miércoles, 30 de abril de 2014

Des de la meva finestra


Acord de poder, amb assaig de ruptura

Amb la recent crisi del Govern andalús, la presidenta de la Junta, va signar un decret per derogar una adjudicació prèvia de pisos socials, primer, anul·lant aquesta derogació parcialment, desprès, fent tot plegat una mena de pallassada, per tal de continuar mantenint un acord de Govern que li permeti mantenir-se en el poder.

Amb tot aquest teatre de guerrilla, si el PSOE creu que davant els electors, ha guanyat prestigi, i IU creu que ha guanyat recolzament social, tal vegada s’adonin aviat de que estan ben equivocats.

De tot aquesta opera bufa, l’única conclusió sense por a equivocar-se que se’n pot extreure, és l’idea de que en aquest país (i ara s’escenifica a Andalucía), es difícil que els partits d’esquerra (o que ells es diuen d’esquerres) es puguin entendre per formar govern estable.
Desconec qui va escriure aquest guió patètic, basant-se en les famílies ocupes de la Corrala Utopía, però sens dubte la dreta li hauria de fer-li un monument. Però, qui em garanteix, que no va estar escrit per un valedor de la dreta, infiltrat en l’esquerra?

És imperdonable, que en un tema como era aquest, basat en unes famílies ocupes en l’edifici de Ibercaja, que portaven allí des de feia dos anys, els dos socis del Govern bipartit andalús no s’hagin pogut posar d’acord. Aleshores, si per una cosa tant simple com aquesta, no es poden posar d’acord al bipartit format per, PSOE i IU, com esperen poder posar-se d’acord, en altres temes molt més importants com podria ser, un Govern estable per la nació?

Que els hi poden dir, als que amb molt d’esforç i sacrifici, estan pagant la seva hipoteca o lloguer, quan en veure aquesta comedieta es poden sentir ofesos, ja que a uns que no paguen res, se’ls hi reparteixen claus sobtadament per motius politics?
No oblidem tampoc considerar, si les motivacions per la ocupació van estar reals, donat que la majoria d’aquests ocupes no estaven en un estat de necessitat i només estaven allí fent allò que en diuen una “performance”.

Sembla del tot innegable, que l’acord final desprès de la baralla darrera l’escenari, entre el PSOE i IU a la Junta de Andalucía, no era per solucionar els problemes dels ciutadans andalusos, sinó que era un acord de poder.

En el rerefons de la qüestió, tenim les dades: tres milions i mig de pisos buits, a la vegada que hi ha gairebé un milió de persones sense sostre. En tot aquest desgavell hi té a veure, més de 400.000 desnonaments des de l’inicií de la crisi.
En l’altra banda de la taula es troba, la gran banca que ha rebut 40.000 milions d’euros en ajuts públics, per eixugar les pèrdues de la seva especulació salvatge, mentre ara, tornen a fer grans beneficis.
I als que han de viure al carrer, qui els ajuda?

Etiquetas:


martes, 29 de abril de 2014

El Confidente


Un juicio que no parece muy normal

La semana pasada asistimos uno de los juicios más mediáticos que recuerdo; el juicio contra el juez Elpidio José Silva, por prevaricación. Los tres días que hemos visto partes del juicio, ha sido de lo más vistoso; hay enfrentamientos entre el presidente del TSJM y Elpidio, entre el presidente y el abogado de la defensa, hay mucha tensión en la sala, amenazas veladas, etc.
En la primera sesión, Elpidio decide sobre la marcha, que su abogado ya no le representa y pide tiempo para cambiarlo; algo que según me dice un experto sucede a veces y los jueces siempre aceptan el cambio; es más tienen la obligación de aceptarlo. Sin embargo aquí, el presidente del tribunal, Beltrán, no acepta que el acusado cambie de abogado. Elpidio le dice una y otra vez al presidente del tribunal, que él está sin abogado, que legalmente el juicio no puede continuar si él no tiene abogado y que por favor, le deje cambiar de abogado, pero el presidente del tribunal no accede. Al final, Elpidio muy nervioso, se dirige al presidente Beltran y le dice muy serio, que él recusa a ése tribunal, especialmente a su presidente y a una magistrada. Como el presidente hace caso omiso de lo que se le dice, al día siguiente Elpidio lleva la recusación por escrito.
Miguel Blesa, ex presidente de Caja Madrid, aparece en el juicio declarando como testigo contra el juez Elpidio, quien lo envió por dos veces a la cárcel.
A la vista del documento de recusación, el presidente del tribunal accede finalmente a suspender el juicio.

Según Elpidio, todo gira en torno a unos correos electrónicos corporativos que recibe y envía Blesa como presidente, quien declaró ante Elpidio por la extraña compra temeraria del National Bank of Florida, cuando parece no se debía haber comprado (había un informe alertador y negativo del Banco de España) por el precio que se pagó y que originó unas pérdidas a Caja Madrid de 500 millones de euros.

Aquí se dan algunas circunstancias muy curiosas, o por lo menos no habituales. Es decir, para empezar no es habitual que alguien llegue a ser presidente de una Caja, simplemente por ser amigo del ex presidente Aznar. Tampoco es normal que un presidente llegue a la caja y preguntando cual era el sueldo de su predecesor, ordene que en adelante ese sueldo se multiplique por dieciocho, según se ha dicho.

No parece muy normal, que un juez como Elpidio, envíe por dos veces a Blesa a la cárcel simplemente cuando va a declarar, si no existen serios indicios de culpabilidad, o que además exista el riesgo de que el acusado pueda hacer desaparecer pruebas. Por dos veces también, el TSJM ha excarcelado a Blesa rápidamente, esto tampoco es demasiado normal. ¿Y por qué antes de excarcelarlo, no pidió un informe de motivos al Juez Silva?

Por seguir con las anormalidades, diremos que no es normal que el caso Blesa con varios expedientes, lleve dos años instruyéndose y sin embargo el caso Elpidio se sustancie en tres semanas. Además, en junio del pasado año, Elpidio es apartado del caso, después de enviar a Blesa a la cárcel.
Para colmo de rarezas, resulta que el juez Elpidio decide entrar en política y encabezar un partido de nuevo cuño, con que presentarse a las elecciones europeas de mayo.
Como por arte de magia, el TSJM le señala el juicio a Elpidio para el pasado día 21, que es cuando hay que presentar las candidaturas a las elecciones. Llegando a este punto, no puedo por menos que señalar, que con el juicio mediático y puesto que Elpidio se muestra como una víctima del sistema judicial o bancario y con ello se le está haciendo una campaña electoral al candidato Elpidio. No parece fácil conseguir los votos que le hacen falta para ser elegido, pero puede conseguir bastantes votos y esto también sería en cierta manera, como un varapalo ciudadano para el sistema judicial que tenemos; no olvidemos que ha encarcelado por dos veces a un banquero, cuyo banco ha perjudicado a muchos españoles con las preferentes, a lo que podríamos añadir, sus ejecuciones hipotecarias. Y todo ello puede despertar simpatías entre los votantes.

Ignoro si Elpidio prevaricó al enviar a Blesa a la cárcel, pero es que tampoco sabemos que hay o que se dice, en los correos corporativos que él tanto reclama al TSJM y que este se niega a facilitarle como elemento probatorio.
Lo que si trascendió a través de una conversación con el juez que ahora está siendo juzgado, es que son correos que Blesa intercambia con Aznar, correos sobre miembros del PP y correos en definitiva, sobre el funcionamiento de Caja Madrid, incluida la compra del National Bank of Florida.

Tampoco es normal, que en un juicio el acusado, es decir en este caso Elpidio, interrumpa al testigo, al presidente del tribunal, al fiscal y a su propio abogado en multitud de ocasiones. Esto no ocurre nunca según me han explicado.

Para colmo, el pasado sábado comparece el ex abogado defensor del juez Elpidio en una cadena de televisión, para explicar que con este juicio han perdido todos, incluido él, que el juicio se ha señalado con muchas prisas, que una de las magistradas del tribunal, estaba en el Consejo de Administración de Caja Madrid y por tanto debía de haberse abstenido de ser magistrada para este tribunal. Explica que hay anomalías que pueden hacer que el juicio a Elpidio pueda ser declarado nulo, no sin antes hacer referencia una vez más, a que no se le han facilitado los correos corporativos.

Personalmente, pienso que si el juez Elpidio, pudo prevaricar llevando a la cárcel a Blesa sin motivo, el juez Beltrán pudo prevaricar también, al decidir continuar con el juicio, sabiendo que Elpidio no tiene abogado y además negándole implícitamente que pueda tener otro.

¿Y sí la clave de todo el asunto, estuviera en los correos corporativos que tanto piden y que el TSJM niega?
Desde luego, no puedo acabar de creerme la “paciencia franciscana” que el presidente del tribunal dice tener con Elpidio. ¿Y si la paciencia fuera obligada, por un temor de no sé quién, sospechando que Elpidio pueda tener copias guardadas del contenido de los correos y los pueda hacer públicos en un momento dado?
Me parece la única explicación lógica, para permitirle a Elpidio interrumpir continuamente al presidente del tribunal, puesto que el último día, a una señora preferentista que interrumpió increpando a Blesa, el presidente Beltrán la echó de la sala a la primera de cambio: “Salga de la sala y cien euros de multa”.

¿Qué está pasando aquí?

Etiquetas:


lunes, 28 de abril de 2014

La Tira

L’escàndol dels pàrkings on s'aparquen privilegis 

A meitats de mes, vam saber que l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, havia anat a la Xina, per assistir a un acte doctoral a l’Institut  Cervantes de Pekín. El motiu, investir doctor honoris causa a un hispanista xines.

L’alcalde, va remarcar en el seu discurs, que “és molt important per la ciutat i pel país en general, tenir una relació en distints àmbits empresarials i de la investigació amb distintes universitats xineses”. 

I ja que l’alcalde va parlar d’investigació, resulta que a Lleida, es veu que va haver una investigació (no sabem si universitària o no), que acaba de treure a la llum un altre escàndol lleidatà: hem llegit a la premsa, que alguns pàrkings de la ciutat no pagaven l’Impost de Bens Immobles (IBI), com tampoc pagaven la taxa de gual pel seu accés, es a dir, perquè els automòbils xafessin la vorera.

Hi ha pàrkings d’aquests que no pagaven, que porten trenta anys funcionant i resulta que fins ara, no es donen compte de que no pagaven aquests impostos?

És molt possible que ara l’alcalde tot i posant cara de bon xicot despistat, com en altres ocasions, digui que no sabia res. Doncs mira per si de cas, pot ser que en comptes d’anar a la Xina, es preocupés de saber que passa en l’Ajuntament del qual és alcalde. A la fi i al cap, és la seva responsabilitat. Sí, però anem a veure:

Els veïns de Lleida hem tingut de pagar sempre el rebut anual de l’IBI, tot i sabent que és un dels més alts d’Espanya.

Els veïns de Lleida, que tenim un local comercial on hi tanquem el cotxe, o les comunitats de veïns amb pàrking, hem tingut de pagar en tots aquests trenta anys, el rebut anual del gual corresponent, que no és barat, per poder xafar la vorera amb els cotxes.

Però vet aquí, que hi ha uns pàrkings en sol públic, que exploten empreses privades, que misteriosament estaven exempts de pagar aquests dos impostos.

Com és possible tal cosa, si tots hem de ser iguals davant la llei?

L’alcalde va dir a Pekín, “es important per la ciutat...” , però potser no sigui tant important per la ciutat, investir doctorats a la Xina, com que a Lleida tothom pagui els seus impostos. I si hi ha privilegiats que no paguen, això fa bastanta pudor.

I aquí només hi ha dos possibilitats: la primera, que l’Ajuntament per error u omissió, no hagi controlat l’impagament d’aquests impostos, un supòsit que sembla improbable.
I la segona, que s’hagi permès l’impagament d’aquests impostos.

Hem de dir, que la responsabilitat legal de l’Ajuntament recau en l’alcalde, i si la causa del NO COBRAMENT  d’aquests impostos esmentats, fos deguda al primer supòsit, estaria malament, molt malament, però si ha estat el segon, fora pitjor, molt pitjor.

Etiquetas:


sábado, 26 de abril de 2014

El llapis impertinent

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, demana integració dintre el PSC 



Etiquetas:


viernes, 25 de abril de 2014

Col•laboradors


Cuidado con el Virus Informático

Puede que alguna vez hayáis sufrido las consecuencias de un virus que se ha metido en vuestro ordenador y lo ha atacado sin ningún tipo de consideración.
Un virus informático, no es sino un pequeño programa intruso, que nos puede generar bastantes problemas. La finalidad que persigue el creador del virus, es desconocida, salvo en el caso de algunos “troyanos” que tienen como finalidad robarnos el saldo de nuestra cuenta bancaria.

En el argot informático se conoce a estos programas intrusos como “malware”. Son en definitiva, unos programas que no podemos controlar y que están destinados a espiar lo que hacemos a través del ordenador, a robar nuestros datos y no en pocas ocasiones, simplemente a destruir todos los archivos que tenemos en nuestro sistema, con lo cual podemos perder todos nuestros trabajos, fotos, escritos, documentación, etc.

Entre los más conocidos, de entre los cientos de miles, de virus informáticos que circulan por la red, se encuentran: 
Barrotes, que bloquea el sistema y pone unas barras en el monitor.
Milicenso, que afecta a las impresoras, impulsándolas a imprimir sin parar, con caracteres ilegibles.
Taterf, Frethog y Rimecud, especializados en capturar números de cuenta y contraseñas utilizadas en operaciones bancarias, la finalidad que persigue es enviar la captura a su autor delincuente, para poder vaciarnos el saldo de nuestra cuenta bancaria.
Conflicker, especializado en capturar las claves de acceso a nuestras cuentas de correo electrónico y transmitirlas a suplantadores de identidad.
Agent.btz, famoso porque logró espiar los ordenadores del Pentágono, se supone que con el objetivo de robar información.
Calamar, programado y distribuido por un informático japonés que acaba de ser detenido, y que convierte todos nuestros archivos en fotos de calamares y pulpos.

La mejor defensa contra este tipo de gamberradas es disponer en nuestro sistema informático, de un antivirus que se actualice cada día, además de tener todos nuestros archivos de trabajo, escritos, tablas Excel, documentos, fotos, etc, en un disco duro externo, que solo conectaremos cuando tengamos que añadir o modificar algún archivo. De esta manera, si nos entra un virus y tenemos que borrar todo el disco duro para reinstalar el sistema, solo perderemos el archivo con el que estábamos trabajando en ése momento, pero salvaremos todo lo anterior.

Resulta muy conveniente además, tener instalado un programa de los que eliminan “malware y spyware”, que nos puede escanear cada pocos días el equipo.
También es aconsejable escanear todo el equipo con el antivirus cada cierto tiempo.

Se puede completar el mantenimiento de nuestro equipo con un programa limpiador de registro, que dada su rapidez en el escaneo se puede usar cada día. De igual manera, sería muy conveniente desfragmentar nuestro disco duro una vez por mes.
Todos estos programas, antivirus, eliminador de spyware, limpiador de registro y desfragmentador de disco, se pueden conseguir gratis por internet (Softonic, por ejemplo) y funcionan muy bien. 

Etiquetas:


jueves, 24 de abril de 2014

Des de la meva finestra


Més problemes per Navarro

El passat dimarts, deu membres de la Executiva del PSC a Girona, van dimitir del seu càrrec, entre ells, Joaquim Nadal, ex conseller, el seu germà Manel, ex diputat i la portaveu del PSC en l’ajuntament de Girona, Pia Bosch.
Amb aquesta dimissió en bloc, es va fer visible que continua el malestar dintre el partit socialista català.

La qüestió pel dret a decidir, ha alineat a la militància en tres bàndols: els que estan per defensar la independència de Catalunya, els qui hi estan radicalment en contra i un altre grup, el dels confosos, que es mira la baralla dels primers des d’un costat, en principi neutral.

Rubalcaba es va reunir amb Navarro i allí van escriure l’estratègia del PSOE, davant el sorollós dret a la independència. La sortida només podia ser un unànime “Dret a decidir, no”, o en altres paraules, independència, no. Si no hagués estat així, el PSOE podria haver quedat molt malmès electoralment parlant.
Però aquesta no és en absolut la visió, ni dels quatre diputats del Parlament (contant a Ros que va tenir que dimitir), ni dels deu responsables de la Executiva de Girona. La tossuderia (juntament amb la manipulació), sembla ser la qualitat més visible del col·lectiu secessionista.

Serà veritat això que es diu, de que Navarro ha tingut d’escriure un llibre, dient no a la independència, però sí a un model federal (que ve a ser poc més o menys, com tot està ara), per poder col·locar-se en un terme entremig, tot intentant mantenir al seu costat als militants i votants confosos, o neutrals? El publicar aquest llibre, formava part també de l’estratègia del PSOE?

Ahir Navarro, va fer unes declaracions ben dures, la qual cosa dona la mida del fort enfrontament intern que hi ha en aquests moments entre els dos grups més antagonistes: el sector oficialista i el sector independentista.
Navarro va declarar: “Comprenc que al partit hi hagi persones que no estan d’acord amb processos de democràcia interna, que es veritat són un canvi radical en la vida del partit. Però hem de continuar amb aquest treball d’obrir el partit als ciutadans, explicar les nostres propostes y escollir als nostres candidats en primàries. Si algú no comparteix processos de democràcia interna, és el seu problema”.

Tot plegat, la situació està ben clara, tenen controlat que el sector oficialista és majoritari (Navarro va ser escollit com a candidat amb un 73% del consell nacional per les eleccions de novembre de 2012) i aleshores volen impulsar primàries internes per treure a tots els càrrecs de les executives o noms de les llistes, que formin part del sector  independentista. Balmón, alcalde de Cornellà i actual número dos del PSC, va declarar ja fa temps, que de vegades en els partits, hi ha gent que sobra.

Aleshores els independentistes veien que tenen la partida perduda i que aviat els trauran, el que fan és marxar ells primer, perquè no pugui ser dit que els han fet fora.

Els que van dimitir, ho van fer titllant al PSC d’incomplir el seu propi programa electoral, on surt que defensarien el dret a decidir, el que no diuen, és que aquesta qüestió la van posar ells mateixos amb calçador.

No sabem si els problemes per Navarro poden acabar-se aquí, o si és que encara li poden posar més travetes, en el cas de que els independentistes aconsegueixen organitzar-se, quan es vegin tots apartats dels centres de direcció del partit.

En un altre indret també passen coses similars: la majoria de la Executiva del PSC-PSOE a La Gomera va dimitir ahir en bloc. Set membres canaris de la Executiva, van dimitir per no estar d’acord amb el seu Secretari General a qui acusen d’inactivitat orgànica, d’absència de debat intern i de ser tractats no massa bé.

Segurament que en el fons, les formes de funcionament, són formes o maneres que sempre s’havien utilitzat, la diferencia està en una pèrdua de vots, que es tradueix també en una pèrdua de poder, la qual cosa comporta automàticament, no tenir càrrecs institucionals per a repartir entre militants del partit. I aquesta qüestió deslliga molt els nervis, a la vista està.  

Etiquetas:


miércoles, 23 de abril de 2014

Diario de a bordo


Unos cursos de formación, o de defraudación?

Creo que ya deben ser muy pocas las personas de este país, que nada saben sobre el caso de los EREs fraudulentos que investiga desde hace años un juzgado de Sevilla, conocidos también como EREGate o caso Fondo de reptiles. Se llegó a este asunto, simplemente tirando del hilo del caso Mercasevilla. En resumen, eran unos fondos europeos para formación de parados, que en buena parte se emplearon para pagar prejubilaciones de falsos empleados, a veces en falsas empresas. La juez sevillana Alaya sigue investigando, pero ya estamos sumando unos 1.350 millones de euros defraudados.
Cuando esto ocurría, el señorial Manuel Chaves, presidía la Junta de Andalucía y según las investigaciones de la juez, su dedo acusador podría acabar acusándole. Por ello al ver que la juez iba descubriendo cosas, Chaves acabó dimitiendo en 2009, en favor de José Griñán, el cual al verse en el mismo aprieto, tuvo que dimitir en septiembre de 2013, en favor de Susana Díaz, quien ya en 2004, era Secretaria de Organización en el PSOE de Sevilla.

Por si aún no era suficiente, resulta que hace unos días se supo que la UDEF investiga a la Junta de Andalucía por otro fraude masivo en Cursos de Formación para parados, por otros 2.000 millones de euros, que viene a ser lo que paga la Junta de Andalucía en un año a proveedores. En pesetas de las de antes, 332.772 millones.
Sindicatos, patronales y empresas privadas de toda Andalucía, recibieron fondos públicos para organizar cursos de formación para parados. Pero según los agentes, sospechan que en muchos casos (el 75% de los investigados), fueron unos cursos –los fraudulentos-  que nunca llegaron a realizarse en unos casos, en otros casos, los cursos no reunían los requisitos requeridos para poder ser subvencionados y en otros casos, se aprovechaban empresas inviables o se creaban nuevas, se pedía la subvención, la JA les daba el 75% de la subvención, sin pedirles la justificación de ejecución para acabar pagándoles el 25% restante y luego estas empresas, simplemente desaparecían.
Los agentes también creen que los altos cargos de la Junta de Andalucía pueden ser responsables necesarios, en la falta de control de estas ayudas, limitando el alcance de las inspecciones.

Partiendo de que es la mayor malversación  -de momento-  en cursos de formación que se ha dado en nuestro país y seguramente en toda Europa, la policía entiende, que la mecánica del fraude hubiera sido muy difícil sin la permisión de los máximos responsables del SAE  -Servicio Andaluz de Empleo-, que era el organismo encargado de gestionar la línea de fondos recibida de Bruselas.

Pero este supuesto fraude no afecta tan sólo a Andalucía, sino que afecta a todos los españoles; hay que tener en cuenta de que al ser Andalucía una comunidad con un alto índice de desempleo, acaparó en el período 2007-2013, el 35,6% de los fondos para formación asignados a España por la Unión Europea; unos 2.875 millones de euros, más los 860 millones aportados por el Estado español. En total 3.739 millones, que están ahora bajo investigación. ¿Nos podríamos ver obligados a devolver  los 2.875 millones a Bruselas?

Ahora un portavoz de la Junta de Andalucía, ha salido defendiéndose, más o menos, con el mismo argumento que utilizó Jordi Pujol en su día, cuando le apretaban por el caso Banca Catalana; como diciendo: “Están atacando a Andalucía”.  Que se queda tranquila la señora presidenta; ya verá como la UDEF pondrá nombres y apellidos concretos a cada expediente, que no serán los de todos los andaluces, sino de los vivales que han pillado, o han ayudado a pillar, dinero público ilegalmente.

Lo que no consigo entender por más que lo intento, es que ni Chaves, ni Griñán, ni Díaz, pudieran no enterarse ni del fraude de los EREs, ni del fraude los cursos de formación, mientras tal cantidad de dinero pasaba a través de la Junta de Andalucía.  Me parece sencillamente increíble, que no se enteraran de nada. ¡Anda ya!

Mijail

Etiquetas:


martes, 22 de abril de 2014

La Tira



Petita relliscada amb les Termes Ilerda 

L’any vinent hi ha eleccions municipals i alguns alcaldables busquen desesperadament sobresortir entre els demes, a fi i efecte de donar a entendre als electors lleidatans, que es preocupen per la ciutat.
Sobresortir entre els demes candidats per aconseguir més vots, per intentar tenir poder municipal és legítim i queda dintre del marc polític legal establert, però pels votants hi ha una petita qüestió que cal plantejar, si no volem caure en allò que en diuen “borregisme”, i és esbrinar si la “preocupació de ciutat” que es pretén demostrar, és real o fingida?

Tot això ve al cas, degut al molt lamentable estat de desafecció política que trobem entre un electorat, que ja fa temps veu a la classe política, si més no, com a poc exemplar, per no dir coses pitjors.
Qui sap, si la causa de tot, no estarà en aquest “esperit acrític” amb el que els votants ens apropem a les urnes. Algú va dir, que “tenim la classe política que ens mereixem”. Potser sí.

Com dèiem al començament, n’hi ha que ja comencen a intentar sobresortir entre els demes, concretament ICV ja ha començat exigint la recuperació de les Termes Ilerda, les termes romanes de Lleida, al·legant que l’Ajuntament va pagar 920.000 euros pels terrenys on estan, mentre les Termes estan totalment deixades com quan les van comprar.

Malament comença aquest grup la precampanya electoral per les municipals, si el primer que treu ja no és cert. Han de saber la gent de ICV (i ho podem preguntar al matrimoni que en aquells anys eren regidors a l’Ajuntament per la seva formació), que l’Ajuntament de Lleida va obtenir la titularitat de les dues finques que comprenen les Termes, al 24 d’octubre de 2005, però en cap cas va comprar les finques, sinó que va fer una permuta, encara que dubtosa, amb un industrial de Lleida que tenia les dues finques, a Cardenal Remolins, números 9 i 11. Una la va rebre l’industrial en herència del seu pare, però la finca contigua la va comprar a un preu molt barat. Així doncs, el 24/10/2005 estant ICV formant part del Govern tripartit municipal (PSC-ICV-ERC), es fa un conveni de permuta, d’aquestes dues finques, més una altra zona afectada per vialitat al carrer Princep de Viana. Tot es permuta per dues finques al Campus de la Universitat, a Cappont.

Casualment i sempre casualment (no cal mal pensar) el Govern tripartit de la Generalitat (PSC-ICV-ERC), declara només 18 dies desprès de signat el conveni, les Termes Ilerda com a bé cultural. L’àrea de les Termes però, també inclou les finques de Democràcia, números 6 i 8, propietat d’un col·legi, que casualment i sempre casualment, va obtenir posteriorment autorització per a construir a sobre un gimnàs sense cap problema.

La llei preveu des de fa molts anys, que tant les zones afectades per equipaments,  vialitat, o restes arqueològiques, per ser d’interès social, es poden expropiar, de fet l’Ajuntament de Lleida expropia.

El Departament d’Economia i Finances aplicava en aquell moment les següents valoracions a efectes de transmissions patrimonials: valor cadastral multiplicat per 2,3. Per tant, la finca de Remolins 9, tenia un valor cadastral de 64.955 €, per 2,3 resultava tenir un valor de 149.398 €.
Remolins 11, amb un valor cadastral de 71.492 €, per 2,3 resultava tenir un valor de164.432. En total sumen 313.830 €.

La llei d’expropiació forçosa (art. 38), diu que els bens expropiats es valoraran augmentant un 10% el valor cadastral. Aleshores en total foren 345.213 €. Pagant aquest import es podien haver expropiat legalment les dues finques.
Però, i aquí ve el problema, es van valorar en 920.998 € en conveni de permuta signat per l’Ajuntament.
I com és, que se li valoren en 575.785 € de més?  
A sant de què, se li fa aquest regal a l’industrial lleidatà? 
Com és, que en aquell moment, Pané i Rivadulla, que eren regidors per ICV en el govern municipal, no van dir res? 

Si realment volent investigar, aquí tenen matèria la gent de ICV, perquè a la vista dels fets, sembla i diem sembla (no volem pas mal pensar), que potser no interessava recuperar les Termes, sinó que interessava fer el conveni.

En comptes d’inventar, potser valdria més, per exemple, que busquessin maneres de combatre la corrupció, sigui allí on sigui, doncs també és una forma de regenerar el país, que prou falta fa.

Etiquetas:


viernes, 18 de abril de 2014

Redacció


BON DIA DE LA MONA 

Que tingueu unes bones vacances i un bon dia de la mona.
Compte amb la carretera i recordeu allò de: “Si bebes no conduzcas”…

Etiquetas:


jueves, 17 de abril de 2014

Des de la meva finestra


La tossuderia, principal eina de l’imaginari independentista

La tossuderia del entorn secessionista català sembla ser inacabable. Segons diu un alt càrrec de Brussel·les, no poden comprendre, com el Govern català no entén el que ja se li ha dit en diverses ocasions, que si Catalunya sortís d’un país membre, quedaria automàticament fora de la Unió Europea, i això comptant amb que no hi hagués cap país membre que si oposes, tardaria una vintena d’anys com a mínim per a poder tornar a ingressar.
Recorden que a més, el president de la Comissió Europea, Durao Barroso, en tres ocasions no va voler rebre a Mas, qui havia demanat una entrevista per parlar-li del seu sobiranisme.

Fa un parell de dies un portaveu de la UE va desmentir un altre cop, al grup d’assessors ben pagats del tripartit independentista: CiU-ERC-ICV.
Però Francesc Homs, el portaveu del Govern diu que això no és problema, perquè “el que digui el portaveu de la CE és irrellevant”. Molt bé home, i el que diu vostè és rellevant?

La tossuderia és la principal qualitat de l’independentisme català, però hi ha una altra cosa, que son les despeses que a tots ens comporta aquesta inútil tossuderia.
L’últim que s’ha sabut, és que Mas ha destinat molts diners en Governs i medis informatius estrangers. Es veu que el portaveu del Govern de la Generalitat, Homs, va anunciar en seu parlamentaria, que s’havien gastat 360.000 euros en contractar a un grup de persones influents, Independent Diplomat, ID, per tal d’intentar buscar aliats internacionals que recolzessin el procés de escissió catalana. 
Ara el portaveu del PP al Parlament, diu que han tingut accés als documents signats amb aquest grup, ID, “i podem concloure, que el portaveu Homs ha mentit”. Diuen que la Generalitat en comptes d’haver gastat 360.000 euros en aquesta campanya, realment n’ha gastat 720.000. Es a dir una partida de 72.000, més una altra de 648.000.

El portaveu del PP diu que Homs a mentit en seu parlamentaria, sí i a ell què?
En qualsevol país de la UE, el descobriment d’una mentida com aquesta faria trontollar al Govern i algun alt càrrec hauria de dimitir, sinó que potser hauria de dimitir fins i tot el propi President.
Però en el nostre país, la mentida, la corrupció i la manipulació no paguen cap peatge, a menys de que caiguin en mans d’un jutge recte i valent.

Aquí no tolerem els mals gestos dels futbolistes per exemple, però en canvi als ciutadans no ens importa que els politics que ens governen, estiguin esquitxats per la mentida, la corrupció i la manipulació.
Aquest ve a ser, un dels pilars fonamentals del moviment independentista: saben que no els hi passarà res.

Als que sí ens pot passar alguna cosa desagradable és als ciudatans, que tenim de suportar llistes d’espera llarguíssimes a la Sanitat, que hem de suportar no percebre els diners per la dependència de la gent gran, que estem passant per les retallades sanitàries, educatives i de tot tipus, mentre CiU i ERC des del Govern, es gasten els diners en altres coses. La qual cosa vol dir, que per a ells, és molt més important una hipotètica independència, que les necessitats dels ciutadans, i si algú no es ates sanitàriament com calia, per exemple, i es mor, doncs haurà mort en nom de la independència.

En aquests moments s’està coent ja, la futura unitat bancària europea, que posarà al Banc Central Europeu, com a autoritat bancària europea, en conseqüència, la normativa bancària serà igual per a tots.

Dintre de no massa temps (i alguns països com Alemanya tenen moltes ganes) endegaran la unitat fiscal.
Quan aquesta unitat fiscal europea estigui en funcionament, em pregunto que passarà per exemple, amb els règims fiscals privilegiats del país Basc i Navarra? I que passaria amb la fiscalitat d’una Catalunya independent? Doncs simplement, que haurem de ser tots iguals. 

Etiquetas:


miércoles, 16 de abril de 2014

Diario de a bordo


Una Corrala que acorraló a Susana Díaz

En Andalucía y durante los 19 años en los que fue presidente de la autonomía, Manuel Chaves, ocurrían algunas cosas un tanto pintorescas, de las que inexplicablemente nunca se enteraba la Junta de Andalucía?

A raíz de una denuncia empresarial, se destapó el caso MercaSevilla, un presunto asunto de corrupción. La jueza Alaya tirando de ése hilo, llegó hasta la extraña trama presuntamente corrupta, del caso EREs, donde si no estoy mal informado, se llevan contabilizados nada menos que 1.350 millones de euros, en indemnizaciones por EREs fraudulentos.

Mientras esto ocurría, el señorial Chaves, presidía la Junta de Andalucía y según las investigaciones que se han publicado, el dedo de la juez podría acabar acusándole.
Por ello y al ver que la juez iba descubriendo cosas, Chaves acabó dimitiendo en 2009  -como apartándose del escenario- , en favor de José Griñán, el cual a su vez y al verse en el mismo aprieto, tuvo que dimitir en septiembre de 2013, en favor de Susana Díaz, quien en 2004, ya era Secretaria de Organización en el PSOE de Sevilla.

La recién presidenta de la Junta de Andalucía, Susana Díaz Pacheco, parece haber empezado su mandato con un ridículo espantoso en el asunto de los realojados por la Consejería de IU, provenientes de la Corrala Utopía; en un primer momento Díaz nos dice que ha firmado un decreto, retirando las competencias de vivienda social a la Consejería de Vivienda en manos de IU, porque era “ilegal” que estas familias realojadas en pisos sociales de la JA, se saltaran la lista de espera de 12.000 peticiones. Al día siguiente y después de una reunión de 12 horas con IU, Díaz rectifica devolviéndoles las competencias, argumentando que todo estaba correcto. ¿En qué quedamos? Si yo tuviera que ejercer como adivino, ante esto diría que Díaz se vio burlada y tuvo la tentación de convocar elecciones anticipadas, pero pudo ocurrir que le pasaran unas encuestas según las cuales, el PSOE no alcanzaría la mayoría absoluta y entonces se rectificó a sí misma, devolviendo a IU las competencias.

Entretanto, Cayo Lara, coordinador de IU, convocó un acto en Sevilla, donde se estuvo vanagloriando poco menos que de haberle dado un sopapo al PSOE.
En resumen y hablando en plata; IU ha tenido una precampaña electoral magnífica y que no les ha costado un céntimo; durante unos días han salido como protagonistas en todos los medios de España, inclusive en The Guardian y en The New York Times.

A mi modo de ver, Díaz ha sido pillada en una encerrona de Izquierda Unida, su socio de gobierno.  Pero es que aquí podemos añadir otros argumentos: en primer lugar, se está comentando por Sevilla, que estas 36 familias okupas, entraron en el edificio de Ibercaja, en 2012, justamente en el aniversario del 15-M. No es  ninguna casualidad que están vinculados con dicho movimiento y con el SAT -sindicato de Ignacio Sánchez Gordillo y de Diego Cañamero-. Tampoco es casualidad, que la ocupación fue dirigida en principio por miembros del  Movimiento Andaluz por el Derecho a la Vivienda, formado por  personas del 15-M y Plataforma de Afectados por la Hipoteca. Se sabe que los ocupas fueron legalmente asesorados por el Grupo de Juristas 17 de Marzo, un grupo de abogados de Sevilla, que se declara abiertamente de izquierdas y logró llevar el caso de la Corrala Utopía ante el Tribunal Europeo de Derechos Humanos, con el apoyo de la PAH que lidera Ada Colau y del Observatori DESC de Cataluña.
Tampoco parece muy normal, que de entrada, 36 familias desesperadas por falta de vivienda, se reúnan espontáneamente y se pongan de acuerdo, en ocupar un edificio. Tampoco parece normal que desde el primer momento, le pongan un nombre atractivo y rimbombante a la operación, un nombre que no tenía el edificio: La Corrala Utopía.

Resulta además ilustrativo, que según algunos de los ocupantes, cuando llegaron al edificio para ocuparlo ya estaban allí los del 15-M quienes organizaban la ocupación y decidían que familia entraba y cual no.
De las 36 familias, 14 abandonaron la ocupación al sentirse  utilizadas por intenciones políticas. Quedaban pues 22, entre ellas Irma Blanco, portavoz de la Corrala, de quien se descubrió que trabajaba en el Ayuntamiento de Villaverde del Río  -por IU-  y además, en las elecciones municipales de 2003, fue la número 9 en la lista de IU por Sevilla, por tanto, no parece que esta señora ocupara la vivienda por necesidad.

Lo más decepcionante de todo, es cuando uno llega a la conclusión de que los ocupas de la Corrala Utopía, no eran familias necesitadas o vulnerables, puesto que habían rechazado el realojo en otros pisos de la Junta y además, estaban organizados por el 15-M y grupos de izquierda. La ocupación de la Corrala, no parece en definitiva, un problema de necesidad social, sino una maniobra para sacar un rédito político.
He leído a un periodista que dice: La Corrala se queda al final en un corralito de IU”. Me parece bien como frase ocurrente, pero yo lo veo distinto; a 50 días vista de unas elecciones europeas, IU le ha sabido sacar rédito electoral al asunto, aunque podría ser, que todo estuviera previamente planificado.

Mijail

Etiquetas:


martes, 15 de abril de 2014

Col•laboradors


El cafelito 

Seguramente usted pensará, que el café nada tiene que ver con la factura de la luz. Ud. seguramente un tanto cabreado, paga una exagerada factura de luz, pero como haciendo un monumento al disimulo, nos cuentan que tarifan según horarios de consumo, o algo así.
Como sea que el asunto no está nada claro, a alguien se le ha ocurrido explicarlo con un ejemplo de bar; el precio de un café tarifado según horas de consumo?




Más información en: 

Etiquetas:


lunes, 14 de abril de 2014

La Tira


Un nou diari a Lleida

Aviat farà dos mesos que va aparèixer a Lleida un nou diari, El matí independent. Va néixer en un moment en que un dels dos diaris locals de Lleida, La Mañana, tenia seriosos problemes i alguns ens temíem, que simplement seria la substitució d’una capçalera per una altra. Afortunadament pels lleidatans, el nou diari no ha estat una substitució, sinó que ha esdevingut una innovació.

Lleida és, encara que no li agradi al nostre paer en cap, una ciutat petita i provinciana, on potser no hi tenen cabuda una gran quantitat de diaris locals, però si que ens calia des de feia anys, un diari local, que simplement expliqui les coses sense manipulacions, o potser, sense la censura interessada del poder.

Recordo que fa uns quants anys, vaig treballar en una empresa, on vam tenir durant temps un director barceloní, el primer dia de feina per a ell a Lleida, ens va dir que li deixéssim “els diaris del dia”, el meu company li va portar al despatx els diaris locals. Al cap d’uns moments va sortir el director i ens va tirar els diaris a sobre la taula, tot i dient: “Escolti, li he dit que em porti els diaris, no els tebeos”. ¡Carai com són aquests barcelonins! 
No cal desmentir que tots plegats no vam saber que dir!

A banda d’aquesta anècdota, hem de dir en favor del nou diari, que desprès de passat un temps, realment fa honor al seu nom, ser un diari INDEPENDENT, la qual cosa feia molta falta a Lleida, però també en altres indrets.

Primer es va atrevir a treure assumptes lletjos de la Diputació. Ara acaba de publicar que les empreses del “grup Segre” no han presentat els comptes al Registre des de l’any 2010, i es clar, es pregunta el perquè. Molt ens temem, que el grup Segre també pugui tenir voluminosos deutes tal i com tenia La Mañana.
Ens preguntem si traurà també afers municipals?  Modestament podem dir, que  si miren les nostres publicacions en podran tenir una petita mostra, oi que sí, “mossèn”  Àngel Ros?

Per cert, ara ens ve a la memòria, que fa uns anys vam sentir a dir, que el director del diari Segre va fer un comentari sobrer en un dinar, dient que dintre de poc a Lleida només quedaria el seu diari, doncs miri, si el comentari és cert, es va equivocar i de ple.

No ens queda sinó animar la direcció del “Matí independent” a que continuí com fins ara, a que mantingui la línia editorial independent que ha demostrat. Doncs una cosa és fer un diari al servei del poder i una altra molt diferent, és fer un diari en favor dels ciutadans, o amb vocació d’informar als ciutadans. Es clar que aquesta segona opció, no deixa les sucoses subvencions, que dona en aquest país la servitud al poder.

Des de Noticies de Lleida i des de la nostra humil experiència de uns quants anys, els hi podem advertir, que el poder pressiona i persegueix a qui s’atreveix a publicar certs assumptes incòmodes.

Si ens ho permeten, acabarem matisant una columna que fa ben poc, aparegué en el nou diari, on Gerard Martínez, tot i fent una metàfora, parla d’uns suposats
pirates d’aigua dolça. Vagi en compte l’autor, perquè si investiga una mica pels racons d’aquest poble gran que es diu Lleida, fins i tot es podria trobar amb uns quants pirates de riu, concretament pirates del riu Segre.

Etiquetas:


sábado, 12 de abril de 2014

El llapis impertinent

Ros re-inaugura el Mercat del Pla i diu que marcarà un abans i un després   


Etiquetas:


viernes, 11 de abril de 2014

Col•laboradors


Ante todo, saber organizarse

Es lo que piensan muchos ciudadanos de Estados Unidos y es lo que esencialmente recoge un artículo publicado en Medium de la empresaria Robyn Scott y básicamente consiste en emplear 30 segundos diarios, escribiendo en una libreta lo que esencialmente le ha ocurrido a uno durante el día. El consejo no es suyo, sino que lo retoma de alguien que lo practicó hace ya unos cincuenta años.

Scott dice que contactó con otro empresario de éxito, quien a su vez, le confió el método que le había transmitido su abuelo: “Inmediatamente después de cada reunión, cada clase o experiencia significativa, utiliza 30 segundos (ni más, ni menos) para escribir las cosas más importantes. Si siempre haces esto, me dijo mi abuelo, e incluso si tú simplemente haces esto, sin ningún otro tipo de corrección, te irá bien”.

La teoría que Scott dice haber experimentado con muy buenos resultados, es que poner por escrito aquello que nos ha ocurrido durante el día y puesto que hemos de resumir las conclusiones, viene a ser una manera sencilla y eficaz de organizar nuestra mente, de acabar distinguiendo lo principal de lo accesorio en cada asunto.

Escribir cada día un pequeño diario viene a ser ya, una costumbre muy extendida entre los estadounidenses, mientras que los países europeos se da muy poco.

En cuanto al método que propone, cabe destacar que insiste en que no se trata de tomar apuntes durante todo el día para transcribirlos al diario, sino que obliga a la mente diariamente, a hacer un acto de interpretación, priorizando que se debe recoger y que no, priorizando en definitiva, lo primordial de lo que es secundario. Una costumbre que incide después, en la toma de decisiones desde una cierta objetividad. Scott reconoce que escribir cada día un pequeño resumen, requiere un pequeño esfuerzo de síntesis, releerlo después supone, que afloren algunos aspectos ocultos sobre los hechos, que inicialmente nos podían haber pasado por alto. Pensemos, por seguir con el ejemplo, que en una reunión se oyen gran cantidad de banalidades, entre las cuales, se esconden algunas cosas ciertamente importantes, será entonces cuando quedemos persuadidos de que el diablo está en los detalles. Aprender a utilizar la regla de los 30 segundo diarios, nos ayudará a afilar nuestra percepción rápida sobre lo verdaderamente importante de cada asunto.

La autora insiste en que si nos obligamos a emplear cada día los 30 segundo escribiendo el diario, nos daremos cuenta de que hemos hecho caso omiso a los aspectos más importantes del tema. Nuestra atención cambia y afinamos para captar en todo, aquello que es realmente sustancial.
Añade que este método nos ayudará a comprender las necesidades de los demás, pues siempre en las conversaciones entre personas y desechando las banalidades, transparentan algunas necesidades de los demás aunque explícitamente no lo digan. Con el método puedes acabar descubriendo cuáles son las verdaderas motivaciones de los demás, para luego, poder decidir en consecuencia.  
Viene a ser un buen método personal para organizarnos.

Etiquetas:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]