viernes, 9 de enero de 2009

La Tira

Variem la variant








A l’Ajuntament de Lleida passen coses una mica estranyes i tant pot ser, que una moció aprovada per tots els grups polítics amb representació al Consistori, quedi arxivada silenciosament, com que en un moment donat, l’equip de govern faci un altra aprovació a la inversa de la primera. La màgia de la Paeria té aquestes coses.

Ara li ha tocat al traçat de la variant sud. Un projecte molt polèmic que s’havia aprovat amb una moció, primer al 2006 i desprès al 2007. Ara l’equip de govern socialista ha rebutjat una moció unitària de tota l’oposició, en el sentit de replantejar el seu traçat; ja sigui aprofitant un alliberament sectorial de peatge a l’autopista, o bé desviant el traçat més al sud, ja que consideren que l’actual traçat malmet una part molt important de l’Horta de Lleida.

L’Alcalde va ser acusat per la oposició d’amagar informació fins l’últim moment, a banda de que va fer un comentari que no va agradar a la cinquantena de Veïns de l’Horta que van assistit al ple, en dir que: “L’opció més allunyada no és una variant, és una carretera d’Arizona”. Adrià Drago portaveu de la Plataforma Salvem l’Horta, va qualificar l’actitud de “vergonyosa”.
En sortir del ple de l’Ajuntament, Drago, va retreure que “si tenim de parlar de infrastructures inútils, l’Alcalde tindria de pensar en el viaducte ferroviari que travessa Rufea, i amb la variant, l’únic que pretenem, és que el traçat es situí el més al sud possible”
L’equip de govern al·lega com recolzament a la seves tesis, que “coincideix amb el departament de la Generalitat” com no podia ser d’un altra manera. A més, el mateix equip de govern reconeix, que fer-la més al sud costaria 15 milions més. Concretament, Camps, la regidora d’urbanisme, al·lega que la Generalitat opina sobre les alternatives que ara proposa l’oposició, que “són inviables tècnica i econòmicament”.
Com que la inviabilitat tècnica no ha estat demostrada i de ben segur no ho serà, ho podem deixar tot en una simple qüestió econòmica.

Ara l’Alcalde al·lega com a motiu, que el nou traçat només afectarà a sis cases en comptes de les deu afectades en el traçat anterior, mentre la Plataforma Salvem l’Horta, assegura que en podrien quedar afectades unes 150.
Però, tant absurd és, parlar amb totes les parts implicades i demostrar la inviabilitat tècnica, o es que no interessa ni tant sols el diàleg?

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]