jueves, 18 de diciembre de 2008

Des de la meva finestra

Temor a l’Eixample de Barcelona

L’arribada de l’AVE a Barcelona travessant el centre de la ciutat, semblava una cosa que no havia de tenir problemes, però la veritat és que en té. El Patronat de la Sagrada Família, una Plataforma Veïnal i la Plataforma AVE pel Litoral s’oposen al traçat, al entendre que en passar el tren, ja sigui pel davall del temple de la Sagrada Família, o pel davall dels edificis es poden perjudicar les construccions. Concretament, el Patronat de la Sagrada Família al·legà, plànols en ma, que el segon túnel (en aquesta zona ni van dos) passa tan sols a 75 centímetres dels fonaments de la tercera façana del temple.

Dels tres traçats que es van contemplar, en havia un que desviava el tren pel litoral, en el qual el traçat soterrat era poc. En un segon traçat corria per la Barcelona nord i també el soterrament era mínim. I en el tercer traçat que és el que s’està construint, és el de túnel més llarg.

Els enginyers parlen de que avui dia hi ha un mètode, consistent en un potent làser connectat a un programa informàtic, que permet visualitzar una imatge tridimensional de les grans roques que van trobant, per tal d’avaluar per on es tenen de “tunelar” amb el menys rics possible. El cert és que no sabem a hores d’ara, si en el túnel que s’està fent, estan emprant aquesta tècnica.

La oposició de les tres entitats referides a l’actual traçat, no és una simple postura contestatària, sinó que és basà una certificació que fa un grup d’arquitectes, dient que els terrenys que hi ha en la zona “són poc consistents”, a més de la gran quantitat d’aigües subterrànies que hi corrent per la zona.
De fet van portar el contenciós a la UNESCO, qui contestà en carta al Govern, aconsellant fermament de no fer passar el túnel per la zona, degut al perill que pot suposar tant pel temple com per les cases, en “ser el terreny inconsistent”.

Certament, té de ser molt car construir tants quilometres de túnel i l’opinió publica, no entén el perquè s’ha optat per aquesta solució que sembla la més cara, però també la que entranya més riscos. De moment han anunciat que la velocitat de l’AVE en passar pel túnel serà la mateixa del Metro.

La ultima enquesta encarregada pel Periódico, diu que el 53% dels ciutadans de Barcelona (que no de la zona), no estan d’acord amb aquest traçat perquè el consideren perillós. Segurament els barcelonins tenen ben fresca i viva, la imatge dels esfondraments de cases al Carmel, a conseqüència del túnel que per la línia 5 del Metro es feia al 2005.
La oposició ciutadana al projecte del 53%, diu ben a les clares, que el projecte s’ha tirat endavant sense cap mena de Participació Ciutadana, competència del Conseller Saura (Direcció General de Participació Ciutadana) i per tant, s’està fent des de la Imposició i la Prepotència.

Certament ens podem fer algunes preguntes que donen molt que pensar:

¿A que es deu l’entossudiment en fer tants quilometres de túnel, quan ens podria costar a tots, molts menys diners l’obra?

¿En virtut de què, es condemnà a tots aquests Veïns de la zona, a viure amb una angoixa innecessària, davant d’un risc a l’esfondrament de la casa on viuen?

Si més de la meitat dels Veïns de Barcelona, segons la enquesta, estan en contra d’aquest projecte, com s’entén que en les passades eleccions no ho van tenir en compte, quan ja sabien el traçat que farien? ¿És que tal vegada no van votar en consciència?

¿I quina situació es podria donar, si tinguéssim la desgracia de patir l’esfondrament d’alguna casa, o de part del temple?

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]