viernes, 29 de noviembre de 2013

Col•laboradors


Dieta del bocadillo

Existen cantidad de dietas y métodos de adelgazamiento que actualmente están “de moda”, todas prometen pérdida de kilos, pero según se nos dice ahora, se debería explicar con toda claridad y si hace falta con insistencia, que adelgazar es síntoma de que sobra grasa en nuestra alimentación y el mejor método para perder kilos es precisamente, ingerir menos grasas.
                   
Hace ahora unos diez años, se empezó a hablar de un método para perder peso, ideado por la nutricionista, Terica Uriol, conocido como la dieta del bocadillo. En sí, parece ser que la base de su teoría viene a ser:
“La clave para adelgazar está en comer pan sin grasa”. Según su autora, que mantiene abierta una consulta nutricional en La Moraleja, “el 95% de los pacientes que veo, adelgazan”.
Dice Terica, que su método no se basa en magia alguna, simplemente, más que poner a las personas a dieta, lo que hace es enseñarles a comer de una manera saludable, Lo más importante es conocer la pirámide nutricional de la salud, que es igual para todo el mundo y nos dice qué hay que comer en mayor y menor cantidad”.

Según esta teoría, la mezcla de carbohidrato y grasa es lo que provoca la obesidad. Hay que comer carbohidratos pero no con grasa; los chinos comen arroz y los italianos pasta, pero sin grasa, mientras que aquí parece haberse puesto de moda, que todo plato debe de acompañarse con grasa. La dieta del bocadillo enseña a comer los carbohidratos pero con verduras y frutas para adelgazar.

En este país donde nos gusta mucho el pan, es costumbre muy extendida, comer bocadillos. Terica Uriol opina que acostumbramos a comer pan con grasa, ya sea con salsas, mantequilla, aceite, chorizo, salchichón, queso. Y esto es hidratos con grasa.
Uriol enseña a comer el pan con proteína pero sin grasa, por ejemplo en un bocadillo de jamón serrano se debe quitar toda la grasa al jamón. Otras opciones serían, bocadillos con fibra y vitaminas como por ejemplo, tomate, lechuga; un bocadillo modelo sano sería: con anchoas, lechuga, tomate y cebolla.

Desaconseja los alimentos procesados que podemos adquirir en cualquier supermercado y no comer productos light, en los cuales se ha retirado el azúcar pero se ha añadido grasas. Insiste en que la única dieta que es eficaz es aquella que nos enseña a comer de forma saludable: “La dieta de la proteína, es la que más adelgaza, pero es la peor para la salud por sus efectos secundarios. Hay que comer también carbohidratos, pero sin grasa”.

Etiquetas:


jueves, 28 de noviembre de 2013

Diario de a bordo

Sindicalismo de maletines

Ante las publicaciones que estamos viendo sobre actuaciones del sindicato UGT, cabe preguntarse sin que uno pueda ser tildado de malicioso ¿Y cuáles son los fines de este sindicato?
Hace poco pudimos leer, como la Junta de Andalucía, siendo presidente por aquél entonces Manuel Chaves, concedió a la UGT-A una “subvención excepcional” de 1,8 millones de euros. Ante ello, UGT niega que haya tenido una “financiación irregular”. Bien, pero cobraron los 1,8 millones o no? Porque primero hay que reconocer que la cobraron -si fue así- y luego ya veremos si es financiación regular,  “irregular”, bote sindical, o chirlas de Sierra Morena.

Claro que esta noticia arrastró a otra: que esta subvención de los 1,8 millones en 4 años, sirvió entre otras cosas, para financiar un “Proyecto de Integración y Fortalecimiento Sindical en Centroamérica y el Caribe”. Pues nada, que el sindicato tuvo que montar 8 “aulas de formación sindical”, en 7 países de Latinoamérica: Honduras, Guatemala, Nicaragua, Salvador, Costa Rica, Panamá y República Dominicana. En total pasaron por estas aulas un total de 890 alumnos –según una publicación interna-, con objeto de recibir formación sobre “la lucha obrera, estrategias de presión en las empresas y enseñarles que la concertación con instituciones y patronal son una vía muy importante para lograr la paz”. Bien, y si ello beneficia al sector productivo de Latinoamérica, porqué no lo pagan ellos?

Ahora hemos sabido que el IX Congreso Regional de UGT, celebrado en 2009, fue un congreso que por lo visto fue de  gran importancia, si tenemos en cuenta el coste que representó para las arcas públicas; 563.000 euros, al que hay que añadir el coste de 700 maletines y bolígrafos  de marca que se repartieron entre asistentes.
Sorprende, que una organización se autodefina como defensora de los trabajadores, no adquiera estos 700 maletines en nuestro país para que la fábrica tenga mayor carga de trabajo  -cuando eso es lo que falta-  y los encargue a una firma asiática?

El secretario general del sindicato, Cándido Méndez, compareció en una cadena de televisión alegando no tener constancia de las irregularidades publicadas e incluso dando a entender estar muy afectado.
Hace dos días un portavoz de UGT, Tony Ferrer, decía que hay una campaña para desprestigiar al sindicato. Vaya, que se podría decir aquello de,  “Tratan muy mal, eh”.
Realmente parece una guasa, que ante este colmo de despropósitos, lo único que se hace es convocar dos reuniones, mientras Méndez, que además de llamarse Cándido, pretende que creamos en su candidez, queda bastante tocado.

Este baile de subvenciones, trufado de facturas pagadas por la Junta de Andalucía, que no se correspondían a los conceptos prefijados, define cual ha sido en este país el modelo de funcionamiento sindical. Aquí confluye una afiliación sindical muy baja, con una profesionalización del sindicalismo; con delegados liberados de asistir a su puesto de trabajo y subvenciones que pagamos entre todos, que no siempre parecen destinarse a formación laboral.
Parece que lo más razonable sería, que los sindicatos se sostuvieran por sus propios medios, que a su vez la formación laboral pasara al Estado, desapareciendo con ello, las subvenciones millonarias a la Comisión Tripartita  - UGT, CCOO y la Patronal- que estableció en su día Felipe González.

Mijail  

Etiquetas:


martes, 26 de noviembre de 2013

Des de la meva finestra


Mas, un Quixot del segle XXI

En la sessió del Parlament corresponent al primer dimecres de novembre, el President Mas reivindicà un cop més la seva consulta, referint-se a que li agradaria, que Espanya fos com Canada, on a “Quebec han votat dues vegades”.  

El que passa, es que quan es proposen canvis tant radicals, s’han de donar totes les explicacions i potser encara més. Mas no va explicar, com el govern regional de Quebec, va instar a l’any 1995, un segon referèndum, consultant a la població en una pregunta llarga, que venia a dir: “Desitja vostè separar-se de Canada i que ens convertim en un Estat independent”? La resposta va ser, no.  
Fins aquí no passaria res, si no hagués estat per les greus conseqüències que els quebequesos, de ben segur no oblidaran: abans de les consultes la ciutat amb més pes dintre del Canada Federal, era Montreal a la regió de Quebec, amb les consultes, moltes empreses van marxar cap a Toronto, que és la ciutat més important de la veïna regió de Ontario. Avui dia, Toronto és la ciutat més gran de Canada i el major centre financer del país, però també està considerat un dels majors centres econòmics del mon. Això ha comportat, que una casa a Montreal valgui la meitat que a Toronto, el mateix que passa amb els sous.
La comprovació del que dic, es veu en les últimes eleccions federals del 2011: de 308 escons, el partit Quebequès (que va promoure la consulta) només en va aconseguir 4.
Em pregunto: És això que el que vol aconseguir el president Mas pels catalans? 

També hauria d’haver explicat, que la fuga de les 900 empreses des de Catalunya cap la Comunitat de Madrid, ja es un fet i per tant ja ens comencem a semblar a Quebec. Aquest serà el trist mèrit de CiU, ERC i CUP en tot aquest enrenou innecessari.

Passant a una altra qüestió, ara diu Mas que més que a la consulta, proposa anar directament cap a la declaració unilateral de independència, quan crec recordar, que per a ser investit President de la Generalitat (com en totes les altres autonomies), és obligatori prometre acatar la Constitució. En aquest cas, Mas està anunciant que pensa desacatar-la, quan va prometre al contrari. I quina confiança podem tenir els catalans, en un President que vol incomplir la Llei?

De fet, fa dies que algunes persones del seu partit que diuen sentir-se preocupades, expliquen en confiança, com Mas “intueix que pot acabar sent inhabilitat però com que no ha trobat la manera de fer marxa endarrere, el que ha fet es pujar al cavall desbocat de Don Quixot i es dedica a atacar a uns gegants, que només són molins de vent”.
Ara s’acaba de publicar que persones del entorn de Mas diuen que cada cop està mes sol i el comencen a veure com un esquizofrènic.

Pel bé de tots, potser hagués estat preferible que Mas, en comptes de llegir llibres de cavalleria, s’hagués llegit la historia recent de Canada, segurament no tindríem tants problemes.
Pel bé de la seva causa, valdria més que Junqueras no hagués exercit de bocamoll a Brussel·les, amb la seva ximpleria de fer vaga una setmana.
Si mirem partides d’escacs, veurem com els nervis sovint provoquen una errada que sol aprofitar el contrari. Junqueras ha tingut una errada decebedora per la causa, que estan aprofitant ja els seus adversaris.   

Etiquetas:


lunes, 25 de noviembre de 2013

La Tira


Una normativa municipal inútil i repressiva  

Al gener de 2009, l’Ajuntament de Lleida va aprovar modificar l’Ordenança de Civisme, per poder sancionar amb multes de fins a 3.000 euros una prostitució   al carrer que sembla crònica. Aquesta va ser la solució proposada i aprovada pel nostre Alcalde, una solució en definitiva, que es redueix a la repressió, encara que d’altres creiem, que la millor solució fora la regulació, tal i com l’apliquen en altres països avançats com per exemple Suècia, on en només cinc anys es va reduir dràsticament la xifra de dones dedicades a la prostitució. En ciutats com la capital Stockholm, les dones dedicades a la prostitució s’han reduït en dos terceres parts, en altres ciutats pràcticament ha desaparegut. La solució  està composta de dues parts complementaries, una passa per sancionar a treballadores del sexe i a clients i l’altra en la que es fa més incidència donada la mentalitat social del país, està destinada a la inserció de les dones en el mon laboral per tal de treure-les de l’ambient denigrant en el que es troben.

Al 2009, l’alcalde Ros va fer aprovar la modificació repressiva de la Ordenança de Civisme, des de la majoria absoluta del PSC, comptant  amb el recolzament de CiU i PP. ERC es va abstenir i ICV va votar en contra al considerar que aquesta ordenança “criminalitza a les treballadores sexuals”.
En aquell moment, l’alcalde Ros va defensar les sancions repressives contra prostitutes i clients al carrer, per “considerar que és una activitat denigrant per les dones”, tot i afegint que portarien accions a traves de Serveis Socials per ajudar-les, cosa que no tenim noticia que s’hagi complit. El que sabem, és que s’han imposat unes quantes multes.  

Ara apareix un estudi de les universitats,  UDL i URV, que diu haver arribat a la conclusió de que l’ordenança municipal contra la prostitució no ha acabat amb el problema, ja que prohibint la prostitució al carrer, no fa més que penalitzar i criminalitzar la pobresa d’aquestes dones. Sembla que per arribar a aquesta conclusió, no feia falta que pensessin massa, això alguns ho sabíem des del primer dia. És el que diu el sentit comú, o allò que diuen la “universitat del carrer”. Pot ser que, per arribar a aquestes conclusions no feia falta fer un estudi universitari.
No seria potser millor, dedicar les seves energies a investigar com crear llocs de treball pels joves que estudien allí?

La aplicació només parcial de l’Ordenança de Civisme porta a aquest estudi, a proclamar unes conclusions que són un una gran veritat: “La tasca assistencial que es tenia de portar a terme amb aquest col·lectiu de dones, malgrat que ho recullen les ordenances, no s’aplica quasi mai”
En resum, es tracta d’una normativa que només té una finalitat visual, apartar les prostitutes dels carrers, per la qual cosa ara es tenen d’amagar a la vista dels vianants, el que no significa que desapareguin, sinó que canvien d’ubicació. A més, aquí pot incidir allò, de que tot el que es prohibeix, pot augmentar el seu atractiu i cridar encara a més seguidors.

El nostre Alcalde, potser influït per la seva exacerbada religiositat, ha fet un pa com una coca, amb una ordenança que no aconsegueix reduir la prostitució a la ciutat, només amagar-la una mica en certes zones, perquè no oblidem que en altres zones, les treballadores del sexe continuen al carrer com sempre, donant a entendre que no s’han assabentat de la ordenança municipal.
Aquest exemple resulta ser molt il·lustratiu de com governa Ros la ciutat. Posar cara de bon xicot, molta xerrameca, bla, bla, bla, però a l’hora de la veritat tot són tifes per tot arreu. A veure si algun Fiscal li estirarà l’orella i acabarà sortint al Mundo?

Etiquetas:


sábado, 23 de noviembre de 2013

El llapis impertinent

Mas explica la vaga que van fer un miler de farmàcies, perquè la Generalitat no els hi paga les receptes


Etiquetas:


viernes, 22 de noviembre de 2013

El Confidente


Plan de reforma local

La crisis golpea a todos, el nuevo Plan de Estabilidad obligará a Autonomías y Ayuntamientos, a subir de nuevo impuestos y tasas por un importe total de 4.340 millones de euros, en los próximos dos años.
También traspasa numerosas competencias desde los ayuntamientos a las comunidades autónomas, extremo este muy criticado desde las CCAA por falta de recursos, cuando además de ello, estas habrán de recortar otros 8.000 millones en los dos años venideros.

Yendo a los datos y para tener una referencia, diremos que en 2012, del total de los 8.330 millones de euros que gastaron las CCAA, la mayor partida correspondía a Servicios Sociales, con 5.118 millones, en Educación con 2.410 y en Sanidad con 802.

Por parte de los ayuntamientos, habrán de hacer un nuevo plan de recortes, al tener que rebajar gasto por 8.000 millones entre 2014 y 2019, siendo en el año 2015 donde más se recorta.

Uno de los sectores más afectados será el de los Servicios Sociales, lo cual puede comportar la desaparición de gran número de ayudas y por tanto, la desatención de millones de personas.

Desde la Asociación Estatal de Directores en Servicios Sociales, han hecho un recuento de usuarios, por lo que alertan de que aplicando esta reforma, se pueden quedar unos siete millones de ciudadanos, que hoy ya están en situación de vulnerabilidad, aún más desatendidos si cabe.
Lo más castigado sería el medio rural que se vería completamente abandonado. Según esta asociación, la reforma plantea extraer los Servicios Sociales de las competencias municipales, para que pasen a formar parte de los deberes de las CCAA.

Todo ello llega en un momento en el que tenemos un riesgo de pobreza o exclusión social que llega ya al 28% de la población.

No se sabe aún, como se haría para transferir a las CCAA las residencias geriátricas, que pueden verse obligadas a cerrar, dada la imposibilidad que tendrán de asumirlas a causa del déficit presupuestario. Nos estamos refiriendo a más de 30.000 plazas que están ocupadas actualmente.
Por último queda por ver, que pasará con las 60.000 personas que trabajan en servicios sociales; puede que sólo les quede dos salidas, o pasar a otra administración con movilidad geográfica incluida, o engrosar las listas del desempleo, al haber quedado amortizado su puesto de trabajo.
Desde el Gobierno se nos dice que la crisis comienza a remitir. En todo caso, es una apreciación que los ciudadanos de momento ni vemos, ni experimentamos; la tasa de paro así lo demuestra. Después de ver como la opción laboral dependiente del ladrillo está quebrada por muchos años, o hablando en plata, están sobrando y sobrarán muchos inmuebles. ¿A qué está esperando el Gobierno para potenciar la opción laboral industrial?  

Etiquetas:


jueves, 21 de noviembre de 2013

Des de la meva finestra


Els viatges de Bárcenas 
  
L'ex tresorer de PP ara empresonat degut al cas Gürtel, viatjava tot sovint a Suïssa. Bárcenas deia que era molt afeccionat a l’esquí, ara sabem que una altra de les seves aficions que no comentava, era fer esquiar bitllets de banc des d’Espanya fins a Suïssa, l’avantatge d’aquesta modalitat d’esquí, és que no feia falta que hi hagués neu en les muntanyes, els diners relliscaven en sec de frontera en frontera.

El jutge Ruz que porta el cas Gürtel, acaba d’incorporar segons s’ha difós, una nota interna del banc Lombard Odier de Ginebra, on el “gestor” bancari de Bárcenas, Frederic Mentha, recull com al 28 d’agost de l’any 2000, Barcenas va anar a ingressar 22 milions de pessetes en efectiu (132.000 euros), al compte “Novis”. L’empleat del banc, fa constar que entre els diners va detectar un bitllet de 10.000 pessetes que la màquina va treure com a fals.
Diu que immediatament, Bárcenas el va reposar amb un altre bitllet que duia a la butxaca. La nota diu que se li van fer dos comprovants: un pels 22 milions de pessetes i un altre comprovant condicional, pel bitllet dubtós que va ser enviat a Espanya per la seva comprovació.

Aquesta informació l’afegeix Ruz, al informe de la UDEF, segons el qual, aquest compte que va estar cancel·lat l’any 2005, va enregistrar 18 ingressos d’importants quantitats de diners, tres dels quals van ser fets en efectiu. Un altre ingrés en efectiu que va anar a parar a aquest compte, va ser de 240.000 euros al gener del 2004. La nota continua dient, que només a l’any 2000, hi va ingressar un total de 672.000 euros.

Que un personatge com aquest mogui diners d’un país a un altre no és cap novetat, el que crida l’atenció, és que pugui portar 22 milions de pessetes en una maleta (o dues) i en el moment de sortir del nostre país els cossos de vigilància policial no ho detectin. Aquí es parla de tres importants ingressos, però en podrien haver més dipositats en altres comptes.

La pregunta és: com es poden treure tants diners per la frontera (encara que sigui la de l’aeroport) sense que la policia no s’adoni de res?  Perquè, si Bárcenas era enxampat fent evasió de capitals, corria un greu risc legal.  O és que no el corria?

Per alguns, pot arribar a ser inquietant la frase que en referència a Bárcenas, fa poc ha escrit el periodista Raúl del Pozo en la seva columna: “El preso calla, en espera de que se acerquen las elecciones”.

Etiquetas:


miércoles, 20 de noviembre de 2013

Diario de a bordo



Cuando un notario se hace notar
Ya se sabe que en teoría, quien es requerido en calidad de testigo por un Juzgado, está obligado a decir verdad. Y qué ocurre cuando un testigo al ser preguntado declara fantasías?
Lo pregunto porque el notario de Aizoon, Carlos Masías, declaró el pasado fin de semana ante el juez Castro, exculpando a la Infanta: “Ella no sabía nada. La usaron de pantalla ante Hacienda”.

Si no estoy equivocado, este notario fue quien intervino en la constitución de la empresa Aizoon, y si no ando engañado, la Infanta era propietaria del 50% de esa empresa. 
Según esta novedosa teoría declarativa, cualquier tropelía cometida por el socio de una empresa, podría ser exculpado con la simple declaración del notario, diciendo algo así como, “Este señor no es culpable”. Algo que no parece eximir jurídicamente de responsabilidad a nadie. Sería como dejar la decisión de sentencia judicial en manos de un notario.

Lo que parece incoherente es que el juez le pregunte cual era el grado de participación en la empresa?  Pero si ya lo dice la escritura: la Infanta era propietaria al 50%.
De todas maneras, ignoro si el juez Castro tendrá en cuenta la lógica más elemental, pero imagino a un matrimonio que no es millonario, cuando llegando a casa el señor le comunica a su esposa: “He comprado un palacete de ocho millones”.  ¿Ustedes no creen, que en buena lógica la esposa pregunte: “Oye, y estos millones de dónde han salido”  y ante ello, el marido deba explicarle la procedencia del dinero?
Por tanto, para mi parece probado, que la Infanta estaba al tanto de todo. Blanco y en botella. Añado, que no creo ser el único que se atreve a decir lo que piensa sobre este particular, pues entiendo que la condena ciudadana es bastante amplia  ¿Podríamos hablar de unanimidad?

Me gustó la reacción de la abogada de Manos Limpias, quien con muy buen criterio, preguntó al notario, cómo podía saber el grado de participación o de implicación de la Infanta en la marcha de la empresa, si él tan solo se habría limitado a dar fe de la constitución de la sociedad, a lo que el notario respondió: “Es una apreciación personal”.  ¡Vaya, y cómo no añadió, que él también es notario por pura apreciación personal !  Que se sepa y hasta la fecha, los dogmas de fe no constituyen prueba judicial.
¡Sorprende, que este notorio notario -licenciado en derecho-, intente demostrar, no saber que se le está pidiendo una apreciación objetiva y no subjetiva, cuando no, “apañativa”!

Con fantasmadas exculpatorias como esta, ya nos podemos temer que el caso Noos, o sea al caso Urdangarín, Infanta, Torres y esposa, en el que se expoliaron  -presuntamente, o no-  unos cuantos millones de dinero público, vaya a quedar en nada, a pesar del meritorio empeño del juez Castro por hacer justicia. Quizás estemos una vez más, ante aquello de para este viaje no hacían falta alforjas.

A estas alturas del guión, me pregunto si todavía debe quedar alguien en el país, que sea capaz de creerse aquello de que todos somos iguales ante la ley, lo cual nos recordaba el Rey en su mensaje de Navidad. Es como para preguntarle: ¿Qué Majestad, cómo andamos de memoria? Claro que él también me podría increpar con aquel repente suyo del: ¿Y porque no te callas?   Pues mire, ni me callo ni pienso hacerlo, menos aún cuando acabo de ver un titular de prensa que dice: “A los Duques de Palma, las declaraciones de renta de 2006, 2009 y 2011 les salieron a devolver un total de 14.776 euros por deducciones que Hacienda considera “irregulares” o “no justificadas”. Más adelante dice: Aizoon defraudó 281.000 euros en 4 años y Hacienda considera que no es delito fiscal. Pues eso, como dije antes, blanco y en botella.      

Mijail

Etiquetas:


martes, 19 de noviembre de 2013

Àudio visuals i divulgatius

Imatges captades per la NASA

En la pàgina de la NASA i obrint els seus apartats, podreu veure unes imatges impressionants captades per satèl·lits amb telescopi que estan viatjant u orbitant  en el espai exterior. Són potser, unes imatges tant reals com inimaginables per la ment humana. 

(Podeu teclejar u ombrejar, copiar  i enganxar al buscador del YouTube:)
NASA Images | NASA

Etiquetas:


lunes, 18 de noviembre de 2013

La Tira


No tot el que salta és un cangur
Ens va sobtar veure a la premsa, com una família veïna de Lleida, té com a mascota un cangur de raça petita. Es veu que cada dia el treuen a passejar dues vegades per la zona de la Plaça dels Pagesos. Els vianants es queden molt sorpresos en veure al cangur “Roger” saltant pel carrer. La veritat és que molts de nosaltres no havien vist mai un cangur al natural saltant pel carrer. No obstant, de saltimbanquis i gent que va saltant d’un lloc a un altre, sí que hem vist.

Hem buscat el significat de la paraula saltimbanqui i hem trobat: “Xerraire i titellaire, el saltimbanqui no té la reputació que és mereix, puja a les tarimes i comença a pregonar o divertir a la gent que passa. Saltimbanqui ve de la paraula italiana “saltimbanco”, que es composa de “saltare” (saltar), “in” (en) i “banco” (tarima)”.

Salvant les distancies i sense ànim d’ofendre, tenim a Lleida a una persona molt coneguda que es mestre en saltar d’un lloc a un altre, encara que també sembla bastant expert com a xerraire de tarima. Ens estem referint al nostre Alcalde que primer va començar la seva militància política en el PSUC, un partit de caire comunista, desprès va anar o va saltar al PSC, de caire socialdemòcrata i ara,  el poden fer fora del partit, si vota diferent al sector oficial, segons li van llegir ahir la cartilla.
Per si aquesta circumstancia s’acabés donant, Ros va anunciar que muntaria un partit “blanc”, però hem sentit a dir, que el més probable és que donés un altre salt, però aquesta vegada cap a “La Casa Gran del Catalanisme”, una entitat convergent on ja hi han fet cap altres companys seus.
Si aquest salt acabés fent-se realitat, quedaria provada l’actitud trànsfuga del nostre Alcalde, en presentar-se a les eleccions per un partit i acabar la legislatura en un altre. De fet, Ros salta en una sola direcció, d’esquerra a dreta i cada cop més cap a la dreta.

Hem de recordar una de les clàssiques patinades “zapateres” en la campanya electoral del 2003, quan Zapatero va dir en acte electoral a Maragall: “Pascual, porque lo comparto, apoyaré el estatut que salga del Parlament”, convençuts com estaven, de que fent-se passar per catalanistes, podrien suplantar l’opció electoral de CiU, atraient cap al PSC vot convergent que li pogués treure la majoria a CiU.  

Desprès d’aquest suposat compromís que només va estar una farsa, crida l’atenció, la coincidència de que CiU començà a jugar fort en una reivindicació a la que en van dir “el dret a decidir”.
A partir d’aquest moment, la directiva convergent va aposta molt fort per aquesta carta, convertint-la en el seu principal motor programàtic. 
No és difícil deduir, que aquesta idea-força de la directiva convergent, podia aconseguir ser una juguesca de varies derivades complementaries però amb un sol objectiu: des de poder continuar presentant-se davant els electors com els més catalanistes de tots, a preveure que si ells arribaven al Govern, aquesta idea-força els hi podria servir per embolicar els problemes reals dels catalans, amb el paper del sobiranisme esperançador que tot ho tapa. També podria servir per intentar una trencadissa en la cúpula del PSC, la qual cosa podria donar certa avantatja electoral a CiU sobre els seus adversaris.

Ni podem provar que aquesta fos la estratègia de fons de CiU respecte al “dret a decidir”, ni ells van dir mai que no ho fos, però és que en aquest punt estem i tot apunta cap aquí, almenys que vulguem creure en les casualitats. Potser foren massa casualitats, tantes que al PSOE sembla que ja no se les creuen.  

Etiquetas:


miércoles, 13 de noviembre de 2013

Col•laboradors


¡Otra luz es posible!

En España el mercado eléctrico lleva ya liberalizado desde 2003, es decir, los usuarios tienen derecho a cambiar (al igual que puede hacerse con una compañía de telefonía) y quizás no lo sepan, puesto que el 98% de los hogares continúan siendo clientes del mismo proveedor, que es uno de los cinco grandes.

En mayo de 2011, comenzó a funcionar la empresa Holaluz.com con sede en Barcelona, una compañía formada por tres ingenieros industriales, que decidieron crear una comercializadora, es decir, una empresa que compra electricidad en el mercado mayorista y la vende en el mercado minorista.
Los objetivos que se marcaron son: Diferenciarse en el precio, una ventanilla única para hacer todas las gestiones, no tener contrato de permanencia, claridad en la factura de la luz y ser una compañía enteramente on line para reducir costes.

En 2010, los tres socios invirtieron 300.000 euros en la empresa. En 2011 la Empresa Nacional de Innovación (ENISA) les concedió un crédito de 550.000 euros. Entre 2012 y 2013 el Instituto Catalán de Finanzas les prestó 300.000 y el Ministerio de Industria otros 300.000 euros.

La semana pasada, Holaluz.com ganó la puja de la OCU, haciéndoles una oferta a un precio un 8% por debajo del valor medio de mercado, lo cual supone para los usuarios contratantes, un ahorro de 49 euros anuales, según estimaciones de la OCU. Esta empresa bajo el lema de: “Otra luz es posible”, sirve energía eléctrica a 320.000 hogares, con una facturación ya asegurada para 2014 de 40 millones de euros.

Puede informase de todo ello en:
 HOLALUZ.COM

Etiquetas:


martes, 12 de noviembre de 2013

Des de la meva finestra

Un Fòrum foradat
  
Practicament durant tot l’any 2004 va estar obert el nomenat Fòrum Universal de les Cultures, un esdeveniment, que si faig cas a les persones que m’ho van preguntar, he de concloure que ningú sabíem realment el que era. La oficialitat en aquell moment, no podia respondre aquesta qüestió, senzillament perquè no tenia cap resposta. Dient-ho d’una forma planera, no en tenien ni idea de com justificar una obra faraònica, a banda de dir-nos que era un “punt de trobada per les cultures”.
El cert de tot, és que la gent va entendre molt bé el que estava passant allí: una despesa monumental sense cap control pressupostari i encara menys utilitat ciutadana.

És veritat, que al llarg de l’any, des de ciutats i pobles grans, es van posar autocars gratuïts a disposició dels ciutadans, per tal de que anés quanta més gent millor a veure el Fòrum, segurament amb la intenció de augmentar la estadística per així poder justificar d’alguna manera la despesa tant exagerada.
La major part de la despesa se l’emportà la construcció de l’edifici triangular de 180 metres de costat i 25 d’altura.
Va estar en la Comissió d’Infraestructures i Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, del 24 de maig del 2001 quan es va informar de que l’edifici costaria 48 milions d’euros.
El sorprenent va ser, quan al 2009, Ángel Sánchez, director general de l’Empresa d’Infraestructures Municipals, contestant a una pregunta en seu municipal, detalla que el cost de l’edifici va estar de 133,9 milions d’euros, precisant que 90,9 milions, els va posar l’Ajuntament de Barcelona, 30 la Diputació i la Unió Europea a traves dels fons FEDER en va posar 12,9. I si comparem el pressupost inicial amb la despesa final, veurem que resulta realment impressionant, el fet de que una obra pública tingui un sobrecost del 178%.

Deixant de banda, que en un futur se li pugui donar a l’edifici (que per cert comença a estar una mica deteriorat), la utilitat de posar-hi allí un museu (com apunten algunes intencions), a banda d’això, no s’ha sabut que cap auditoria, cap Jutjat ni cap fiscal, hagi pres interès en esbrinar que va passar allí amb el pressupost inicial i el cost final.

Casi sembla evident que algú va fer allí un gran negoci sense cap transparència i per tant a esquenes dels ciutadans sense que de moment, se li hagi exigit cap tipus de responsabilitat. Per tant a la pregunta: què va estar el Fòrum de les Cultures, ara podrirem contestar sense por a equivocar-nos, que no va estar més que un dels tants forats negres on desapareixen els diners públics.

És l’evidencia de que només se’ns exigeix transparència als ciutadans, quan aquesta mateixa transparència no passa per cassa dels governants. Un cop més, la pandereta catalana i  quan no són els pujolistes, són el tripartits, de malbaratadors no en sortirem. 

Etiquetas:


lunes, 11 de noviembre de 2013

Diario de a bordo


El caso del tren fantasma

Parece ser que en el PSOE de Andalucía, últimamente también se han hecho visibles algunos “manos largas”. Al caso de los ERES fraudulentos, que es el caso de corrupción con mayor importe trincado que se haya dado en toda Europa, se les añade ahora otras cosillas; por ejemplo una ex alcaldesa de Jerez de la Frontera que  –presuntamente- aplicó unas ayudas del Plan E, a fines distintos a los solicitados. Bueno, puede que tuviera un lapsus mental y no se acordara de lo que habían pedido, ya se sabe que a veces la memoria flaquea y algunas subvenciones  –puñeteras que son ellas-  equivocan el camino solo para fastidiar. 

Se suma además otra dirigente del PSOE, con alguna que otra dificultad; se trata de Luisa Ruiz ex alcaldesa de la localidad cordobesa de Peñarroya-Pueblonuevo. Pues nada, que el Ayuntamiento ingresó unas ayudas millonarias destinadas a construir un “Museo del Ferrocarril”, al que por más que buscan no consiguen dar con él. Estas ayudas procedentes de subvenciones estatales, autonómicas y de la Unión Europea, también estaban destinadas a construir un tren minero llamado “El Guadiato”. Si es que estas subvenciones, ya se sabe, siguen caminos torticeros. Bueno pues esto ha resultado ser una filfa de tren, que ni está ni se le espera; de todas maneras, que miren bien dentro de la mina, no vaya a ser que esté dando vueltas por las galerías y no acierte a dar con la salida.

Esta parece ser la causa por la que la Guardia Civil ha detenido a la ex alcaldesa dentro de una investigación a la que han dado en llamar operación “Rocket”. ¡Vaya, igual es que esta ex alcaldesa, es una roquera empedernida!

Sea como fuere, la ex alcaldesa implicada en este presunto fraude millonario, está acusada de delito contra la Hacienda Pública, falsedad en documento público y prevaricación. Pero a las sospechas que recaen sobre ella, se pueden añadir otras perlas  según las investigaciones del Grupo de Delitos contra la Administración, ya que el supuesto fraude podría ampliarse a posteriores contrataciones públicas entre 2007 y 2011, que se hicieron como aplicación de ciertas subvenciones.

Aquí se puede añadir para completar currículum, que en 2010 su nombre ya se vio envuelto en un escándalo cuando se supo que había puesto a su marido como asesor del Ayuntamiento. Decir también, que a primeros de octubre, el Banco de España la sancionó con 20.000 euros, como consecuencia de las irregularidades detectadas en la gestión de Cajasur, cuando la ex alcaldesa era consejera de dicha caja.

Luisa Ruiz está considera dentro del PSOE andaluz, como una de las dirigentes más cercanas a la actual presidenta -formando parte de la ejecutiva del partido- Susana Díaz, quien cuando aceptó de manos de Griñán la investidura, enarboló la bandera de la lucha contra la corrupción como una de sus principales tareas, mientras algunos en el partido parecen estar empeñados en el desvío de subvenciones. ¡Pero bueno…! 

Todo esto no parece beneficiar demasiado a los andaluces, ni a la recuperación de la crisis, pero es lo que hay.


Mijail

Etiquetas:


viernes, 8 de noviembre de 2013

Àudio visuals i divulgatius

Originals malabaristes 

(Podeu teclejar u ombrejar, copiar  i enganxar al buscador del YouTube:)
STRAHLEMANNI & SOHNE – Jonglage Strip Tease

===========

Safari, leones atacan a búfalos 

(Podeu teclejar u ombrejar, copiar  i enganxar al buscador del YouTube:)
Ataque de leão - Bufalo

Etiquetas:


jueves, 7 de noviembre de 2013

Col•laboradors


Mandala

Mandala es una palabra, que en sánscrito significa círculo sagrado. Algunos lo llaman “el laberinto de los círculos”. La teoría es que se utiliza para meditar, concentrar energía, equilibrar los desordenes, producidos por diferentes factores, que alteran y desestabilizan.

La realización de mandalas es eficaz para armonizar, estabilizar y controlar estados de crisis, ansiedad y desequilibrios. Su meta es fomentar la concentración de la energía en un solo punto durante la meditación.

Hay quien usa mandalas ya dibujados y simplemente se dedica a colorearlos, en cambio otros prefieren hacer el dibujo y colorearlo después. Al parecer los mandalas más impresionantes son los que surgen directamente de la imaginación sin que haya un pensamiento o propósito preconcebido. Se utilizan para restablecer el orden perdido con anterioridad y especialmente con un propósito creador.

La utilización de los mandalas se remonta a la antigüedad; hay grabados en las pirámides egipcias donde muestra que utilizaban los mandalas para su concentración, energización del lugar, meditación profunda, o para elevar el nivel de conciencia. Hay papiros que muestran la utilización de mandalas dentro de las casas para mejor la captación de energía y crear un ambiente de armonía, o para transmutar la energía negativa en positiva.

En la civilización china, hay varias formas de mandalas, hoy son usados con la intención de generar abundancia y prosperidad en el trabajo, o para fortalecer la salud.
En ciertas tradiciones fue usado para crecerse ante cualquier situación. Desde tiempos remotos, los mandalas fueron utilizados por los sabios, y sacerdotes en sus meditaciones, sanaciones, en complejos rituales de diferentes culturas y regiones orientales, en el hinduismo, el tantrismo, el budismo, el lamaísmo tibetano, etc.

A veces parecen laberintos auténticos. El denominador común es el círculo (unos o varios) que rodea un núcleo interno. Además puede ir acompañado de otras figuras geométricas como el cuadrado o el triángulo.


Etiquetas:


miércoles, 6 de noviembre de 2013

Opinió


“Mig estorvo” Duran

Quan jugàvem a futbol de petits, i teníem totes les posicions assignades, i arribava algú amb el partit començat i preguntava: de què jugo? tots li diem de “mig estorvo”.

Duran, ja fa massa mesos que t’has convertit en el malson de les matinades mediàtiques. Quan sembla que tot va bé, apareixes tu amb les teves ocurrències i abarateixes el somni.

El pitjor de tot és que no acabo d’entendre en nom de qui ho fas tot això. Ja que el soci de la teva federació, per la qual ha sortit elegit democràticament, no està en la banda d’aquestes ocurrències.

No entenc a qui representes quan negocies amb la vicepresidenta del govern espanyol: si als independentistes no ens representes, al partit majoritari de la teva coalició tampoc, i a la gent que vam sortir al carrer a les manifestacions més populars de la Europa moderna menys.

És clar, dóna la casualitat que en aquests moments històrics pel nostre país tu sempre ets a l’estranger i no pots viure amb directe la força d’un poble que crida independència, que no parla en absolut de pacte fiscal, ni de concert econòmic ni federalisme, ni molt menys d’una tercera via que porta a via morta tots els nostres somnis i les nostres il·lusions.

El poble català vol votar: si anem cap a la independència si o no, per això ha sortit al carrer i vol trencar cadenes amb l’Espanya amb la que tu dius negociar. Deixa que la democràcia digui de forma pacífica i ordenada el camí cap on hem d’anar. Si perdem aquesta batalla ho farem amb dignitat, i sabrem esperar el poder algun dia guanyar- la, doncs creu-me que el relleu està assegurat.

Quan arribi el moment de la veritat tu on vols ser-hi, Duran, al costat dels patriotes catalans que defensem un nou estat a Europa, o bé al costat dels immobilistes espanyols que encara no han entès a hores d’ara el que representa aquesta voluntat popular de que d’una vegada per totes els sentiments esdevinguin drets.

Què et passa amic Duran? Què estàs amenaçat? Què t’han enganxat en alguna cosa, que els hi deus algun favor molt gran? Com la sentència del cas Pallerols amb indults incomprensibles inclosos. Què té res a veure que la Caixa Laietana hagi desaparegut del mapa i estigui amagada en el fons del mar llapissós de Bankia?

El poble català ha iniciat una travessa cap a la llibertat i no l’aturarà cap cant de sirena que vulgui enfonsar el nostre vaixell.

Per últim dir-te una vegada més,  que et presentis a les eleccions en solitari, que encapçalis la llista del teu partit Unió Democràtica de Catalunya, per veure la força democràtica que tens per negociar en nom de tot un poble, que com he dit abans, ni representes ni representaràs mai.

La força popular de Catalunya en aquests moments us ha desbordat a tots els polítics. Canvia el pas, amic Duran, els catalans necessitem polítics tan capacitats com tu perquè liderin les nostres demandes, i m’agradaria molt tenir-te al nostre costat i que deixis de ser utilitzat per la terra castellana com a justificació d’alguna cosa que ells consideren impossible, però que ara que els catalans toquem amb la punteta dels dits no la deixarem escapar.

I el polític que no entengui aquesta força, que plegui, que està fora de lloc.

Miquel           

Etiquetas:


martes, 5 de noviembre de 2013

Diario de a bordo


El oasis catalán solo era un espejismo

Nos decían que era un oasis pero ha resultado ser un cenagal pestilente. Treinta años de nacionalismo han permitido a CiU tejer una red clientelar, parte de la cual ha ido aflorando, gracias a que algunos personajes de la trama, han cantado “La Traviata" –La Extraviada-  sin tener estudios de solfeo, al sentirse ofendidos, maltratados, mal pagados, o simplemente extraviados. Al final resulta, que el oasis de CiU ha quedado en un espejismo, en el cual aparecen algunos beduinos presuntamente pillastres, que deberán sentarse en los banquillos.

Hace meses se publicó un artículo de prensa, donde un miembro de la Fiscalía catalana opinaba que: “Son muy buenos diseñando tramas financieras y por un patriotismo mal entendido, se tapan entre ellos”. Unos comentarios que entiendo acusan a CiU de una forma grave y directa, sin embargo no ha habido ni la más mínima réplica por parte del timonel Artur Mas. Puede que el miedo le aconseje mantener la boca cerrada.

Entre los beduinos llamados por el banquillo aparece en primer lugar, Oriol Pujol  -el fill de l’amo, llamado también el primo de Zumosol-, hijo del ex “president” Jordi Pujol, que aparece ante la Fiscalía como inculpado por un supuesto trato de favor en la adjudicación de las ITV. Aunque esto no es nuevo, ya que en la anterior adjudicación de 1984  -sin concurso público-  se dio el negocio a ECA. Claro que aquí tampoco se puede olvidar a Planasdemunt, condenado a 7 años de cárcel y al duo, Lluis Prenafeta  -el Prena-  y Maciá Alavedra –el gordo- ambos, personas de toda confianza de Jordi Pujol –quien los nombró para elevados cargos-,  pillados y acusados en el caso Pretoria. Y qué decir de Javier de la Rosa –empresario modelo, según Pujol-, condenado por estafar a 7.000 accionistas de Gran Tibidabo.

Siendo “president” Jordi Pujol, este se libró de sentarse en el banquillo por el caso Banca Catalana, entidad financiera que acabó quebrada y absorbida por otro banco. El abogado defensor de Pujol, Juan Pique Vidal, acabó encarcelado juntamente con “el juez del puro”, Pascual Estevill. Pero Pujol amplió su círculo de “amistades peligrosas” a Felix Millet  -el pillet-, acusado ahora por el presunto expolio del caso Palau. Un asunto por el que se le reclaman a CDC hasta 6,6 millones de euros, en concepto de devolución de la presunta “mordida”. Luego implícitamente, CiU debía saber y conocer sobre el expolio?

El hijo mayor de Pujol, Jordi Pujol  -l’hereu-, cuyo patrimonio y cuentas en el extranjero, están siendo investigadas por la Audiencia Nacional, amplia las sospechas, al declarar su ex novia, que viajaban con grandes sumas de efectivo metido en mochilas, hacia Andorra, Madrid y Londres.

Siendo Mas “president”, su cuñado Antoni Rakosnik con su empresa de servicios informáticos, Seidor, facturó a la Generalitat 5,3 millones de euros entre 2006 y 2009. Pero entre 2011 y 2012 facturó 322 millones?  Una familia muy familiar. ¡Cuñaaaaoooo…!

Unió Democrática de Catalunya (UDC) el partido que lidera Josep A Duran Lleida -lo pelat-, consiguió esquivar las sospechas de financiación irregular en los casos “Turisme” y “Treball”, pero con la “sentencia de conformidad” en la que se compromete a devolver lo trincado por el caso “Pallerols”, se entiende implícitamente  -aunque Duran lo niegue-, que UDC se embolsó ilícitamente fondos públicos. Por cierto, Duran declaró que si se demostraba este extremo, él dimitiría. A qué está esperando?  
Me da la impresión, que el entorno nacionalista de Jordi Pujol, siempre hizo “negocios” al amparo de la administración que controlaba.

Durante años, Jordi Pujol hizo creer a sus seguidores, que si alguien insinuaba siquiera alguna sospecha contra él, estaba atacando a Cataluña, como si él encarnara a Cataluña. Ahora esto ya no funciona, aunque Mas lo esté intentando reiteradamente. Un Mas que se ve en el camino sin retorno, de seguir adelante con una consulta que sabe imposible por ilegal, mientras Rajoy –¡vaya con el gallego!- parece esperar pacientemente y “amb il·lusió”, que Mas y Junqueras acaben cociéndose en su propia salsa.

Será muy interesante, ver que depara el final del culebrón, sobre todo porque pueden aparecer nuevos tenores espontáneos, que sin figurar inicialmente en el reparto de esta ópera, acaben cantando sorpresivamente el aria del “Señoría, ahora me acuerdo…”.

Personalmente, creo que la fiebre consultista  que le entró al “President” Mas hace un par de años, es solo una cortina de humo, usada para camuflar los graves problemas ciudadanos que tenemos en Cataluña y que su Gobierno no puede, o no quiere resolver; mientras se monta bronca con la consulta, esta lo ocupa todo y no se habla de los problemas.

Mijail

Etiquetas:


lunes, 4 de noviembre de 2013

La Tira


Una Fira d’interessos 

Ja fa temps que l’Ajuntament de Lleida es porta entre mans un assumpte, que tot i que pugui semblar absurd, ha de tenir per força algun interès al darrera. Perquè, és normal que les coses es facin “perquè sí”? 
Estem parlant de la ubicació (o no) de la mesquita a Lleida, es a dir, primer es va permetre (mirant cap un altre costat) al col·lectiu musulmà ocupar i convertir en mesquita, un magatzem del carrer Nord, sense tenir autorització municipal de cap tipus, mentre el ex alcalde Siurana deia no saber com s’havien posat allí? 
La conseqüència a aquella mesquita “permesa” sense cap mena d’autorització legal, fou que aquella zona del barri es va convertir en un gueto i es va degradar. Els veïns que sempre havien viscut allí, indignats i sentint una gran impotència, van decidir en general, marxar a una altra barriada. Com a conseqüència de la gran oferta venedora del moment, van tenir de vendre els seus pisos a un preu molt baix.

Pel que es diu, algú va comprar per allí massivament, barat i amb moltes perspectives de fer un bon negoci. Sembla que als negociants, desprès d’aquest supòsit, ja no els hi interessava que estigues allí la mesquita i per tal motiu la van fer tancar. De fet, es va aprovar una normativa municipal que permetia derogar en qualsevol moment,  “permissivitat” que existia a partir dels fets consumats, aprofitant un fet que era evident: l’excés d’aforament.  
A partir del moment del tancament, es converteix en una mesquita itinerant.

Ens preguntem (i creiem que amb fonament), si aquesta ubicació de la mesquita, no va ser una eina per “ajudar” a alguns negocis? 
No oblidem que el pont de P. Viana ja estava posat al PGM des de l’any 1995 i que aquella zona, el dia que remunti l’economia serà una zona de elit.

Des de fa un any, l’Ajuntament ha situat la mesquita itinerant en el Pavelló de Vidre que està al parc de Lleida, als Camps Elisis. L’excusa que donen és que “paguen un lloguer de 1.400 euros al mes”.
El dimarts passat va sortir la Sra. Camps, regidora d’Urbanisme, dient  que el Pavelló de Vidre no és una instal·lació municipal, que pertany a Fira de Lleida.
Ens preguntem com es pot dir tal cosa, quan l’edifici és de l’Ajuntament i situat en terreny municipal, a més, Fira de Lleida és una entitat formada per l’Ajuntament i la Cambra de Comerç (CC), presidida pel president de CC, sent vicepresident l’alcalde. I ara ve el més important del tema: quan Fira de Lleida té un dèficit, qui el paga és l’Ajuntament, es a dir, resulta ser una entitat finançada en gran manera per l’Ajuntament de Lleida. Per tant, el que no pot dir sense mentir la Sra. Camps, és que el Pavelló de Vidre no és de l’Ajuntament o donar a entendre, que l’Ajuntament no té res a veure amb el Pavelló. La veritat és que ho té tot a veure, fins i tot nomenar o cessar al seu director, com es ve fent. Oi que sí, Sr. Alcalde?

Continuem demanant que la Sra. Camps ens ensenyi els comprovants bancaris, acreditatius de que el col·lectiu musulmà paga cada mes els 1.400 euros, i si no ens ho ensenya, podem pensar que no ho fa perquè no els té, o dit en altres paraules, que el col·lectiu musulmà no paga res.

Així doncs i resumint, el Pavelló de Vidre és una infraestructura municipal, on qui mana allí és l’Ajuntament que és qui paga. I Fira de Lleida, com a molt , és una mena de muntatge municipal, no sabem amb quines finalitats, ja que el més normal i transparent seria, que fos un departament municipal. 

Per cert, ja seria hora, que desprès de 34 anys de democràcia, arribés la transparència a l’Ajuntament de Lleida. A què estem esperant?  Fins quan Sra. Camps, abusareu de la nostra paciència?

Etiquetas:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]