viernes, 8 de octubre de 2010

Des de la meva finestra

Quan un autobús té la mateixa utilitat que un Citroen
  


Fa poc, es va reconèixer que l’autobús que cobreix la línia Alguaire-Barcelona, està circulant portant la “impressionant quantitat”, d'una mitjana de dues persones diàries. Realment aquests viatgers no es poden queixar d’angoixa per aglomeracions ni de d’empentes, com no sigui que s’empenyen entre ells.

La ínfima ocupació d’aquest autobús és un símptoma més, de la infrautilització de l’aeroport de Alguaire, el primer aeroport que depèn totalment de la Generalitat. Una infrastructura que si no recordem malament, ens va costar uns 94 milions d’euros; als que cada any hem d’afegir les elevades despeses de manteniment de les instal·lacions (que de moment no sabem a quant pugen). A més hem de tenir en compte els 1,6 milions d’euros que entre Ajuntament i Diputació s’estan pagant a les operadores perquè continuen volant i no tanquin les línies. Tot plegat, una suma de despeses que hem de pagar entre tots.

Les parcel·les del costat, destinades a naus industrials per donar serveis a l’aeroport, que se’ns va dir en el moment de la inauguració, tindrien tal èxit de demanda que en faltarien, han estat un èxit, sí, però d’indiferència, perquè ningú les vol.

En els últims anys, des del Govern de la Generalitat s’han anat tancant serveis públics, com per exemple sanitaris, amb l’excusa de que s’havien de rendibilitzar instal·lacions, i resulta que aquest mateix govern, ens fa un aeroport que de moment, no és gens rendible sinó totalment deficitari i segurament ruïnós. Aplicant el mateix raonament, ara es tindria de tancar aquesta línia d’autobús no rendible. Com és que no es fa, tenint en compte que el president de la ATM és el conseller Nadal?

Tenim entès, que els departaments de la Generalitat es mouen amb molts informes tècnics i molts assessors, tots els quals havien d’haver previst que la construcció d’aquest aeroport seria un “fiasco”.
Al febrer farà un any que es va inaugurar i crec que en un aeroport públic, amb una freqüència mitjana de 28 viatgers per dia, diu clarament que de moment, ha estat una inversió fallida tant en termes d’utilitat publica com en termes econòmics.

El president Montilla ens tindria d’explicar, si es que els van fallar els càlculs o que està passant, no sigui que davant del gran perjudici econòmic en temps de forta crisi, que ens està ocasionant l’invent del aeroport desvagat, comencem a tenir una sensació de estar sent víctimes d’una malversació de fons públics amb una única finalitat: la propagandística. Qui sap, si la millor decisió no seria vendre l’aeroport.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]