lunes, 2 de diciembre de 2013

La Tira


Els afanys privatitzadors neoliberals d’alguns socialistes 

L’Ajuntament de Lleida a traves del Departament d’Urbanisme, va anunciar fa poc, que impulsaria la privatització del servei d’enllumenat públic, traspassant-ho a una empresa en forma de UTE, formada per Citelum i Romero Polo, sent aquesta última, una empresa que sembla haver set creada únicament, per a ser contractada per l’Ajuntament de Lleida.
Aquesta nova decisió privatitzadora, ha generat una certa polèmica, quan  possiblement el primer que hauríem de fer, es poder veure la documentació per comprovar si s’ha complert la clàusula de contractació administrativa, segons la qual, les empreses que es presenten a un concurs públic o licitació, han de demostrar prèviament, tenir una experiència suficient en la matèria que és objecte de concurs.
També hi ha una altra clàusula de contractació administrativa, que impedeix acceptar en una licitació, a empreses que han estat condemnades judicialment per casos de corrupció, en aquest cas i segons hem sabut, es veu que estan sent investigades per aquest motiu en l’entorn del cas Gürtel.

Pel que fa a l’afany privatitzador, tant de l’Alcalde com de la regidora Camps, hem de dir que no és nou, però potser caldria replantejar-se d’una vegada per totes, si els veïns de Lleida volem els serveis públics (definits per llei) que ens té de donar el nostre Ajuntament, siguin públics o privats.
Nosaltres, particularment pensem que tot servei públic, ha de ser molt millor i més barat. Perquè si no ho és, haurem de pensar que està afectat per alguna anomalia.
Si la regidora d’Urbanisme ens diu que pensen privatitzar el servei públic d’enllumenat per millorar-lo, esta reconeixent implícitament, que actualment ho estan portant molt malament, i aquesta responsabilitat és seva.

Seguin la teoria de la regidora, també ens podem preguntar, si sent que el servei públic privatitzat millora, perquè no privatitzem també, tots els regidors i fins i tot l’Alcaldia, perquè també les seves actuacions són manifestament millorables. Al menys ens estalviaríem tots els càrrecs de confiança i molts sous de enxufats variats?

Podem veure com funcionen altres serveis privatitzats: fa poc hem vist el que ha passat amb el conflicte de la recollida d’escombraries a Madrid, on desprès de privatitzar el servei, a un preu que les empreses concessionàries consideraven molt baix, van optar per fer un ERE y rebaixar molt el sou als treballadors que quedaven en plantilla. Un cas que pot passar a Lleida qualsevol dia i que ja està passant als Autobusos de Lleida, on l’Ajuntament hi ha anat abocant uns milions d’euros cada any.  
O podeu preguntar, que va passar amb els ferrocarrils anglesos que va privatitzar al seu dia John Major: la línia Londres-Liverpool, explotada per la companyia Virgin Rail, que amb un tren normal i en la classe més econòmica, cobra pel trajecte de 286 km (anada i tornada), 346 euros i amb una forta pudor de wàter al vagó que ve a ser un aroma clàssic d’aquesta línia. Res a veure amb els trens espanyols (AVE, Lleida-Madrid, 930 km  per 98 euros).

En resum i tornant al tema inicial de la proposta de privatització de l’enllumenat públic, primer hem de poder veure la documentació, o es té de publicar. Aquesta és una qüestió essencial per a poder tenir una opinió legal pública sobre el tema. Es a dir, canviar la OPACITAT municipal del nostre Ajuntament per TRANSPARÈNCIA.
Nosaltres pensem que aquest canvi no és cap utopia, és més, creiem que UN ALTRE MUNICIPALISME ÉS POSSIBLE. 

Etiquetas:






<< Inicio

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]