miércoles, 23 de junio de 2010

Des de la meva finestra

Un aeroport embargat



L’aeroport de Ciudad Real va fer suspensió de pagaments y va quedar baix control del Banco de España. Unes instal·lacions que van ser presentades com el primer aeroport privat del país, acaba de veure’s immers en un concurs de creditors, bàsicament Cajasur i Montreal, a qui “CR Aeropuertos S.L” devia 19 i 17 milions d’euros.

En quedar baix control del Banco de España, l’Aeroport queda desproveït del Consell d’Administració, passant el control a tres administradors concursals determinats pel jutge. En el decurs d’un dur judici, CR Aeropuertos SL, va intentar defensar-se del concurs de creditors al·legant que acabava de obtenir recolzament de Administracions publiques, una consideració que no va fer canviar de parer al jutge, qui va considerar que per trobar-se en situació d’insolvència ni hi ha prou, amb que el deutor no pugui complir amb les seves obligacions de pagament. Començant pel deute que té de 2.500.000 euros amb Caja Castilla la Mancha, però és que a més, CR Aeropuertos, també té una vintena de demandes per impagament.

Comença a estar molt criticada en aquest aspecte la gestió del president autonòmic socialista, Barreda, per permetre aquest projecte: un aeroport en una ciutat de 70.000 habitants, per la que passen autopistes, aprovant una parada de l’AVE a peu de aeroport, que es feia amb la creença ara fallida, de que crearia 3.000 llocs de treball. Un aeroport que té una freqüència de 128 passatgers per dia; és a dir, un aeroport “florero”, ja que no és pas possible que sigui rendible amb aquesta xifra de viatgers.

Es diu per Ciudad Real, que “no havia ningú amb dos dits de front, que no tingues la intuïció de que l’aeroport anava a acabar així, però ara tindrem de pagar els plats trencats entre tots, perquè de segur, els responsables d’aquest assumpte quedaran sense cap responsabilitat”.
Ja veurem si l’única companyia operadora no abandonarà, però en aquest cas, tindria de tornar els ajuts públics que ha rebut que no són pocs.

Potser aquest assumpte el veurem (en l’apartat de pèrdues) també en l’aeroport d’Alguaire, on la freqüència de viatgers és també irrisòria: de 133 per dia.

Sens dubte la millor solució a aquests assumptes és sempre la preventiva, és a dir, que la societat desperti i es rebel·li contra aquests disbarats que no queda clar a qui beneficien, però de segur que sabem a qui perjudiquen, a tots els contribuents que tenim de pagar via impostos, els disbarats d’uns polítics prepotents que no escolten als ciutadans.
La solució està com bastant clara: o rebel·lar-se o pagar inútilment.

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]