lunes, 2 de diciembre de 2013
La Tira
Els afanys privatitzadors neoliberals d’alguns
socialistes
L’Ajuntament de
Lleida a traves del Departament d’Urbanisme, va anunciar fa poc, que impulsaria
la privatització del servei d’enllumenat públic, traspassant-ho a una empresa
en forma de UTE, formada per Citelum i Romero Polo, sent aquesta última, una
empresa que sembla haver set creada únicament, per a ser contractada per l’Ajuntament
de Lleida.
Aquesta nova decisió
privatitzadora, ha generat una certa polèmica, quan possiblement el primer que hauríem de fer, es
poder veure la documentació per comprovar si s’ha complert la clàusula de
contractació administrativa, segons la qual, les empreses que es presenten a un
concurs públic o licitació, han de demostrar prèviament, tenir una experiència
suficient en la matèria que és objecte de concurs.
També hi ha una
altra clàusula de contractació administrativa, que impedeix acceptar en una
licitació, a empreses que han estat condemnades judicialment per casos de
corrupció, en aquest cas i segons hem sabut, es veu que estan sent investigades
per aquest motiu en l’entorn del cas Gürtel.
Pel que fa a
l’afany privatitzador, tant de l’Alcalde com de la regidora Camps, hem de dir
que no és nou, però potser caldria replantejar-se d’una vegada per totes, si
els veïns de Lleida volem els serveis públics (definits per llei) que ens té de
donar el nostre Ajuntament, siguin públics o privats.
Nosaltres,
particularment pensem que tot servei públic, ha de ser molt millor i més barat.
Perquè si no ho és, haurem de pensar que està afectat per alguna anomalia.
Si la regidora
d’Urbanisme ens diu que pensen privatitzar el servei públic d’enllumenat per millorar-lo,
esta reconeixent implícitament, que actualment ho estan portant molt malament,
i aquesta responsabilitat és seva.
Seguin la teoria
de la regidora, també ens podem preguntar, si sent que el servei públic
privatitzat millora, perquè no privatitzem també, tots els regidors i fins i
tot l’Alcaldia, perquè també les seves actuacions són manifestament
millorables. Al menys ens estalviaríem tots els càrrecs de confiança i molts
sous de enxufats variats?
Podem veure com
funcionen altres serveis privatitzats: fa poc hem vist el que ha passat amb el
conflicte de la recollida d’escombraries a Madrid, on desprès de privatitzar el
servei, a un preu que les empreses concessionàries consideraven molt baix, van
optar per fer un ERE y rebaixar molt el sou als treballadors que quedaven en
plantilla. Un cas que pot passar a Lleida qualsevol dia i que ja està passant
als Autobusos de Lleida, on l’Ajuntament hi ha anat abocant uns milions d’euros
cada any.
O podeu
preguntar, que va passar amb els ferrocarrils anglesos que va privatitzar al
seu dia John Major: la línia Londres-Liverpool, explotada per la companyia Virgin Rail, que amb un tren normal i en
la classe més econòmica, cobra pel trajecte de 286 km (anada i tornada), 346
euros i amb una forta pudor de wàter al vagó que ve a ser un aroma clàssic
d’aquesta línia. Res a veure amb els trens espanyols (AVE, Lleida-Madrid, 930
km per 98 euros).
En resum i tornant
al tema inicial de la proposta de privatització de l’enllumenat públic, primer
hem de poder veure la documentació, o es té de publicar. Aquesta és una qüestió
essencial per a poder tenir una opinió legal pública sobre el tema. Es a dir,
canviar la OPACITAT municipal del nostre Ajuntament per TRANSPARÈNCIA.
Nosaltres pensem
que aquest canvi no és cap utopia, és més, creiem que UN ALTRE MUNICIPALISME ÉS
POSSIBLE.
Etiquetas: eafnayprivatitneolidsocia
Suscribirse a Entradas [Atom]