en un 13% van tenir de sol·licitar baixa laboral transitòria. La reincidència queda en un 8% dels metges que ja havien set agredits amb anterioritat.
Remarca l’informe, que és difícil exercir la medicina quan s’està sotmès a una situació de pressió i violència verbal, en molts casos.

Segons la OMC, hi ha varies causes d’agressió, entre les que destaca el que el pacient discrepi de l’opinió mèdica en el fàrmac a receptar, també diu que moltes de les agressions es produeixen per la negativa mèdica a no voler donar una baixa laboral. Es diu que les causes s’han de buscar en que la violència ha passat a formar part de la nostra quotidianitat, que si aquestes situacions no són més que un reflex d’un clima social agressiu. Per tant, la OMC, assenyala l'aconseguir que la fiscalia intervingui en aquests casos és fonamental en la tasca que s’està fent de defensa de les institucions mediques.

Una de les actuacions que porta el OMC, és unificar mesures encaminades a la prevenció en vers les agressions, però també en vers al pacient difícil, que és qui inicia el problema, es diu també, que els metges han de saber tractar al pacient angoixat.
Potser al problema que pot suposar el pacient angoixat, i hauria de sumar la manca de confiança en els metges per part de determinats pacients, ja que poden creure que un metge no segueix principis estrictament sanitaris en el seu diagnosi, i sí injustes directius administratives o empresarials de estalvi pressupostari.


El que no diu aquest informe, és que molts usuaris de la sanitat publica, es queixen també, de que quan tenen un problema se salut volen ser atesos pel metge, no per la infermera com estem veient en moltes ocasions.
Està bé que sàpiguen tractar al pacient angoixat, però potser és molt més important, que es tracti als pacients baix criteris estrictament sanitaris i no econòmics.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]