martes, 16 de septiembre de 2008

(15 sep 2008) La Tira


Un avió multiaveriat

Del desgraciat sinistre del MD-82 de Spanair a Barajas, se’n parlarà durant molt temps. Es té per segur, que la Comissió d’Investigació tardarà prop de vint mesos en extreure’n conclusions; establir les causes del sinistre és l’objecte de la investigació.

Ha estat inevitable que arribessin filtracions a la premsa que regularment ho va publicant. De tot el que s’ha publicat hi ha una cosa que crida l’atenció: que el perfil de l’ala en un avió, té en la part davantera una peça mòbil a la que anomenen “slat” i en la part del darrera, un altra peça mòbil, anomenada “flap”. Que les dues peces quan l’avió esta en vol, estan recollides, però que per poder enlairar-se, aquestes peces, necessàriament han d’estar esteses, és a dir, separades del ala, perquè si no és així, l’ala no té suficient força com per enlairar l’avió. Aquesta és una de les línies d’investigació que té la Comissió, ja que pel que saben, en l’accident del JKK5022, els “flaps” no estaven estesos. Saben també, que flaps i slats actuen de manera coordinada; que si el pilot estén els flaps, automàticament s’estenen els slats.
D’altra banda, l’automàtic que tenia que estendre els flaps quan fan falta no va funcionar, ni va sonar l’alarma.

El més lamentable va ser la mort de les 154 persones i els ferits. Potser pot semblar més llastimós i lamentable encara, quan es sap a traves de l'informe escrit de l’avió sinistrat, que en el mes d’agost, té registrades incidències en quinze de vint dies.

No resulta estrany, que últimament i en un vol que sortia de Barcelona, abans d’iniciar la rodadura per la pista, el pilot va detectar i va anunciar al passatge, que hi havia una petita anomalia en l’aparell, però que no era perillosa. Davant del anunci, 100 passatgers dels 160 van baixar a terra.
En baixar, comentaven entre ells el sinistre de Spanair, tot i apuntant a que tant Spanair com Aviación Civil, semblava que van preferir beneficis a prudència, perquè un avió amb tants problemes no esta apte per a volar, sinó per entrar en el taller de reparacions.

La Comissió d’Investigació podria inculpar a Spanair, a Boeing i també a Aviación Civil. No sabem que es dirà en les conclusions, però sí sabem ja, el que diuen molts usuaris; que allò que tant ens han repetit, de que l’avió és el medi de transport més segur, ja s’ho poden amanir amb sal i oli, que nosaltres desconfiem.

Una vegada més i lamentablement per les víctimes (i familiars), per la companyia Spanair (i els seus treballadors) i per la imatge malmesa del transport aeri, es podria complir aquella dita; la avarícia trenca el sac.


Etiquetas:






<< Página principal

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]