sábado, 28 de abril de 2012

Redacció



Etiquetas:


El llapis impertinent

Ros demana una Agencia Tributària amb total autonomia

Etiquetas:


jueves, 26 de abril de 2012

El Confidente



Los antibióticos pueden devenir en inservibles

Varias culturas antiguas, incluyendo a egipcios y griegos, usaban moho desarrollado en ciertas plantas para el tratamiento de infecciones. Conocían sus efectos pero no sabían como funcionaban. No sabían que los hongos producen sustancias antibióticas que eliminan las bacterias. La medicina china, utilizaba hace 2.500 años la cuajada mohosa de la soja, para combatir ciertas infecciones. En 1877, Louis Pasteur describió científicamente el principio de la antibiosis, pero no es hasta 1897 cuando el francés Dúchense, describe las propiedades antibióticas de la especie de hongo Penicilium Notatum. En 1928, Alexander Fleming al haber dado con un cultivo de Penicilium que impedía el desarrollo de bacterias, describe perfectamente el funcionamiento de la penicilina.

El primer antibiótico producido en cantidades industriales fue la penicilina en 1943. Cuatro años después, se descubrió cepas de bacterias resistentes a la penicilina. Desde entonces no han cesado de aparecer cepas resistentes a todos los antibióticos; ése es el problema.

Los virus también desarrollan ciertas resistencias antibióticas, pero las bacterias que son los seres vivos más abundantes del planeta y los que tienen una mayor capacidad de adaptación. El porqué hay que buscarlo en su ciclo vital; tienen una vida media de unos veinte minutos, eso hace que las generaciones de bacterias se sucedan a gran velocidad, por lo que las mutaciones propias de la selección natural, lo son en un número elevadísimo, aumentando muchísimo las probabilidades de sobrevivir a un antibiótico. Estas probabilidades aumentan mucho, al tener las bacterias, la propiedad denominada de transferencia horizontal; es decir, cuando una bacteria porta los genes de resistencia, este factor genético es copiado por otras bacterias que entran en contacto con ella, con lo cual aumenta el número de bacterias inmunes.
Algunas de las enfermedades más conocidas que suelen desarrollar resistencia al antibiótico son: neumonía, meningitis, fascitis, tuberculosis, artritis infecciosa. La cantidad de bacterias resistentes a los antibióticos crece a una velocidad preocupante para las autoridades sanitarias.

Desarrollar una resistencia al antibiótico es simplemente una estrategia inevitable de supervivencia como especie, pero según estudios, el abuso del antibiótico al tomarlos en exceso, o tomar antibióticos de amplio espectro, (prácticas casi siempre coincidente con la automedicación), contribuyen en gran medida a aumentar la resistencia bacteriana.

La OMS (Organización Mundial de la Salud), alerta sobre una posible amenaza sanitaria, debida al aumento de la resistencia bacteriana a antibióticos, incluso se teme, que este fenómeno acabe siendo un problema sanitario de primer orden, por lo que aconseja encarecidamente, eliminar de nuestros hábitos la automedicación.

Etiquetas:


miércoles, 25 de abril de 2012

Col·laboradors

Auto de la Juez de Sevilla

Auto de 24 de abril, firmado por la Juez Mercedes Alaya de Sevilla, por la que se envía a prisión al Ex Consejero de Empleo de la Junta de Andalucía, Antonio Fernández García, por haber concedido “a dedo”, 477 millones de euros (395 m + 82 m) en la trama de los EREs falsos de la Junta de Andalucía.
La Juez critica que Fernández permitió enriquecer “a unos” y “empobreció” las arcas públicas, además añade: "Lo verdaderamente grave es que durante tanto tiempo se haya podido olvidar el cumplimiento de la Ley" en la Junta, dice el auto.

Mal empieza la Feria de Abril para el Ex Consejero, que pena, no ha visto el encendido del “alumbrao” de la Feria, se ha tenido que conformar con la luz de la celda en la cárcel de Morón de la Frontera.


Auto de la Juez Alaya

Etiquetas:


Des de la meva finestra


  
Les manifestacions ciutadanes, res tenen a veure amb el vandalisme
  
El sistema està muntat així: els ciutadans al seu dia anem a votar. El partit guanyador o governant (encara que no els hi agradi sentir-ho), s’ho prenen com si fos un xec en blanc i desprès ens imposa les seves tesis. Si no ens agrada la política que ens imposen ens tenim d’aguantar.
El cert és que allò que diuen de la “participació ciutadana” no és més que un eufemisme, una manera de dir les coses, o si em permeteu, un desideràtum. Aquesta situació porta en ocasions a que hagin protestes al carrer, que no solen agradar mai al partit que governa, però que plauen molt (encara que no ho diguin) als partits de la oposició. De fet, no som pocs els que, darrera de determinades grans manifestacions o protestes, vam creure veure a determinat partit organitzant-les.

D’altra banda, els hi volem recordar als polítics o professionals de la política, que la critica és una cosa que va implícita en el seu sou. Si tenen un càrrec on es prenen decisions polítiques que afecten als ciutadans i n’hi ha que volen expressar el seu malestar, doncs ho poden fer. Una altra cosa és, quan aprofitant les manifestacions de carrer, apareixen personatges que es dediquen a violentar la situació. El tirar pedres contra les persones, ferir a les persones, siguin o no policies, el trencar aparadors, el encendre contenidors de escombraries, el calar foc a botigues, el destrossar algun cotxe
aparcat, tot això no és més que violència i no té res a veure amb la protesta. Ni la persona que rep la pedrada, ni el contenidor que es crema, ni l’aparador trencat, ni el cotxe malmès, tenen cap culpa de la decisió presa pels polítics.

El Ministeri d’Interior vol impulsar una normativa per tal de que els vàndals estiguin sotmesos al mateix càstig penal que la “kale borroka”. Seria elevar la pena de desordres públics a dos anys de presó, la qual cosa permet aplicar la presó preventiva als violents.

Posar un límit als vàndals per tal d’eliminar la violència, fora el desitjable, malgrat que tindrem de vetllar el tema, no sigui que dient que es vol posar fre a la violència, es pretengui posar fi a les protestes pacifiques. Per alguns polítics la temptació és gran.

Etiquetas:


martes, 24 de abril de 2012

Diario de a bordo



La llamada de África

Existe una leyenda que aparece en diversos relatos de viajes y tiene que ver con África; dice que quien pisa una vez este continente, siente la imperiosa necesidad de volver a pisarlo, sin embargo conozco a quienes me han expresado el sentimiento contrario; claro que este continente es muy grande y cada cual habla de la feria según le va.
Se habla de una llamada de África, profunda y hasta irresistible. Los grandes viajeros suelen coincidir, en que África es un lugar donde uno siente el latido de la vida día a día, lo cual consigue hacerle prescindir a uno de lo superfluo y le enseña por tanto, a valorar lo realmente importante

Comprendo que el mal visto viaje del rey a África, en plan cacería elefantuna, levante opiniones de todo tipo. Comprendo a quienes defienden la monarquía, lo que no puedo hacer, es callar cuando algunos de estos hacen un franco desgarro de vestiduras ante quienes cuestionan la monarquía. Vamos a ver, ni por esas conseguirán que cambien de idea; menos ahora, cuando según un diputado, ningún vasco ha hecho tanto por la república como el yerno Urdangarín. Por si fuera poco, ahora el rey se embarca en una cacería de lujo prescindible, cuando los españoles estamos en tiempos de austeridad obligada. Aquí cabe esperar que el mismo diputado, añada ahora que ningún rey había hecho tanto por la república. Y claro que hay como en todo, defensores empedernidos, pero ni aún repartiendo disculpas a diestra y siniestra con las mayores habilidades, se consigue esconder la gravedad de la situación.

Es sábado; acabo de ver un tele reportaje en la primera, donde no se oculta el alcance del asunto, pero creo que se han dejado cosas en el tintero:
Se ha dicho que el Gobierno conocía perfectamente y con antelación el viaje del rey a África. Bien, y si lo conocía porque no lo impidió?

Se dice que fue a cazar, en el ámbito de su vida privada. Perdonen que discrepe; el rey es rey las 24 horas del día, por tanto tiene derecho a sus actos privados siempre que estos no interfieran en la imagen de la institución que representa (es la ejemplaridad de la que él mismo habla) y en este caso se ha dado una imagen de monarquía decimonónica privilegiada; una variedad ya en desuso.

Sabemos además porque lo publica una revista, que el rey es una de las personas más ricas del país. ¿De dónde ha salido tanto dinero? Lo pregunto porque a lo mejor con su mismo bolsillo, todos seríamos muy “campechanos”.
¿Quien le va creer ahora cuando en su discurso anual clame contra el paro, habiendo sido pillado en un acto de ostentación, boato o lujo innecesario?

Mientras se comenta que una licencia para poder matar un elefante cuesta 30.000 euros, nos dicen que el safari del rey era gratis total. Que si la cacería la pagaba un empresario saudi. Pues si es así, este regalo debe ser a cambio de algo. No? ¿A cambio de qué?

Lo dicho; ni pidiendo disculpas se consigue esconder la gravedad de la situación. Si el rey quiere de verdad servir al país lo tiene muy fácil: en vez de irse a cazar inocentes elefantes, que se dedique a “cazar” trincones patrios; no hace falta rifle, sólo “interesarse públicamente” para que los fiscales investiguen ciertos asuntillos que parecen inexplicables. No les parece?

Mijail

Etiquetas:


lunes, 23 de abril de 2012

La Tira



Territori comanche a Cappont?

Sempre hem sentit a dir, que no hi ha pitjor sord que el que no vol sentir. Que la sordesa ve sent un mal crònic a l’Ajuntament de Lleida, és una qualitat reconeguda per molts Veïns, que davant un problema ciutadà i sentin-se impotents, opten ja per ni tant sols avisar als serveis municipals, per entendre que és perdre el temps.

Què es pot fer quan la supèrbia, la prepotència i la sordesa, són el motor, o son com una mena de denominació d’origen, d’un Govern Municipal? Bé, davant una situació tant radical, si volem solucionar-la només hi ha una resposta possible: canviar l’equip de govern.

Ve al cas, l’anterior reflexió, perquè lamentablement una vegada més, l’Ajuntament de Lleida, oblida que un Govern municipal ha d’estar al servei del poble i no ha de ser a l’inrevés.

Resulta que un grup de Veïns de la Doctora Castells al barri de Cappont, denuncien com en anys anteriors, que passar per la zona que queda entre el Col·legi i l’acadèmia Studium, té el seu perill, degut a que et pot caure a sobre algun “regal del cel” en forma d’excrement de coloms. I compte, si una esquitxada d’aquestes et cau a la roba, ja pots llençar-la perquè no marxa.

Un any més, denuncien que aquesta zona a partir del mes de març resulta intransitable degut al bombardeig excremental que cau dels arbres. És a dir, diu que sembla que ja no n’hi ha prou en tenir el paviment tot aixecat degut a les arrels dels arbres mal plantats, sinó que a més han de suportar els excrements “dels coloms de la pau”. No es creuen en absolut, que aquest problema sigui tant difícil de solucionar.

Uns quants veïns de la zona, diuen haver enviat aquesta queixa per mail a la regidora de barri, Arderiu, però diuen que ella “ha passat de tot”. És a dir, paraules, les que faci falta i més; bla, bla, bla, però els fets, aneu-los a buscar a la lluna.

En qualsevol cas, i partint de la premissa de que Arderiu és la regidora de barri, però que el barri no és de Arderiu, li preguntem: és correcte, higiènic, saludable, sostenible, ecologista i fins i tot, estètic i cohesionador, que en aquesta zona del passeig, els Veïns no hi puguin passar, ni puguin asseure’s als bancs? Serà que és territori comanche?

Per tant, ens agradaria saber a qui defensa Arderiu, si als drets dels Veïns (que paguen els seus elevats impostos), a poder transitar tranquil·lament per aquesta zona sense paraigües, o a la porqueria que cau de dalt?



Galeria d’imatges

Etiquetas:


domingo, 22 de abril de 2012

Bloc de Lletres



Viajar no es sólo arrastrar la maleta


Creo que lo que más me gusta de viajar es que siento que no necesito nada más, que puedo meter mi vida en una maleta y que me sobra la mitad. También me apasiona descubrir nuevos mundos y paisajes. Supongo que soy curiosa y necesito alicientes, nuevas caras, nuevos olores, nuevas costumbres, nuevos sabores...

Pero viajar puede producir cambios en nuestra personalidad, abre mucho la mente y en mi caso he ido absorbiendo información; he intentado aplicarme el cuento en algunos aspectos en los que antes no me había parado a pensar.

Cada país me ha aportado algo y cada viaje ha ido forjando poco a poco mi personalidad. Los viajes te cambian. Puede parecer que sea un modo de huir de la rutina, pero en realidad es una necesidad imperiosa de conocer todo aquello que desconozco, de ver todo aquello que no he visto y pisar lugares nuevos que no he pisado. En definitiva, para mí viajar es crecer, es la manera más intensa de vivir las sensaciones y emociones que conozco.

He leído una frase con la que me he sentido muy identificada. Pertenece a René Descartes y dice así:
"El que emplea demasiado tiempo en viajar, acaba por tornarse extranjero en su propio país". Señor Descartes, le creo, le creo...

Cristina

Etiquetas:


sábado, 21 de abril de 2012

El llapis impertinent


A Gardeny, a més del “Parc Tecnològic i Agroalimentari” ja existent,  amb uns deutes de 55 milions d’euros, hi faran també un “Districte Tecnològic” 








Etiquetas:


jueves, 19 de abril de 2012

Des de la meva finestra



Balears perd una subvenció a la formació per poca serietat

Brussel·les acaba de bloquejar els ajuts milionaris del Fons Social Europeu al Servei d’Ocupació de Illes Balears (SOIB). El motiu al·legat, ha estat detectar “greus deficiències”, tant en la gestió com en el control dels diners lliurats al Govern autonòmic del PSOE en la passada legislatura.
Brussel·les no veu clar, com es van gestionar els diners, ni confia en el control que es va fer sobre els cursos de formació gratuïta per a treballadors i aturats.

El SOIB de Francesc Antich en la passada legislatura, distribuïa anualment 77 milions d’euros, que va repartir entre els dos principals sindicats, UGT, CCOO i la patronal, per a fer cursos de formació.

La resolució adoptada per la Comissió Europea no admet cap recurs possible i per tant és d’obligat compliment. Recorda la CE, que el programa regional de Balears està finançat al 50% pel Govern autonòmic, per tant ha decretat que anul·la, l’ajut dels 38,73 milions per aquest any, reiterant la denuncia de que les subvencions no es donaven de forma correcta, però afegint que tampoc es controlava, si aquests diners públics es destinaven realment a cursos de formació. Mentre el SOIB guarda silenci i no acaba de justificar la despesa dels 77 milions d’euros tal i com li demanen, les sospites no paren de créixer.

Les irregularitats van començar a detectar-se a finals del 2010 mitjançant una auditoria en la comunitat balear, impulsada per la crisi.
Què haguessin trobat, si l’auditoria del 2010 es fes dels deu últims anys?

No van tan mal encaminats els governs i inversors europeus, quan posen en dubte la viabilitat del nostre país per retornar el deute, doncs semblen estar pensant que no hi ha prou amb fer retallades en serveis i prestacions, per poder pagar. Podria ser que estiguessin esperant veure un canvi cultural, podrien estar insinuant, que ens cal sobretot, canviar el concepte de “típic país de pandereta”, pel de “país de serietat”.

Etiquetas:


miércoles, 18 de abril de 2012

Col·laboradors

Vídeos de màgia



Impossible Magic Trick

Etiquetas:


martes, 17 de abril de 2012

Diario de a bordo



Cuando los elefantes demuestran tener memoria

Los españoles que defienden la monarquía han tenido algunos sobresaltos últimamente; digamos para ser sinceros, que por lo menos y para no quedar mal con ellos mismos, “ya no la admiran tanto”.
Los defensores monárquicos dicen que el principal mérito de la institución es precisamente la ejemplaridad. No me convencen; me apunto a lo que dijo aquél: ¡Vaya tropa!

Bien, pues vayamos por partes: primero salió a relucir, que el yerno del rey, por “ser quien sois”, recibía dinero procedente de fondos públicos, y debe ser cierto porque está encausado en un expediente judicial. Es decir, el único mérito para recibir el dinero era ser quien era y parece que el rey lo sabía desde 2.006. Esto no parece éticamente ejemplar, sino todo lo contrario.
Así que, presionada por una desaprobación pública, en unos casos escandalizada y en otros silenciosa, la monarquía tuvo que publicar a finales de año y aunque parcialmente, las cuentas de la Casa Real. Digamos que se ha visto un poco mermado el privilegio feudal de la opacidad.

Hace pocos días, un nieto del rey se disparó en el pie. Si es menor de edad no se le puede dejar en sus manos un arma de fuego para cazar. Es más, no puede tener arma de fuego, ni permiso de armas ni licencia de caza. Es decir, no puede cazar; menos ahora porque estamos en época de veda, según tengo entendido.

Y cuán distinta es la vara de medir; si no fuera miembro de la familia real, los servicios sociales ya habrían recluido al joven en una casa de acogida y estarían tramitando un expediente por desamparo familiar con retirada de patria potestad incluida. Aquí no veo tampoco ejemplaridad ninguna, ni por parte de la casa real, ni por parte de los servicios sociales...que quieren que les diga?

Ahora resulta que debido a una caída fortuita, que provocó al rey una rotura de cadera, hemos sabido que se encontraba en Botsuana cazando elefantes, cuando nadie sabía nada de ello; parece que ni tan siquiera el Gobierno?

El quid de la cuestión, no está en que fuera de caza, sino en que mientras su país está quemado por la crisis, él se dedique a cacerías de lujo en el África negra.
Tenemos un país con cinco millones de parados; una cifra que al rey no parece importarle demasiado, ya que mientras estos viven en la precariedad, él se dedica a estos lujos o diversiones decimonónicas. Aquí tampoco le veo ejemplaridad alguna.

Por cierto, dicen que los elefantes tienen mucha memoria; puede ser, pero yo creo que a veces tiran de la manta y de qué manera.
Siempre se ha dicho que estos safaris son carísimos. Y esto quien lo paga? Porque según hemos visto publicado, estos safaris son periódicos.

Me sumo a quienes critican estos despropósitos y donde dicen debe haber ejemplaridad, sólo veo privilegio feudal. Y aquí habría que recordar aquello, de una cosa es predicar y otra dar trigo. En otras palabras, en el discurso de final de año en 2.010, aludiendo a la crisis el rey “invitó a todos a tirar del carro”.

Después del urdangarinazo, sale en el discurso de 2.011 diciendo que: “Ciudadanos, instituciones y administraciones públicas debemos volcar nuestros mejores esfuerzos y energías en apoyo de los desempleados y de sus familias”. Añadiendo: “Necesitamos rigor, seriedad y ejemplaridad en todos los sentidos. Todos, sobre todo las personas con responsabilidades públicas, tenemos el deber de observar un comportamiento adecuado, un comportamiento ejemplar”.
Pues eso, debe aplicarse el cuento a si mismo; cuando no lo hace, corre el riesgo de que lo acaben considerando un charlatán más.

Mijail

Etiquetas:


lunes, 16 de abril de 2012

La Tira

Eleccions Veïnals

Fa poc van haver eleccions veïnals a la Junta Directiva, de les Associacions de Veïns de Cappont i La Bordeta.

Pel que fa a Cappont, només hi havia una llista de candidats, ja que l’altra que estava prevista, diuen que ni tant sols va aconseguir el nombre de persones per formar-la. Una circumstancia que es repeteix com en altres ocasions.

Per tant, la llista votada per pràcticament la total unanimitat dels assistents sense cap vot en contra, va estar una candidatura en la que hi ha tres persones de la Junta anterior. Un portant veu de la nova Junta, va fer una declaració d’intencions, en el sentit de que continuaran treballant per millorar el barri i en favor dels veïns del barri.




Eleccions i la nova Junta a Cappont



A La Bordeta, es van presentar dues llistes, però la encapçalada per la presidenta en funcions de la Junta anterior va aconseguir el 69% dels vots.

En la seva declaració d’intencions, la presidenta en funcions, Carme Guerrero, que no va voler fer campanya electoral, cosa que sí va fer àmpliament la llista perdedora, va declarar que: “havia renunciat a fer campanya electoral, perquè la millor campanya és la feina ben feta”.

De fet, aquesta opinió es digna de ser tinguda en compte. Ho diem, en recordar les millonades d’euros que ens costen a tots, les campanyes electorals dels nostres polítics.





Eleccions i la nova Junta a La Bordeta

Crida l’atenció, que en ambdós barriades (com en anteriors ocasions), les llistes alternatives estaven formades per persones vinculades a diferents grups polítics municipals, que normalment no tenen coincidències entre ells. A més en les compteses electorals (eleccions, generals, municipals, europees, etc) algunes d’aquestes persones, solen fer d’apoderats de distints grups polítics (cadascú pel seu).

No sabem si deu de ser veritat o no, el rumor que corre per ambdós barriades, en el sentit de que al capdavant de aquests dos grups hi ha el poder municipal. De fet algú ha reconegut, que persones d'aquestes, anaven a reunir-se amb la regidora d’Urbanisme, Marta Camps.

Només ens queda desitjar sort a les dues noves Juntes, per continuar defensant els interessos dels veïns del barri, amb total independència dels interessos del poder municipal, tal i com ho han vingut fent en els últims anys i no facin de submisos servidors municipals, tal i com ve passant en algunes barriades de Lleida.

Etiquetas:


domingo, 15 de abril de 2012

Racó d’Art

Aquarel·les (3)

La misteriosa delicadesa de les aquarel·les, pot ser resideix en que treuen la seva força d’una aparent fragilitat.


Galeria d’Imatges

Etiquetas:


sábado, 14 de abril de 2012

El llapis impertinent

Les xifres de l'atur a Espanya, continuen pujant fins al 24%, segons el Financial Times

Etiquetas:


viernes, 13 de abril de 2012

Col·laboradors



Formas de combatir el insomnio

No es infrecuente, que determinadas personas se despierten pasada la medianoche y ya no pueden volverse a dormir. Ocurre que ven al reloj que va marcando las horas, pero aún quedan unas cuantas para que suene el despertador y aunque desean dormir no consiguen reanudar el sueño.
Bajo el punto de vista médico, este problema puede ser debido a varios factores que expresan en sesudos estudios médicos, pero al afectado, seamos realistas, lo que le interesa es poder dormir.

El insomnio afecta en gran medida a los países occidentales; en España afecta más o menos, a una de cada cinco personas. Las causas son varias, desde el estrés, la hiper activación del organismo o la depresión. No debe ser una casualidad, que todas estas causas estén relacionadas con estados de ansiedad.
Existen fármacos para evitar el insomnio, pero pueden provocar dependencia. Vamos a exponer sin embargo, otros sistemas no farmacológicos para combatir el insomnio:

Hacer ejercicio, es un buen antídoto contra el insomnio y hace que nuestro cansancio físico venza al insomnio. Es importante dejar por lo menos tres horas entre el ejercicio y el sueño.

Procure acostarse y levantarse siempre a la misma hora; el hábito ayuda.

Procurar relajarse antes de irse a dormir; descansar durante 30 minutos antes de acostarse.

Cuando se padece insomnio, resulta contraproducente echarse la siesta.

Evitar las cenas pesadas; no son un buen remedio para poder dormir.

Cuando se padece insomnio, debe procurarse ir a dormir cuando uno está verdaderamente cansado. Si después de treinta minutos de acostarse, no conseguimos dormir, lo mejor es levantarse y hacer algo aburrido hasta que llegue el sueño; no podemos hacer algo estimulante, porque el subconsciente recibiría un mensaje equivocado.

Hacer desconexión mental. Un buen sistema para no enfrentarnos a las preocupaciones que nos atribulan cuando nos vamos a dormir, consiste en cerrar los ojos, intentando visualizar prolongada y mentalmente, una letra mayúscula (A, por ejemplo), a la vez que manteniendo la boca cerrada inspiramos aire por la nariz en una larga y prolongada inspiración. Soltar el aire lentamente por la boca, mientras seguimos visualizando mentalmente la A. Cuando esto se repite unas cuantas veces lo normal es que desconectemos y nos quedemos dormidos.

Puede parecer una necedad, pero muchos insomnes aseguran, que les es muy útil retorcer los dedos del pie mientras uno está acostado en la cama hasta que se siente sueño; ayuda al cuerpo a relajarse.

Etiquetas:


jueves, 12 de abril de 2012

Des de la meva finestra



El frau no justifica una amnistia fiscal

El frau fiscal no és cap maledicció bíblica, ni és un nyap que ens ha caigut del cel. Aquí tenim un frau fiscal abundant i abundós. Crec que la culpa no la té ni l’actual Govern, ni l’anterior, però tampoc l’anterior. Una part important de la nostra societat, veu el delicte fiscal com un mal menor, justificant-lo amb que la causa del frau, són els alts tipus impositius.
Amb aquest estat de coses, cap Govern de la democràcia ha tingut valor per afrontar seriosament la lluita contra la defraudació fiscal. Fins i tot, m’atreviria a dir, que la manca de lluita contra aquesta lacra, és pròpia de països amb una arquitectura institucional molt mediocre.

El frau fiscal forma part del comportament habitual a nivell nacional. Segons enquestes de l’Instituto de Estudios Fiscales, el 41% dels consultats considera que és una conducta generalitzada, fins i tot un 37% ho justifica. Si es mira amb una mica d’objectivitat, aquesta aquiescència amb el frau, és coherent amb el sentiment que té bona part de la ciutadania sobre la corrupció. Ambdós qüestions es veuen com una cosa inherent al sistema. Només així s’explica que Governs implicats a fons en temes de corrupció, no siguin castigats electoralment en les urnes, tal i com s’ha comprovat un i altre cop.

L’excusa justificadora, dels alts tipus impositius no resulta ser cap raó convincent, ens al contrari, són la conseqüència d’haver deixat créixer desaforadament l’economia submergida o diner negre fins a límits vergonyosos. Si tots els contribuents paguessin els seus impostos, la pressió fiscal baixaria, però augmentaria la recaptació.

En aquestes penoses condicions de frau fiscal elevat, el Govern va aprovar una amnistia fiscal, que no ve a ser més que un reconeixement institucional publicat al Butlletí Oficial de l’Estat, del elevat frau fiscal que tenim al país. Sincerament no entenc el perquè d’una amnistia fiscal, quan el que pensem que correspon, és una lluita seriosa contra la defraudació fiscal. Ho veig com un reconeixement públic d’un fracàs col·lectiu, a més de proclamar una injustícia.
I tot es pot argumentar, fins arribar a que els impostos són un mitja per aconseguir un objectiu i no són una finalitat en si mateixos. Però el que no podran evitar, és la sensació de que l’important és recaptar, encara que sigui amb el nas tapat.

Desprès de tot, algú es podria preguntar: faria baixar la prima de risc pel deute espanyol, si el Govern comencés una lluita seriosa contra la defraudació fiscal?

Etiquetas:


miércoles, 11 de abril de 2012

El Confidente



Comida desperdiciada en tiempos de crisis

Hay crisis, recortes, ajustes y apretadas de cinturón, pero a pesar de todo seguimos desperdiciando comida. Según la asociación de consumidores FACUA, cada español tira al año algo más de 60 kilos de comida en buen estado. Una parte la tiran al cubo de la basura, los establecimientos al ver que quedan un par de días para alcanzar su fecha de caducidad, otra parte la tiramos los propios consumidores, que no hemos aprendido a consumir la sobras, ni tenemos conciencia anti derroche.
Hay establecimientos que nos bombardean con sus ofertas de 3 por 2. Parece un ahorro pero hemos acabado pagando 2 cuando sólo queríamos comprar una, o quizás ni tan siquiera habíamos pensado en comprar ninguna.

Según FACUA, una décima parte de los 645 kilos de alimentos que cada español compra anualmente, acaba en el cubo de la basura estando en buen estado. Y esto está sucediendo en el mismo país donde 1,5 millones de personas pasan hambre según la Federación Española de Alimentos.

Algunos establecimientos no sólo desperdician comida, sino que además después de tirarla al contenedor la rocían con lejía u otros productos de limpieza, para que no pueda ser aprovechada por quienes rebuscan.
De entre los establecimientos comerciales que se deshacen de comida en buen estado sobresale Eroski, que abastece diariamente a los bancos de alimentos, de frescos y próximos a caducar; estiman que donan cada año unas 3.600 toneladas de alimentos cuyo destino hubiera sido acabar en el vertedero.

Acaban de poner cifras al despilfarro en comida: los españoles acabamos tirando 2,9 millones de toneladas, que darían de comer a la mitad de población de Somalia (4,6 millones de habitantes) durante un año: 242.000 toneladas de carne, 111.000 de pescado, 330.000 de fruta, 27.000 de arroz, 139.000 de patatas, 220.000 de pan, 396.000 litros de leche.
En total el derroche alimentario de los españoles tiene un coste; casi 7.000 millones de euros de comida en buen estado que acaba pudriéndose en cubos de basura y vertederos.

Con todo, nuestras cifras son discretas si las comparamos con otros países: En EEUU la cifra de comida desperdiciada alcanza hasta un 40%, según estudio de la Universidad de Arizona. Tiran 54 millones de toneladas, con las que se podría alimentar a 73 millones de habitantes.
En Gran Bretaña, según la oficina medioambiental británica, se alcanza hasta un 25%. Tristram Stuart, ha publicado un libro denunciando este derroche. Poniendo cifras; cada año se tiran hasta 484 millones de yogures sin abrir, 1.600 millones de manzanas en perfecto estado o 2.600 millones de rebanadas de pan en buen estado se arrojan a la basura. Tiran 5,4 millones de toneladas; con las que se podría alimentar a 8,6 millones de habitantes.


Ya que nos vemos obligados a vivir rodeados de ajustes y recortes, impuestos por la UE y el gobierno, debido a nuestras deudas, parece que lo coherente, sería que el propio gobierno hiciera pedagogía anti derroche alimentario, para evitar que sean desperdiciados alimentos.

Etiquetas:


martes, 10 de abril de 2012

La Tira



A Ros li van llegir la cartilla però ell es fa el desentès

Desprès de les eleccions municipals, l’Alcalde de Lleida, es va oferir per liderar el partit en substitució de Montilla. Va demostrar tenir un gran interès per ocupar el càrrec, però no va explicar quina era la raó que l’impulsava a prendre aquesta decisió.
La militància del barcelonès en saber-ho ja li va posar objeccions, dient que els hi semblava una persona molt de dretes, perquè anava cada dia a missa, a més de que va contra la llibertat dels immigrants, ja que ha prohibit el burka a Lleida. En aquest moment es va veure ben clar que Ros no seria secretari del partit i probablement no ho sigui mai, donat que la militància del barcelonès es nombrosa, no com la de Lleida, que aplega unes trenta persones en una assemblea provincial per elegir cap de llista per les autonòmiques.

Pere Navarro, que fa poc va sortir elegit, certament ja sortia d’un bon començament amb el recolzament de la cúpula de poder actual, en la que ja no hi estaven els Maragall, padrins de Ros i que últimament l’havien recolzat. Al final va tenir més recolzament la continuïtat que l’aventura, es a dir, van preferir continuar sent el PSC de façana, mentre en essència s’és el PSOE.

Algú podria pensar que la militància del barcelonès desconeix el que passa per Lleida però no és així i parlant en petit comitè, alguns d’aquest militants, diuen que a més del retret que li fan a Ros de dretà i conservador, coneixen bé la seva labor de govern i alguns assumptes foscos que podrien explotar en qualsevol moment.

L’Alcalde de Lleida, ens deixarà uns projectes constructius faraònics que curiosament no havien estat demandats pels Veïns de Lleida, la qual cosa planteja una qüestió inquietant: aleshores, perquè es van fer?

Ens deixa també, uns deutes esfereïdors, poc clars i segurament innecessaris, uns comptes municipals que s’amaguen als Veïns de Lleida (i per alguna cosa deu de ser). Una transparència municipal en definitiva, que no és veu per en lloc. Una altra cosa afegida és l’ostentació de molt poc respecte cap als Veïns de Lleida, que fins i tot ho denuncia el Síndic, sent com és dels seus.

Ros, ignorant el que li van explicar quan estava a l’Ajuntament de Madrid: no és la reputació la que produeix els bons resultats, sinó que són els bons resultats, els que produeixen la bona reputació, insisteix en veure-ho al inrevés. Ho pot mirar tot de cap per avall si vol, però al Congrés del partit ja li van llegir la cartilla i qui sap si en un futur, li llegiran alguna altra cosa.

Etiquetas:


viernes, 6 de abril de 2012

Redacció

BON DIA DE LA MONA



Que tingueu unes bones vacances i un bon dia de la mona. Compte amb la carretera i ja saps, si beus alcohol no condueixis...

Etiquetas:


miércoles, 4 de abril de 2012

Diario de a bordo



Del eslogan a la realidad

Durante el franquismo, a algún jerifalte de la dictadura se le ocurrió un eslogan publicitario que se haría famoso; su “España es diferente”, era un claro intento por atraer más turistas hacia nuestro suelo patrio, que contribuyeran a sostener nuestra economía.
Presiento, que quien inventó la frase se colocó una medalla delante del régimen, pero no era consciente en aquel momento, de la realidad histórica que acabaría encerrando el significado de su frase, porque lo cierto, para bien o para mal, es que España y en muchos aspectos, continua siendo diferente al resto de nuestros vecinos europeos e incluso mundiales.

Somos tan diferentes a los demás países europeos, que hasta somos el no va más en tasa de paro; se ha publicado que estamos ya en el 24%, cuando la media europea no llega ni a la mitad.

La burbuja inmobiliaria en su explosión descontrolada arrasó con todo, dejando a cantidad de familias en la calle, con deudas y sin vivienda. Recordemos que fue una burbuja inmobiliaria apoyada y consentida por un Gobierno, que en ningún momento avisó o alertó a las familias españolas, sobre el peligro que podía entrañar el boom inmobiliario en el que se estaban empantanando.
Tener la boca cerrada, fue toda la labor de alerta, vigilancia y asesoramiento, que hizo el Gobierno, en clara dejación de su labor de prevención social.

En Estados Unidos, también hubo como aquí, burbuja inmobiliaria; sólo que allí tienen un 9% de tasa de paro. Pero han hecho algo mejor: el Fiscal General, Eric Holder se preocupó por el tema; después de 16 meses de negociaciones con las principales entidades bancarias, ha conseguido un acuerdo mediante el cual, los cinco grandes bancos del país, J.P. Morgan, Citigroup, Bank of America, Ally Financial y Wells Farg, pagarán 26.000 millones de dólares a parte de sus usuarios, por los abusos inmobiliarios cometidos. De esta cantidad, 10.000 millones van destinados a reducir la deuda de quienes se acercan próximamente a perder su hogar.

Entiende el Gobierno, que evitar a más familias, perder sus viviendas hipotecadas, contribuirá a dar estabilidad al mercado inmobiliario, aún lastrado por la crisis que empezó en 2008.

En nuestro país, donde se repite la misma situación de desastre inmobiliario que en EEUU, también tenemos un Fiscal General, pero dicho con todos mis respetos, entiendo que esta figura institucional, debería tener una utilidad ciudadana, que estuviera por lo menos a la altura del fiscal de EEUU y si no la tiene, para qué le pagamos un buen sueldo? ¿De qué nos sirve? ¿No será también este, un cargo prescindible en tiempos de recortes?

Mijail

Etiquetas:


martes, 3 de abril de 2012

Des de la meva finestra



L'escàndol de les participacions preferents

Gran part de les entitats bancàries espanyoles, han estat fortament criticades per haver comercialitzat entre els seus clients, uns productes que s’han demostrat perjudicials: són les denominades participacions preferents o deute subordinat.

Una de les entitats que sembla tenir major quantitat d’afectats (i que té més implantació a Catalunya) és La Caixa, mentrestant el seu president Isidre Fainé, presumeix de que al 2011 va percebre unes remuneracions de 2,69 milions d’euros (igual que al 2010).
Preguntem: aquest sou tant escandalós, el paguem els clients de la entitat amb les comissions tant elevades que ens carreguen? O és en pagament, a haver col·locat tant d’aquests productes perjudicials entre els clients de l’entitat?

De moment s’està demostrant que és un mal negoci pels afectats, el canviar preferents o subordinades per accions de la entitat, doncs a Bankia fa poc van fer el canvi i des de aleshores, la cotització en borsa ha perdut un 18%.

No tenim noticia de que el Banc d’Espanya, tot i veient que el problema, hagi pres cartes en l’assumpte, quan ni tant sols va impedir la comercialització d’aquests productes que perjudiquen els estalvis dels clients.
Tampoc sabem a què es dedica la Fiscalia en aquest país, ja que en aquest cas no ha actuat?

Adjuntem un vídeo que hem rebut, on uns clients expliquen el modus operandi bancari en que diuen s’han vist involucrats, per fer-los invertir els seus estalvis en aquests productes, que segons diuen alguns, són tòxics.


Mi dinero ya no es mío

Etiquetas:


lunes, 2 de abril de 2012

La Tira



Uns Titelles "ben pagats"

La paraula emergència significa una urgència, un incident, un succés imprevist, o una peripècia indesitjada. El que no havíem vist mai, és una “Fira de Titelles d’Emergència”.
Pot ser a l’Ajuntament de Lleida, li tindrien de donar el premi a la originalitat. En tot cas, una originalitat aquesta, pagada pels contribuents.
Ara sabem que la “Fira de Titelles” que es farà aquest any, tot i sent “d’emergència” ens costarà als contribuents 164.000 euros.
La originalitat consisteix en que en anys anteriors la fira titellaira, ens costava gairebé el doble: què tal si ho deixem en 300.000 euros? Si bé es diu que es pagava entre tres institucions, els diners els posem entre tots.
Es a dir, per muntar 21 grups de titellaires, que durant tres dies fan titelles pel carrer, en una sessió de mati i una altra de tarda, ens costava a 14.285 euros per grup. Un preu que sembla exagerat fins i tot, per uns actors de teatre, però que encara ho sembla més, per dues o tres persones que mouen uns titelles.

Ara, l’única funció que tenen es entretenir a la quitxalla, però aquests putxinel·lis i ja que estan tant ben pagats, podrien explicar pel carrer els misteris de la Paeria, que són molts, variats i també molt ben pagats. Si els titellaires de la fira, des de la seva funció de trobadors urbans, fessin aquesta tasca informativa i social, la “Fira de Titelles” tindria segurament una utilitat ciutadana i democràtica. Ara socialment parlant, no passa de ser una boca més, xuclant de la mamella oficial.
Diuen que no hi ha diners, però es veu que per pagar aquests disbarats a una fira de titelles, sí. Per unes coses, sí, per altres, no.
Per dir-ho clarament, els ciutadans en veure aquestes coses, ens podem arribar a sentir com titelles en mans del titellaire alcalde, que és qui decideix, a qui sí, i a qui, no.

Estan així les coses, no es estranyaria gens veure al nostre alcalde, investit com a titellaire major i amb la seva pipa a la boca, mirant davant una parada de titelles de fira. Es clar que també podria passar, que un titella en veure’l mirant, aprofites la ocasió per dir, amb bona o mal intenció, allò de:
“Crida, la titella Felipa:
Titellaire, titellaire,
aquesta pipa
fa mal flaire”.

Etiquetas:


domingo, 1 de abril de 2012

Racó d’Art

Aquarel·les (2)

La misteriosa delicadesa de les aquarel·les, pot ser resideix en que treuen la seva força d’una aparent fragilitat.


Galeria d’Imatges

Etiquetas:


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Suscribirse a Entradas [Atom]