viernes, 9 de julio de 2010

Des de la meva finestra

Alguaire, un aeroport que continua sense enlairar-se



L’aeroport d’Alguaire segueix tenint molt poca utilitat ciutadana, ja que l’afluència de viatgers continua sent poc menys que simbòlica, concretament de 133 viatgers per dia. Amb aquesta dada, el conseller Nadal està entossudit en que l’aeroport va molt bé; ja dirà en que es basa per a fer tal afirmació?

Si no ens falla la memòria, va ser Nadal qui va dir al mes de novembre passat, que la gestió de l’aeroport la portaria una de les cinc empreses que tenia ja contactades, però a l’hora de la veritat, cap d’elles va voler la gestió, ja ni es van presentar al concurs públic convocat. Aquest és el motiu pel que ara, la Generalitat es veu obligada a perllongar el seu període de gestió directa del aeroport.

Suposem que en part per aquestes raons, CiU va demanar que el conseller Nadal fes una compareixença al Parlament per explicar la viabilitat del aeroport. El tripartit però, es va negar a aquesta compareixença. Una negativa sospitosa que ens pot portar a pensar, que si el Govern tripartit tingués prou clara, tant la viabilitat del aeroport com el seu funcionament en el futur, no posaria cap impediment a la compareixença.

Aquí cal veure, el balanç comptable de l’aeroport per constatar, quines són les despeses; encara que no cal tenir un master en comptabilitat, per intuir que té unes despeses diàries fixes que estem pagant entre tots, i que els beneficis són mínims, amb una densitat de 133 passatgers per dia, a més alguns d’ells, formen part de vols subvencionats per les institucions que sustenten l’aeroport.

La pregunta de la viabilitat, es té de fer calculant les depeses diàries, a les que es tenen de restar els beneficis, i la despesa resultant es té de dividir pel nombre de viatgers per dia. El més fàcil és que en surti una viabilitat negativa, es a dir que doni unes pèrdues que tindrem d’assumir entre tots, any rere any.

En resum, un aeroport que continua sense enlairar-se, però als ciutadans de Catalunya ens van volar de les arques publiques, els 95 milions d’euros en temps de crisi (15.806 milions de pessetes) que va costar la seva construcció. Diguem-ho clar; en quan a viabilitat es ruïnós.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]