lunes, 8 de noviembre de 2010
La Tira
Un aeroport que serveix per enlairar diners públics
Fa poc un dirigent de CiU va fer unes declaracions sobre l’aeroport d’Alguaire, tot i dient, que si es manté l’actual gestió, la despesa econòmica de l’aeroport seria quasi insostenible. Un conseller de la Generalitat va contestar que eren les declaracions d’un carallot. La qual cosa demostra els nervis governamentals sobre aquest tema.
Poc després, al 11 d’octubre, en TV-1 i Tele-5, expliquen que els aeroports de Córdoba, Huesca i Lleida són infrautilitzats, i que l’aeroport privat de Ciudad Real que va funcionar durant dos anys acaba de tancar, perquè presenta un estat de comptes ruïnós. També explicà que AENA considera que un aeroport només és rentable si té una afluència de 1.500.000 viatgers l’any, i que l’aeroport del Prat, ha rebut en els nous mesos d’aquest any 22,5 milions de passatgers.
En la inauguració del aeroport d’Alguaire, al 17 de gener, el conseller Nadal va declarar que “les instal·lacions que han costat 95 milions d’euros, són una infrastructura que ha de permetre generar activitat econòmica i comercial i per tant riquesa en el territori de Lleida”.
També Gilabert, president de la Diputació va senyalar que “era un dia importantíssim que marcarà un abans i un desprès per Catalunya”. Doncs miri, sí; 95 milions gastats per ben poca cosa.
En la mateixa línia, Ros, alcalde de Lleida, va assenyalar que “l’aeroport serà una peça clau per reforçar el turisme de muntanya i de neu, així com fomentar viatges de negocis i congressos a Lleida”.
I quins són els resultats? De moment una afluència de prop 40.000 passatgers en 10 mesos; per cert, sabrem algun dia, quants d’aquests passatges han estat subvencionats per l’Ajuntament o la Diputació? (Fa poc, 34 persones del mon veïnal van anar a Frankfurt, pagant el viatge l’Ajuntament, per exemple).
La “generació d’activitat econòmica i comercial” encara l’estem esperant; de moment tenim més de 27.000 aturats a la província.
Què va passar: és que desconeixien els paràmetres de AENA, és que és van equivocar al construir-lo en temps de crisi, o potser és que ha interessat construir-lo malgrat les poques expectatives?
No serà que estem davant un aeroport que està condemnat, a enlairar per sempre, diners públics en vols de fantasia?
Fa poc un dirigent de CiU va fer unes declaracions sobre l’aeroport d’Alguaire, tot i dient, que si es manté l’actual gestió, la despesa econòmica de l’aeroport seria quasi insostenible. Un conseller de la Generalitat va contestar que eren les declaracions d’un carallot. La qual cosa demostra els nervis governamentals sobre aquest tema.
Poc després, al 11 d’octubre, en TV-1 i Tele-5, expliquen que els aeroports de Córdoba, Huesca i Lleida són infrautilitzats, i que l’aeroport privat de Ciudad Real que va funcionar durant dos anys acaba de tancar, perquè presenta un estat de comptes ruïnós. També explicà que AENA considera que un aeroport només és rentable si té una afluència de 1.500.000 viatgers l’any, i que l’aeroport del Prat, ha rebut en els nous mesos d’aquest any 22,5 milions de passatgers.
En la inauguració del aeroport d’Alguaire, al 17 de gener, el conseller Nadal va declarar que “les instal·lacions que han costat 95 milions d’euros, són una infrastructura que ha de permetre generar activitat econòmica i comercial i per tant riquesa en el territori de Lleida”.
També Gilabert, president de la Diputació va senyalar que “era un dia importantíssim que marcarà un abans i un desprès per Catalunya”. Doncs miri, sí; 95 milions gastats per ben poca cosa.
En la mateixa línia, Ros, alcalde de Lleida, va assenyalar que “l’aeroport serà una peça clau per reforçar el turisme de muntanya i de neu, així com fomentar viatges de negocis i congressos a Lleida”.
I quins són els resultats? De moment una afluència de prop 40.000 passatgers en 10 mesos; per cert, sabrem algun dia, quants d’aquests passatges han estat subvencionats per l’Ajuntament o la Diputació? (Fa poc, 34 persones del mon veïnal van anar a Frankfurt, pagant el viatge l’Ajuntament, per exemple).
La “generació d’activitat econòmica i comercial” encara l’estem esperant; de moment tenim més de 27.000 aturats a la província.
Què va passar: és que desconeixien els paràmetres de AENA, és que és van equivocar al construir-lo en temps de crisi, o potser és que ha interessat construir-lo malgrat les poques expectatives?
No serà que estem davant un aeroport que està condemnat, a enlairar per sempre, diners públics en vols de fantasia?
Etiquetas: unaeropqueserpenlairar
Suscribirse a Entradas [Atom]